Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

EmondaGTX

Sitat fra: Krokstein på mandag 01. august 2022, klokken 14:06
Sitat fra: EmondaGTX på mandag 01. august 2022, klokken 13:44
Sitat fra: Krokstein på mandag 01. august 2022, klokken 13:06
Sitat fra: kiwiehelt på mandag 01. august 2022, klokken 10:31
fikk beskjed fra Møller, at bilen ankom Stavanger i morges. Det var raskt :)
Gratulerer! Satser på at de snart får opp dampen litt på de bilene som skal ha noen flere pluss pakker også. Eneste trøsten får være at de nå har endret til 2023 modell på bestillingen min
Hei krokstein
Hvor så du endringen til 2023 modell? bilhold viser fortsatt 2022 på min.  Grx mangan grå topsport sete,foressistent+ info+ comfort+
Bestilt dec 2021


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det står 2023 der hos meg. Kan ikke skjønne annet enn at din også blir det siden jeg bestilte bilen månedsvis før deg. Har du fått beskjed om at du ikke kan få bilen i mangan grå siden den fargen har gått ut? Sjekk eventuelt med forhandler om du må bytte farge. Muligens de fortsetter å lakkere opp denne på gamle ordrer?? Men hvis du må bytte så tipper jeg at info i "bilhold" vil bli oppdatert til 2023 når de går inn og oppdaterer ordren.
ingen beskjed om fargeendring.  Selgeren nevnte at fargen fortsetter internt frem til desember, ellers er jeg klar med reserveplan.  Nevnte også at kan faktisk bringe den tilbake i konfigurasjon snart


Sent from my iPhone using Tapatalk

Krokstein

Sitat fra: EmondaGTX på mandag 01. august 2022, klokken 19:30
ingen beskjed om fargeendring.  Selgeren nevnte at fargen fortsetter internt frem til desember, ellers er jeg klar med reserveplan.  Nevnte også at kan faktisk bringe den tilbake i konfigurasjon snart


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har en annen farge enn mangangrå så det er ikke så relevant for min del uansett, men det illustrerer litt av problemet rundt informasjon fra vw. Jeg er helt sikker på at jeg har et sted på ett-eller-annet forum at minst en annen kjøper har fått beskjed om at de må endre på fargen fordi den ikke vil kunne komme på 2023 modeller. Mitt inntrykk er at selgerne også får dårlig/ufullstendig/uriktig informasjon fra vw som så spres videre til kunder og når disse kundene utveksler info på forum som dette så kan det gjerne være fullstendig motstridende informasjon....som bare skaper enda mer frustrasjon blant kundene
ID.4 GTX

daktari

Sikkert er at Stonewashed blue forsvinner for det gjaldt meg.

Fargene i konfigurator for ID 4 er nå kun:
Moonstone grey (standard)
Blue dusk metallic (ny?)
Glacier White metallic
Kings red metallic
Grenadille black metallic (ny?)
Scale Silver metallic

GTX får ikke Blue dusk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Bjoris

Jeg har fått fremskyndet produksjonsdato fra uke 41 til 29. Bilen står nå i produksjon.

Jeg har fundert litt på dette når jeg ser andre får utsettelse, men ser nå at jeg har kode WD4 på dette skjermbildet til VW i deres internesystem og det er nok da uten parkassist og minne. Jeg har bedt om å få det med, men ser ut som det er uteglemt.

Vel, 3 mnd før og 4.500 billigere så tror jeg ikke at jeg bryr meg, fikk med Sub oppgradering i det minste

Krokstein

Sitat fra: Bjoris på tirsdag 02. august 2022, klokken 13:12
Jeg har fått fremskyndet produksjonsdato fra uke 41 til 29. Bilen står nå i produksjon.

Jeg har fundert litt på dette når jeg ser andre får utsettelse, men ser nå at jeg har kode WD4 på dette skjermbildet til VW i deres internesystem og det er nok da uten parkassist og minne. Jeg har bedt om å få det med, men ser ut som det er uteglemt.

Vel, 3 mnd før og 4.500 billigere så tror jeg ikke at jeg bryr meg, fikk med Sub oppgradering i det minste

Finnes det en portal for å få sett disse detaljene, eller jobber du for vw/møller? Antar at det du sikter til er den utvidelsen som kom på førerassistentpakke+ i fjor høst med parkassist/minne. Skulle tro det ligger mange bestillinger inne som er bestilt med den "gamle" pakken så det er kanskje litt random om ting fremskyndes slik at man får den gamle eller om det blir tatt senere slik at man får den siste??
Har du top-sport seter også på bestillingen din? Forsto det slik at det også knep på dette nå så hvis du ikke har disse setene så bidrar det kanskje også slik at det kan fremskyndes?? Kanskje det er et system i det et sted.....eller kanskje det er helt tilfeldig (frykter det siste)
ID.4 GTX

Olemann


Ser mange etterspør info som selgere har i sitt system.  Dette er ikke offentlig tilgjengelig info, jeg har sett de skjermbildene noen ganger hos selger ifm mine Møller-biler-kjøp, og blir nesten nostalgisk når jeg kjenner igjen skjermbilder fra min tid som IBM S/38 og AS 400 mann i skikkelig gamle dager.  SÅ, mye tyder på at dette er et system laget på 80-tallet en gang, her snakker vi om skikkelig gjenbruk og det grønne skiftet (bokstavelig talt om man titter på skjermen.... ;D)

MinID

Sitat fra: Olemann på tirsdag 02. august 2022, klokken 16:52

Ser mange etterspør info som selgere har i sitt system.  Dette er ikke offentlig tilgjengelig info, jeg har sett de skjermbildene noen ganger hos selger ifm mine Møller-biler-kjøp, og blir nesten nostalgisk når jeg kjenner igjen skjermbilder fra min tid som IBM S/38 og AS 400 mann i skikkelig gamle dager.  SÅ, mye tyder på at dette er et system laget på 80-tallet en gang, her snakker vi om skikkelig gjenbruk og det grønne skiftet (bokstavelig talt om man titter på skjermen.... ;D)

Skikkelig legacy system. Selgerne er vel flaue over dette og legger sjelden med sljerutskrift.

Og nå gikk vist prisen opp med ytterligere 8000 kroner. Har da gått opp over 60000 kroner på ett år. Konkurrerer nå med Kia.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

hav4rd

Sitat fra: Krokstein på tirsdag 02. august 2022, klokken 10:36Jeg har en annen farge enn mangangrå så det er ikke så relevant for min del uansett, men det illustrerer litt av problemet rundt informasjon fra vw. Jeg er helt sikker på at jeg har et sted på ett-eller-annet forum at minst en annen kjøper har fått beskjed om at de må endre på fargen fordi den ikke vil kunne komme på 2023 modeller. Mitt inntrykk er at selgerne også får dårlig/ufullstendig/uriktig informasjon fra vw som så spres videre til kunder og når disse kundene utveksler info på forum som dette så kan det gjerne være fullstendig motstridende informasjon....som bare skaper enda mer frustrasjon blant kundene

Jeg fikk tidligere i år beskjed fra selger om at jeg måtte endre farge fra Mangan, da denne utgikk. I sommer kom kontrabeskjeden - VW ville fortsette å produsere denne en stund lenger på tidligere bestillinger. Fikk derfor beholde fargen, ettersom produksjon ble bekreftet i uke 33.

Bestilt i august 21, med førerassistent+ og Infotainment+.
ID.4 GTX (2022)

Bjoris

#428
Sitat fra: Krokstein på tirsdag 02. august 2022, klokken 14:47
Sitat fra: Bjoris på tirsdag 02. august 2022, klokken 13:12
Jeg har fått fremskyndet produksjonsdato fra uke 41 til 29. Bilen står nå i produksjon.

Jeg har fundert litt på dette når jeg ser andre får utsettelse, men ser nå at jeg har kode WD4 på dette skjermbildet til VW i deres internesystem og det er nok da uten parkassist og minne. Jeg har bedt om å få det med, men ser ut som det er uteglemt.

Vel, 3 mnd før og 4.500 billigere så tror jeg ikke at jeg bryr meg, fikk med Sub oppgradering i det minste

Finnes det en portal for å få sett disse detaljene, eller jobber du for vw/møller? Antar at det du sikter til er den utvidelsen som kom på førerassistentpakke+ i fjor høst med parkassist/minne. Skulle tro det ligger mange bestillinger inne som er bestilt med den "gamle" pakken så det er kanskje litt random om ting fremskyndes slik at man får den gamle eller om det blir tatt senere slik at man får den siste??
Har du top-sport seter også på bestillingen din? Forsto det slik at det også knep på dette nå så hvis du ikke har disse setene så bidrar det kanskje også slik at det kan fremskyndes?? Kanskje det er et system i det et sted.....eller kanskje det er helt tilfeldig (frykter det siste)

Neida, jeg jobber på ingen måte hos Møller. Jeg har bare fått se skjermprint av internsystemet.

I dette bildet kommer alle kodene opp og disse fant jeg meningen med på denne linken:

https://www.unicars.com/en/u4a_id4.php

Spekker du opp en bil her så ser du koden på alle pakkene og som du ser heter den pakken med førerass+ med parkass og minne nå WD3 og ikke WD4. Min selger sier at det er forsent å endre, men antyder vel at det muligens er slik at jeg får med park-ass og minne likevel, men vedkommende var ikke sikker. Hvis det er sånn at alle får dette uansett er det mange som har endret pakke og fått økt pris, til ingen nytte. Jeg har betalt ekstra for å få SUB med på Info+ pakken, men så har jeg vinglet litt på om jeg også skulle oppgradere førerass+ pakken med park-assist så ikke rart det har blitt kommunikasjonssvikt til slutt. Får jeg bilen 3 mnd før så er det ingen krise med park-ass. Dog hadde det vært gøy å få en av de første som kom med sort dashbord og dører, men det får så være...

Jeg har ikke Sportsetene og selger tror det er derfor jeg har fått fremskyndet bilen da mange som skal ha det nå blir utsatt så dermed hopper jo dem bak i køen som ikke skal ha disse setene frem i køen





Krokstein

Sitat fra: Bjoris på onsdag 03. august 2022, klokken 13:25

Neida, jeg jobber på ingen måte hos Møller. Jeg har bare fått se skjermprint av internsystemet.

I dette bildet kommer alle kodene opp og disse fant jeg meningen med på denne linken:

https://www.unicars.com/en/u4a_id4.php

Spekker du opp en bil her så ser du koden på alle pakkene og som du ser heter den pakken med førerass+ med parkass og minne nå WD3 og ikke WD4. Min selger sier at det er forsent å endre, men antyder vel at det muligens er slik at jeg får med park-ass og minne likevel, men vedkommende var ikke sikker. Hvis det er sånn at alle får dette uansett er det mange som har endret pakke og fått økt pris, til ingen nytte. Jeg har betalt ekstra for å få SUB med på Info+ pakken, men så har jeg vinglet litt på om jeg også skulle oppgradere førerass+ pakken med park-assist så ikke rart det har blitt kommunikasjonssvikt til slutt. Får jeg bilen 3 mnd før så er det ingen krise med park-ass. Dog hadde det vært gøy å få en av de første som kom med sort dashbord og dører, men det får så være...

Jeg har ikke Sportsetene og selger tror det er derfor jeg har fått fremskyndet bilen da mange som skal ha det nå blir utsatt så dermed hopper jo dem bak i køen som ikke skal ha disse setene frem i køen

Min bestilling ligner veldig på din, med unntak av at jeg har sportsseter. Det virker logisk at det er grunnen til at du har passert meg i køen, men jeg får holde ut litt til. Det virker ihvertfall som det nærmer seg noe.
ID.4 GTX

Småbarnsfar

Jeg får screenshots fra selger av og til, hvor det står
Best. Prod år: 2022 Uke:
Fbek. Prod år: 2022 Uke:35
Sbek. Prod år: 2022 Uke:37

Noen som kan si meg hva Fbek og Sbek er forkortelser for?

Disse ukene endres jevnlig, både framover og bakover.
21 ID4 Pro Max Honey Yellow

EmondaGTX

Sitat fra: Småbarnsfar på onsdag 03. august 2022, klokken 18:35
Jeg får screenshots fra selger av og til, hvor det står
Best. Prod år: 2022 Uke:
Fbek. Prod år: 2022 Uke:35
Sbek. Prod år: 2022 Uke:37

Noen som kan si meg hva Fbek og Sbek er forkortelser for?

Disse ukene endres jevnlig, både framover og bakover.


Jeg fant dette på et gammelt forum


Sent from my iPhone using Tapatalk

Krokstein

#432
Er det bare jeg som blingser noe voldsomt eller forsvant plutselig top-sport setene fra bestillingskonfiguratoren (på GTX)? Isåfall litt illevarslende for oss som venter på bil med dette hvis de sliter så med å levere at valget bare er fjernet
ID.4 GTX

PTh

Nei, finner ikke elektriske seter som valg nå, var der tidligere i uken. Begynner å lure på om det blir levering av bil i år for meg. Bestilte i juni 2021 med alle + pakkene unntatt DCC og elektriske seter, men endret til oppgradert førerassistent+ pakke i januar.

El-inor

Sitat fra: PTh på lørdag 06. august 2022, klokken 18:04
Nei, finner ikke elektriske seter som valg nå, var der tidligere i uken. Begynner å lure på om det blir levering av bil i år for meg. Bestilte i juni 2021 med alle + pakkene unntatt DCC og elektriske seter, men endret til oppgradert førerassistent+ pakke i januar.

En gedigen gavepakke til Nissan Ariya som har dette som standardutstyr, men det merket får selvfølgelig også lange leveringstider etter hvert.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA