Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

Krokstein

Sitat fra: PTh på mandag 12. september 2022, klokken 20:34
Sitat fra: Krokstein på mandag 12. september 2022, klokken 18:42
Sitat fra: PTh på mandag 12. september 2022, klokken 14:28
Bestilite i juni 2021. Har alle + pakke untatt sportspakken, altså DCC eller senking, og sportsseter. Endret til den nye versjonen av førerassistentpakke+ i januar.

Er vel mange gamle bestillinger om ikke har blitt spesifikt oppgradert til den nye fører+ pakken som kom i fjor høst. Lurer litt på hva som skjer der? Er det virkelig effektivt for vw å fortsette å produsere den gamle pakken på samlebåndet lenge etter at de har startet å sende ut den nye? ....eller vil alle som har bestilt fører+ i praksis får den nyeste pakken fra og med 2023 modeller?

Veldig godt spørsmål, har lurt litt på om jeg hadde fått bilen tidligere hvis jeg ikke hadde gjort endringen. Lurer også på hva som skjer med infotainment pakken, valgte å ikke oppgradere den til ny versjon. Men fra hva jeg har lest så virker det som VW holder seg til de gamle pakkene også på 2023 modell. Vi får se, snart så kommer vel de første av disse bli levert.

Og ja, jeg har top sport Interiør. Kun det andre sportspakka jeg ikke har, som går på fjæring, glemmer alltid hva den ene eller andre heter...

Får bare vente å se da ja. Mitt oppsett er "motsatt" av ditt. Jeg har bestilt den siste infotainment+ pakken, men oppgraderte ikke fører+ pakken i fjor høst.
ID.4 GTX

LudLum123

Tok en rask samtale med Møller for oppdatering av min bil som ble bestilt august 2021, stikkord fra samtalen:

- Ca. 2000 biler bestilt i 2021 som fortsatt står i kø - disse 2000 bilene skal nå ha prioritet i VW systemet.

- Mest sannsynlig levering over nyttår, men ett ørlite håp om den kommer før årsskifte.

- Får de nye pakkene (Infotainment og førerassist.) - ikke lagt inn endring på disse selv.

MinID

Sitat fra: LudLum123 på fredag 16. september 2022, klokken 09:53
Tok en rask samtale med Møller for oppdatering av min bil som ble bestilt august 2022, stikkord fra samtalen:

- Ca. 2000 biler bestilt i 2021 som fortsatt står i kø - disse 2000 bilene skal nå ha prioritet i VW systemet.

- Mest sannsynlig levering over nyttår, men ett ørlite håp om den kommer før årsskifte.

- Får de nye pakkene (Infotainment og førerassist.) - ikke lagt inn endring på disse selv.

Bestilt i 2022, altså bare litt over 1 mnd siden?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

LudLum123

Sitat fra: MinID på fredag 16. september 2022, klokken 09:56
Sitat fra: LudLum123 på fredag 16. september 2022, klokken 09:53
Tok en rask samtale med Møller for oppdatering av min bil som ble bestilt august 2022, stikkord fra samtalen:

Bestilt i 2022, altså bare litt over 1 mnd siden?

Beklager, skrivefeil, riktig skal selvfølgelig være august 2021.

Krokstein

Det er vel rimelig å anta at de fleste (alle?) bilene som fremdeles henger igjen fra 2021 prismessig ligger på et nivå som vil utløse mva krav om de kommer over nyttår. Så sånn sett unngår vel vw endel sure miner om de faktisk får dem gjennom kverna innen årsskiftet.
Har bestilt på samme tid selv og venter i spenning, men foreløpig savner jeg info om produksjonsuke så det er vel litt i det blå.

Igår så jeg tilfeldigvis i konfigurator at det sto at det var inntil 77 uker ventetid på en ID4 GTX, men denne teksten har nå forsvunnet igjen. Fant kanskje ut at det ikke var så lurt å skremme bort kundene ;)
ID.4 GTX

Dieselgubben

Noen flere som har fått produksjonsdato som har førerass+, infot+ og top sport seter?

Dieselgubben

Noen som har bestillinger i fra 2021 som ikke lenger har noen produksjonsuke?

Krokstein

Sitat fra: Dieselgubben på fredag 30. september 2022, klokken 06:54
Noen flere som har fått produksjonsdato som har førerass+, infot+ og top sport seter?
Har nå ventet i spenning over 13 måneder på å få en produksjonsuke med den konfigurasjonen. Smått frustrerende
ID.4 GTX

MinID

Sitat fra: Krokstein på fredag 30. september 2022, klokken 08:29
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 30. september 2022, klokken 06:54
Har nå ventet i spenning over 13 måneder på å få en produksjonsuke med den konfigurasjonen. Smått frustrerende

En vw ansatt nevnte for meg i forrige uke at det gjensto utlevering av ca 1700 biler reservert i 2021. Ikke fakta sjekket.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Krokstein

Selv om det ikke står noe om restriksjoner på topsport setene i GTX konfiguratoren ser jeg det nevnes flere steder at ordrer med disse er vanskelige å få gjennom.
Men det kan vel ikke være 100% tomt for topsport 2023 seter (??) Så jeg lurer på om det er noen som har inne bestillinger med topsport seter som har gått i produksjon nå (2023 modeller)?? Hvor gamle er isåfall de bestillingene?
ID.4 GTX

PTh

Min bil med de topsport setene var planlagt for produksjon denne uken. Tenkte etterspørre status i neste uke. 

EmondaGTX

Sitat fra: PTh på fredag 07. oktober 2022, klokken 10:58
Min bil med de topsport setene var planlagt for produksjon denne uken. Tenkte etterspørre status i neste uke.

Sent from my iPhone using Tapatalk

EmondaGTX

Sitat fra: PTh på fredag 07. oktober 2022, klokken 10:58
Update?

Sent from my iPhone using Tapatalk

PTh

Forhandler hadde ikke mer informasjon enda... Står nok og venter på noen siste deler

Krokstein

Bilen vår med topsport seter er også låst for produksjon nå så da gjenstår det bare å se om det faktisk skjer
ID.4 GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA