Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

PTh

Det er estimert produksjon i uke 7 2023.

Fikk svar at det ikke kun er setene som er problemet så fortsatt ikke sikkert at det blir leveranse før nyttår om det fjernes.

Får bare håpe på at det gjør noe forskjell at det sier at bestillinger fra 2021 skal få prioritet.

Krokstein

Nølte veldig før jeg bestilte de top-sport setene da jeg synes de er altfor dyre i utgangspunktet så om det kommer mva i tillegg så.....au....  :(
ID.4 GTX

Krokstein

Vanskelig å skjønne at de ikke kan prioritere litt større produksjon av de bedre utstyrte bilene og få dem unna litt raskere......om de vil.
Om det er mangel på microchips så er det jo logisk at x antall microchips dekker flere biler dersom det er færre i hver bil. Men om man hele tiden fokuserer på flest mulig biler med minst mulig utstyr så betyr det jo samtidig at man kaster endel gamle kunder stadig lenger inn under bussen.

Blir forsåvidt litt konspiratorisk, men det er kanskje også bedre butikk å selge biler etter dagens priser enn å måtte fullføre gamle ordrer på de prisene som gjaldt på bestillingstidspunkt. 
ID.4 GTX

Dieselgubben

Fikk vite at det er setene som er problemet og at det ikke har vært produsert biler med Top-sport pakke siden mai. I tillegg Førerass+ og HUD som også er i manko. Det fører til forskyvning ifølge selger, og da er det klart at de produserer det de kan for å unngå å stenge ned.

Har hatt en first pro og nå en Gtx med top sport. Jeg synes det er verdt prisen. Men hvis det fører til at man får mva så vet jeg ikke. Men samtidig er det problemer med andre ting, så da må man også sløyfe førerass+ og infot+ pakker. Tror det går greit å få Designpk+ raskt.

Med estimert produksjon i uke 7 går det nok til langt ut i mars før bilen kommer. Min bil må produsereres i uke 45-46 for at jeg skal få den reg før nyttår.

Bjoris

Ryktes at det snart blir forsinkelser på AWD også...

George82

I got message from Møller that car is in production in july and will get it around end september. I ordered GTX in July 2022 with Førerassistant+ Infotainment+ tilhenger Kings Red. 2022Modell.
But I would like to know  is the car produced before and waiting to get parts in their warehouse or actual production of complete car starts in July?

EmondaGTX

Sitat fra: George82 på tirsdag 30. august 2022, klokken 10:58
I got message from Møller that car is in production in july and will get it around end september. I ordered GTX in July 2022 with Førerassistant+ Infotainment+ tilhenger Kings Red. 2022Modell.
But I would like to know  is the car produced before and waiting to get parts in their warehouse or actual production of complete car starts in July?
The date you received from them is most likely Start of production.

FYI, your post is quite confusing and ambiguous.
- You are writing now  "end of August" that your car IS in production in July. IS or WAS
- July is July anyway, it means your car was produced right when you ordered? Did you order in July 2021 or 2022?

Anyway, if you have just ordered this july2022, you have mostly definitely inherited a stock order they placed long ago or a contract someone pulled from. Consider yourself lucky .

You have standard seats or top-sport?

Sent from my iPhone using Tapatalk

George82

Hi,
Sorry for confusing thread message.
I ordered car in 2021 July. So almost 1 year waiting.
Got message from Møller that car is in production July2022 , uke 27.
Expect to get the car by end of september 2022. And the modell will be 2022.

I was a bit curious, if the cars are produced much before (for example in 2021 itself ) and was waiting for the parts since then and gets completed in 2022 July. Or when the say production in uke 27, july2022, they will start assembling completely from scratch from that date.   

Krokstein

Sitat fra: George82 på mandag 05. september 2022, klokken 09:37
Hi,
Sorry for confusing thread message.
I ordered car in 2021 July. So almost 1 year waiting.
Got message from Møller that car is in production July2022 , uke 27.
Expect to get the car by end of september 2022. And the modell will be 2022.

I was a bit curious, if the cars are produced much before (for example in 2021 itself ) and was waiting for the parts since then and gets completed in 2022 July. Or when the say production in uke 27, july2022, they will start assembling completely from scratch from that date.   
Only your sales representative can give a solid answer to the question. However; I think it's most likely that it starts from scratch this summer. If the production was started a while back I would ASSUME that you should have been told then that the car had entered production. So if you've not heard anything until now....then probably from scratch but ask the dealer for a definitive answer.
ID.4 GTX

PTh

Noen ganger skjer det mirakler! Har nå fått bekreftet produksjon i uke 40. Så ser ut som jeg skal få bilen i god tid før nyttår! Det gikk veldig fort riktig vei da siste jeg hørte var uke 7 2023.

ihaal

Gratulerer, når bestilte du og hadde du med sportsseter osv?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

PTh

Bestilite i juni 2021. Har alle + pakke untatt sportspakken, altså DCC eller senking, og sportsseter. Endret til den nye versjonen av førerassistentpakke+ i januar.

Krokstein

Sitat fra: PTh på mandag 12. september 2022, klokken 14:28
Bestilite i juni 2021. Har alle + pakke untatt sportspakken, altså DCC eller senking, og sportsseter. Endret til den nye versjonen av førerassistentpakke+ i januar.

Er vel mange gamle bestillinger om ikke har blitt spesifikt oppgradert til den nye fører+ pakken som kom i fjor høst. Lurer litt på hva som skjer der? Er det virkelig effektivt for vw å fortsette å produsere den gamle pakken på samlebåndet lenge etter at de har startet å sende ut den nye? ....eller vil alle som har bestilt fører+ i praksis får den nyeste pakken fra og med 2023 modeller?
ID.4 GTX

Dieselgubben

Mulig jeg missforstår, men hadde bilen top sport pakke?

PTh

Sitat fra: Krokstein på mandag 12. september 2022, klokken 18:42

Er vel mange gamle bestillinger om ikke har blitt spesifikt oppgradert til den nye fører+ pakken som kom i fjor høst. Lurer litt på hva som skjer der? Er det virkelig effektivt for vw å fortsette å produsere den gamle pakken på samlebåndet lenge etter at de har startet å sende ut den nye? ....eller vil alle som har bestilt fører+ i praksis får den nyeste pakken fra og med 2023 modeller?

Veldig godt spørsmål, har lurt litt på om jeg hadde fått bilen tidligere hvis jeg ikke hadde gjort endringen. Lurer også på hva som skjer med infotainment pakken, valgte å ikke oppgradere den til ny versjon. Men fra hva jeg har lest så virker det som VW holder seg til de gamle pakkene også på 2023 modell. Vi får se, snart så kommer vel de første av disse bli levert.

Og ja, jeg har top sport Interiør. Kun det andre sportspakka jeg ikke har, som går på fjæring, glemmer alltid hva den ene eller andre heter...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA