Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

Trond.m

Hørte fra Møller at MY23 er utsatt og at det ikke er bestemt hvilken uke dette skjer. Det er nok for å unngå at 23 modeller med lite utstyr kommer på markedet før de har fullført biler som står i status 07 og venter på deler.

MinID

Sitat fra: Trond.m på torsdag 05. mai 2022, klokken 07:22
Hørte fra Møller at MY23 er utsatt og at det ikke er bestemt hvilken uke dette skjer. Det er nok for å unngå at 23 modeller med lite utstyr kommer på markedet før de har fullført biler som står i status 07 og venter på deler.

Høres fornuftig ut, men vi som venter bil til høsten håpet på å få belønning for den lange ventetiden ved å bli levert en 2023 modell. Vet du noe om hvor lang utsettelsen vil være?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Krokstein

For de bilene som nevnes ovenfor og som står i status 7 så kan de vel aldri bli noe annet enn 22-modell uansett når de leveres, men for de som ikke er påbegynt enda kan det jo være en bonus om det skulle bli en 23-modell.

For vw kan et vel være en fordel om å få presset ut flest mulig biler som 22-modell. Jeg ANTAR at pakker og utstyr blir litt anderledes på 23-modeller og det blir vel et puslespill å konvertere eksisterende bestillinger inn i nye pakker og få dette til å gå opp økonomisk.
ID.4 GTX

Trond.m

Sitat fra: MinID på torsdag 05. mai 2022, klokken 09:14
Høres fornuftig ut, men vi som venter bil til høsten håpet på å få belønning for den lange ventetiden ved å bli levert en 2023 modell. Vet du noe om hvor lang utsettelsen vil være?
Nei, jeg klarer ikke se det i krystallkulen 😉. Men en bil som ble bestilt i går med estimert levering uke 10, 2023 står fortsatt som 22 modell 😉. Det blir den nok ikke. Fikk forresten viste at stonewashed blue utgår i uke 46 tror jeg, så kanskje modellskiftet ligger omtrent der.

LMOR

Min som opprinnelig var en 22 Stonewashed blue, er nå en 23 Kings Rød og satt opp til produksjon uke 26.
Det var samme uke som de startet å produserer 22 modellen i fjor.
Men ingenting er sikkert lengre..
Får sikkert snart en email om at det ikke blir uke 26..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

MaxLevel

Jeg kom over denne artikkelen i går. Lover ikke godt for de som vurderer å bestille hvertfall.

https://dinside.dagbladet.no/motor/utsolgt/76000429

Trond.m

#351
Sitat fra: LMOR på torsdag 05. mai 2022, klokken 16:39
Min som opprinnelig var en 22 Stonewashed blue, er nå en 23 Kings Rød og satt opp til produksjon uke 26.
Det var samme uke som de startet å produserer 22 modellen i fjor.
Men ingenting er sikkert lengre..
Får sikkert snart en email om at det ikke blir uke 26..
Hvordan vet du at det er 23 modell ?  Det er jo rart når en ny bestilling med produksjon etter uke 42 står som 22 modell ? Det er ikke åpnet for bestilling av 23 modell ut fra hva Møller sier. Men bestilling av stonewashed blue er ikke mulig lenger.

LMOR

Har bare fått beskjed om at det er et plaster på såret ift forsinkelsene.

Men det er vel forskjell på årstall i VIN og hvilket utstyr som definerer en «modell».

Jeg snakker om årstall i VIN nummeret.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Electric cars in Norway

Sitat fra: LMOR på torsdag 05. mai 2022, klokken 19:14

Men det er vel forskjell på årstall i VIN og hvilket utstyr som definerer en «modell».

Jeg snakker om årstall i VIN nummeret.

LMOR :+1: spot on

Paasan

Da er min gtx ferdig, og om den kommer til landet om fire uker, vil det være ganske nøyaktig ett år etter bestilling.

Har alt av ekstrautstyr+ bortsett fra sport og komfortpakke.

Den har stått på lager i Tyskland for ettermontering av uspesifiserte deler siden slutten av desember i fjor.

Trond.m

Sitat fra: LMOR på torsdag 05. mai 2022, klokken 19:14
Har bare fått beskjed om at det er et plaster på såret ift forsinkelsene.

Men det er vel forskjell på årstall i VIN og hvilket utstyr som definerer en «modell».

Jeg snakker om årstall i VIN nummeret.
Ja, det gjør jeg også. Men mulig at Møller tenker modellendring. Det hender fabrikken bytter modellår i VIN og endrer modellen noen mnd. senere. En litt uheldig praksis der samme modellår har forskjellige modellversjoner. I dagens situasjon med stort etterslep er det ikke så unaturlig at fabrikken holder spesifikasjonene uendret, men endrer likevel modellår i VIN for ikke å selge «gamle biler». Litt rart likevel at det da fortsatt står 22 modell på kontrakter inngått i dag, med estimert levering langt ut i 2023.

Electric cars in Norway

#356
Oppdatert info om VW generelt. Men jeg regner med det gjelder også ID.4.

Publisert onsdag 04. mai 2022 - 13:58


https://dinside.dagbladet.no/motor/utsolgt/76000429/amp

thomas1973

Snakket med Møller om status på bil denne uka og synes nå at jeg skimter lys i enden av tunnelen. De var nå håpefulle om levering av GTX med +pakkene i August som jeg bestilte i begynnelsen av Juni 21.


Men så får vi se da...har i likhet med mange andre hørt den historien før selvfølgelig.

Krokstein

Sitat fra: thomas1973 på onsdag 11. mai 2022, klokken 11:45
Snakket med Møller om status på bil denne uka og synes nå at jeg skimter lys i enden av tunnelen. De var nå håpefulle om levering av GTX med +pakkene i August som jeg bestilte i begynnelsen av Juni 21.


Men så får vi se da...har i likhet med mange andre hørt den historien før selvfølgelig.
Kom det opp en antatt produksjonsuke i systemet hos dem eller gjettet de bare?
ID.4 GTX

thomas1973

Kom det opp en antatt produksjonsuke i systemet hos dem eller gjettet de bare?
[/quote]

Fikk ikke noen produksjonsuke men fikk inntrykk av at det var mer enn gjetting også. Selger nevnte at det kom en jevn strøm av biler til Norge for tiden

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA