Forsinket levering

Startet av ENTO, tir 15. jun 2021, kl. 22:39

« forrige - neste »

Trond.m

Ble det 23 modell ( VIN nr) med levering i august ?. Eller er den da produsert i juni ?

EmondaGTX

Sitat fra: Krokstein på fre 05. aug 2022, kl. 09:23
Er det bare jeg som blingser noe voldsomt eller forsvant plutselig top-sport setene fra bestillingskonfiguratoren (på GTX)? Isåfall litt illevarslende for oss som venter på bil med dette hvis de sliter så med å levere at valget bare er fjernet
Ser ut som TopSport er tilbake igjen (mandag 8/ 8 )  under interiørdesign i trinn 2 for gtx. 
Men hvis du prøver å konfigurere ID4 Pro med 4wd, ser du den beryktede fryktede meldingen: Denne pakken er rammet av restriksjoner....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Elektro12

Selger sier at man må unngå alle +-pakker for levering innen rimelig tid.

Prisene har blitt høyere, men det virker ikke som de vil gå ned med det første.

Krokstein

Sitat fra: Elektro12 på tor 11. aug 2022, kl. 19:55

Så spørs det hva "rimelig tid" er for noe. Når man allerede har ventet 12 måneder er vi etter min mening på noe som vel kan kalles rimelig tid (eller over)
ID.4 GTX

ENTO

Sitat fra: Krokstein på tor 11. aug 2022, kl. 21:13
Sitat fra: Elektro12 på tor 11. aug 2022, kl. 19:55

Så spørs det hva "rimelig tid" er for noe. Når man allerede har ventet 12 måneder er vi etter min mening på noe som vel kan kalles rimelig tid (eller over)
Jeg fikk min GTX på dagen 7 mnd. Ble bestilt 12. januar 2022 og hentet ut fra forhandler 12. august. Ser av et papir i bilen at den ble ferdigstilt fra fabrikk i Zwickau 28.juni.
Hadde førerass. komfort + . hengerfeste og Narvik 21'' felg. Ser også at jeg fikk software 3.0.0 !  Fornøyd !

Elektro12

Det finnes forhandlere med lagerbiler av GTX flere steder hvis man slår på tråden, evt. med levering innen 1 mnd.

Unntaket er hvis man skal ha «+»-pakker og Topline-interiøret. Bestilte selv forrige uke med levering denne uken.

Schnellpanzer

GTX'en jeg har i ordre, ble først bestilt i mars 2021 (av en bekjent), jeg overtok kontrakten i september 2021, og produksjonen av denne bilen er nå satt til uke 49. Selvsagt med alle "+"pakker og de beste setene, største hjulene osv. Jeg vil tro den kommer med det nyeste interiørfargene og softwaren.
Men nå begynner jeg å bli utålmodig... Noen andre som har ventet like lenge?

LMOR

Det høres ikke bra ut. Bestilte i mai, med alt, og har ikke fått noen bekreftet dato. Blir den ikke levert i 2022, så går jeg nok fra kontrakten.
Håper i det lengste at de holder det jeg er forespeilet. At alle som ble bestilt i 2021 skal leveres i 2022.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Dieselgubben

Sitat fra: LMOR på tir 16. aug 2022, kl. 20:55
Det høres ikke bra ut. Bestilte i mai, med alt, og har ikke fått noen bekreftet dato. Blir den ikke levert i 2022, så går jeg nok fra kontrakten.
Håper i det lengste at de holder det jeg er forespeilet. At alle som ble bestilt i 2021 skal leveres i 2022.

Tror det skal et mirakel til for at du får bil i 2022. Jeg overtok kontrakt fra juni 2021, den har nå estimert produksjon i uke 3 2023.... top sport og flere pluss pakker.

Krokstein

Har forhandler gitt deg en estimert leveringstid? Såvidt jeg skjønner er det et ESTIMAT på produksjonsuke for alle bilene i "systemet", men noen forhandlere (inkludert min) vil ikke ut med denne datoen....litt irriterende egentlig. En bekreftet dato kommer vel ikke før man er veldig tett på produksjonsuka.
ID.4 GTX

Småbarnsfar

Sitat fra: Krokstein på ons 17. aug 2022, kl. 09:44
Har forhandler gitt deg en estimert leveringstid? Såvidt jeg skjønner er det et ESTIMAT på produksjonsuke for alle bilene i "systemet", men noen forhandlere (inkludert min) vil ikke ut med denne datoen....litt irriterende egentlig. En bekreftet dato kommer vel ikke før man er veldig tett på produksjonsuka.

Jeg får estimat fra min selger, da jeg kjenner ham godt, men skjønner hvorfor ikke alle vil gi ut. Skifter til stadighet. Jeg har fått meldinger om at bilen ligger an til (foreløpig produksjon bekreftet/seneste produksjon bekreftet) 37/47, 35/37, 37/49 og nå sist 37/43. Det er bare siste par måneder.
21 ID4 Pro Max Honey Yellow

Krokstein

Sitat fra: Småbarnsfar på ons 17. aug 2022, kl. 15:17
Sitat fra: Krokstein på ons 17. aug 2022, kl. 09:44

Jeg får estimat fra min selger, da jeg kjenner ham godt, men skjønner hvorfor ikke alle vil gi ut. Skifter til stadighet. Jeg har fått meldinger om at bilen ligger an til (foreløpig produksjon bekreftet/seneste produksjon bekreftet) 37/47, 35/37, 37/49 og nå sist 37/43. Det er bare siste par måneder.
Høres jo ut som det skal være mulig for deg å få den bilen innen årsskiftet hvis ikke datoene flytter seg enda mer. Er denne også bestilt forrige sommer?
ID.4 GTX

LudLum123

Samme båt her, bestilte tidlig august 2021, ingen prod/leveringsdato enda... Alle +pakker

PTh

Jeg fikk nettopp beskjed om estimert uke nå er 07/2023 på bestilling fra juni 2021. Det er tydeligvis det Top Sport interiøret som er problemet nå.

Men importør har sagt at fabrikken anstrenger seg for å levert alle bestillinger fra 2021 i 2022, så kan være at de ukene som ligger nå kan flytte seg igjen om et par uker.

Begynner å lure på fjerne de elektriske stolene om det betyr leveranse i 2022. De blir jo ganske så dyre stoler når de alene gjør at man får betale MVA på en del av bilens pris etter nyttår...

Dieselgubben

Sitat fra: PTh på tor 18. aug 2022, kl. 12:00
Jeg fikk nettopp beskjed om estimert uke nå er 07/2023 på bestilling fra juni 2021. Det er tydeligvis det Top Sport interiøret som er problemet nå.

Men importør har sagt at fabrikken anstrenger seg for å levert alle bestillinger fra 2021 i 2022, så kan være at de ukene som ligger nå kan flytte seg igjen om et par uker.

Begynner å lure på fjerne de elektriske stolene om det betyr leveranse i 2022. De blir jo ganske så dyre stoler når de alene gjør at man får betale MVA på en del av bilens pris etter nyttår...

Estimert produksjon eller levering? Jeg må regne med 6 uker fra produksjon til jeg har bilen.

Enig at det blir dyr top-sport pakke hvis alternativet er å få bilen før nyttår.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA