Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

Olemann

Historien gjentar seg....noen oldiser/seniorer heter det visst, her inne som husker tråden "Når får du bladet ditt"?  Eller noe i den dur -  der bladet selvsagt var Leaf og året var 2011 eller 2012....

Minnes forslaget om at folket her inne satte opp en 24/7 vaktordning der man tok 2 timers vakter og fulgte webkamera på Drammen havn, slik at man ikke risikerte å miste en eneste lossing av nye biler, for det kunne jo tenkes at mitt "blad" var med.... ;D

Krokstein

Har jo forlengst skjønt at det tar sin tid med biler utstyrt med førerassistenpakke+. Men produseres det i hele tatt biler med dette for tiden slik at det bare går litt tregt.....eller produseres det kun biler uten dette?

Er det noen som får biler med dette ombord i hele tatt for tiden?
ID.4 GTX

LMOR

Tror ikke det. Jeg står langt foran i køen og ingen konkret info om når den kan leveres.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Det var en her som skrev at neste båt med VW kom 25.4. Jeg kontaktet derfor forhandleren i dag tidlig, men fikk negativt svar om min bil. Status var at den fortsatt var i BH.
Men i ettermiddag kom det kontrabeskjed og bekreftelse på at bilen var i Norge.  En god nyhet for de som har bil som venter på båt. For å sitere Eggen: It's hope in a hanging snore   ;)

Bilen ble sendt fra fabrikk 1.4. Ankom BH 4.4, så det kan noen uker å få bilen til Norge.

ELvin2022

Så flott! Da håper vi på at det ikke går alt for mange dagene før du kan hente den!  Satser også på at min var med der 👍🏻
Når bestillte du din?

Trond.m

Krysser fingrene for at din også har kommet 👍 Bestilte en bil som var låst for produksjon. Uten førerassistent plus, men med krok, mørke ruter, park.assistent, top sport, 21 tom og infotainment pluss soundsystem, Levering er ikke avtalt før avtalt 16 mai grunnet reise.

MinID

Sitat fra: Trond.m på mandag 25. april 2022, klokken 21:33
Krysser fingrene for at din også har kommet 👍 Bestilte en bil som var låst for produksjon. Uten førerassistent plus, men med krok, mørke ruter, park.assistent, top sport, 21 tom og infotainment pluss soundsystem, Levering er ikke avtalt før avtalt 16 mai grunnet reise.

Men når var den låst til produksjon (til hvilken uke)?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 5.4.3 løftet på verksted fra sw 4.0

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Trond.m

Var produksjonsbekreftet uke 8. Men det var vel omtrent da fabrikken stengte.

ENTO

Tenkte på en løsning for folk som venter på ID4 GTX.
Vil du ha bil idag, kjøp en gtx på finn til f.eks  kr. 549.000,-. Da har du bil idag.
Venter du på en gtx med levering laaangt inn i fremtiden, 5-10-12 mnd. Selg bilen for 549.000,- når den kommer. Forutsetning for dette er at markedet holder seg 12 mnd frem. Eller selg den du kjøper idag.

Electric cars in Norway

Sitat fra: ENTO på tirsdag 26. april 2022, klokken 20:41
Eller selg den du kjøper idag.

ENTO  :+1: ja du sa det jeg tenkte på.... det vil være like vansklig om et år fra nå.

Halvledere mangel, krig og alt annet eder og galle som kan oppstå fremover sørger nok for det.

Trolig oppnår man høyere avkastning på å selge elbilen brukt om et år enn om de hadde stått i DNB høyrentekonto  ;D

ENTO

Ja et års fastrente på penger gir 1,75% rente idag = kr. 9607,50 på 549.000. Ikke tvil om hva som lønner seg. Fortjeneste på en bil er jo heller ikke skattbar.

MinID

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 26. april 2022, klokken 13:57
Var produksjonsbekreftet uke 8. Men det var vel omtrent da fabrikken stengte.

Produksjon stengte ned igjen pga mangler på deler fra Ukraina i uke 9. Den uka min skulle gått i produksjon. Den sitter nå fast et eller annet sted i produksjon. Ikke lett å si da forhandler sier at datasystemet ikke har kommet med oppdateringer på lenge. Plutselig en fin vårdag så er den klar for utlevering :)
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 5.4.3 løftet på verksted fra sw 4.0

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Trond.m

Fikk informasjon fra forhandler i dag om at produksjon av pluss pakkene (førerassistent og infotainment) er estimert til etter uke 46. Dette gjelder nye bestillinger, men noen biler kommer gjennom nåløyet tidligere. Vi må anta at de bilene som er ferdig sammensatt blir prioritert for levering før sommeren.

Krokstein

Sitat fra: Trond.m på torsdag 28. april 2022, klokken 19:50
Fikk informasjon fra forhandler i dag om at produksjon av pluss pakkene (førerassistent og infotainment) er estimert til etter uke 46. Dette gjelder nye bestillinger, men noen biler kommer gjennom nåløyet tidligere. Vi må anta at de bilene som er ferdig sammensatt blir prioritert for levering før sommeren.
Takk for litt info; Jeg spør også forhandler om ting som dette, men det er aldri noe svar å få så fint at dere som har informerte forhandlere kan dele litt. Ut fra estimat ved bestilling skulle bilen vært levert for en god stund siden, men jeg tror ikke engang den er påbegynt.
ID.4 GTX

El-inor

Sitat fra: Krokstein på fredag 29. april 2022, klokken 08:17
Sitat fra: Trond.m på torsdag 28. april 2022, klokken 19:50
Takk for litt info; Jeg spør også forhandler om ting som dette, men det er aldri noe svar å få så fint at dere som har informerte forhandlere kan dele litt. Ut fra estimat ved bestilling skulle bilen vært levert for en god stund siden, men jeg tror ikke engang den er påbegynt.

Jeg har 1-årsdagen min i bestillingskøen om tre uker og forventer da kake med ett lys fra forhandleren.

God helg til alle kø-sittere!
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA