Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

ELvin2022

Sitat fra: Trond.m på torsdag 10. februar 2022, klokken 09:39
Lang leveringstid ? Bestilte i går ettermiddag og ser i dag at den allerede er på lastebil ut fra fabrikken 😉
Oj! Så heldig du er 😀 grattis!

Trond.m

Takk 😊. Selgeren fant en bil som passet. I dag rapporterte han om at den hadde kommet til Bremerhaven. Det er mulig å finne biler med kort leveringstid, men da er jo utstyret låst. VW burde gjøre som BMW og legge inn en lenke fra konfiguratoren til «tilgjengelige biler» med tilnærmet lik spesifikasjon fra ulike forhandlere.

Dieselgubben

Noen som vet om det leveres biler med oppgradert stereo?

ELvin2022

Jeg tror ikke at noen av de som bestillte den pakken har fått bilen allerede?

TJV

Jeg var i litt samme situasjon rett før sommeren i fjor. Var på utkikk etter større bil, og helst før vi skulle reise på ferie (1mnd frem i tid). De holdt på å sluttselge utstyrspakker bilene var satt opp med før de skulle gå over til der man spekket akkurat bilen som man ville slik det er nå. Selger leitet litt på pc'en, ga oss noen alternativer og vipps var det mulighet for å få en bil på gode 3 uker.
Så visst det er noen som frykter lang leveringstid på id.4 og ikke kjøper pga det ville jeg tatt kontakt med en selger og sagt: jeg ønsker en bil med det og det utstyret, ring meg visst det dukker opp en avbestilling i systemet og så har du kanskje et salg. Muligens man må gi avkall på noe utstyr eller oppgradere til noe man egentlig ikke ville ha, men jeg tror muligheten er der for et slik kjøp. Men betenkningstiden må være unnagjort før selger evt ringer. Tror ikke de kan holde av biler i dagesvis. Lykke til 🤞
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

LMOR

Sitat fra: Trond.m på torsdag 10. februar 2022, klokken 14:29
Takk 😊. Selgeren fant en bil som passet. I dag rapporterte han om at den hadde kommet til Bremerhaven. Det er mulig å finne biler med kort leveringstid, men da er jo utstyret låst. VW burde gjøre som BMW og legge inn en lenke fra konfiguratoren til «tilgjengelige biler» med tilnærmet lik spesifikasjon fra ulike forhandlere.
Trodde du hadde en bestilling inne fra før, omtrent samtidig med meg?
Har du byttet til denne, eller skal du ha begge?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

LMOR

Sitat fra: Trond.m på torsdag 10. februar 2022, klokken 18:57
Kjøpt til min datter  :+1:
Så bra, jeg har kjøpt til sønnen  :)

ELvin2022

Har heldige barn dere, som får bil av foreldrene 😛

LMOR

Sitat fra: ELvin2022 på fredag 11. februar 2022, klokken 17:02
Ja, må jo kompensere litt for at de må holde ut  :D

(For de som ikke skjønner det, det var bare litt ironisk spøk dette. Kjøpe til betyr ikke at en gir bort)

Dieselgubben

ELvin2022

Noen som vet hva de forskjellige "chekpointene" I produksjonsløpet til bilen betyr? Har prøvd å lese etter det men finner ikke noe fornuftig svar 😅  er kanskje feil emne, og ikke noe annen grunn til at jeg lurer enn at jeg er nysgjerrig 😛 er jo ganske mange her inne som vet mye og har god oversikt, så tenkte dette var rett sted å spørre 👍🏻

biggern

Sitat fra: LMOR på fredag 11. februar 2022, klokken 17:43
Sitat fra: ELvin2022 på fredag 11. februar 2022, klokken 17:02
Ja, må jo kompensere litt for at de må holde ut  :D

Husk å føre arve beløp i selvangivelsen.....

Trond.m

Tror denne diskusjonen har tatt litt feil vending. Jeg ble spurt om hvordan det hadde seg at jeg hadde kjøpt en GTX uten leveringstid, når jeg også hadde en annen i bestilling.  Det var en post som var ment som en informasjon om at man kan komme unna 9-12 mnd. leveringstid ved å være litt fleksibel på spec. I den forbindelse svarte jeg at den var til min datter, men jeg har ikke uttalt noe om finansieringen.  Uansett var det en digresjon, som bør være tillatt selv her.

Forøvrig mener jeg at alle ytringer vurderes ut fra innhold og ikke ut fra teorier om hvor mange biler man har kjøpt eller eier. Noen har bil som hobby og noen bare som et framkomstmiddel, men sånn er verden. Mens noen aldri vil kjøpe en bil uten all verdens dubbeditter, så er andre fornøyd bare den er driftsikker og rimelig å kjøre fra A til Å. Det merker man tydelig når noen spør om råd ved valg av utstyrsnivå.

Nå tenker jeg faktisk litt ovendt taktisk angående leveringstid på den GTX jeg har i bestilling nå og som kanskje kommer i mai / juni som 22 modell. Jeg vurderer nå å legge til førerassistenpakke plus med «restriksjoner», for da flyttes den sannsynligvis over til 23 modell. Da går prisen opp ca 16-18.000 pga utstyret som jeg klarer meg fint uten, men jeg får sannsynligvis 1 år nyere årsmodell. På den måten kan man faktisk bruke lang leveringstid på enkelte pakker også til å oppnå fordeler,  forutsatt at leveringstid ikke er avgjørende. Siden bilen er Mangangrå, så vil jeg nok da få en henvendelse om å endre til sort eller annen farge siden Mangan går ut med 2022 produksjon. Det går rykter om en ny farge, men det er ikke bekreftet. Skulle gjerne hatt en litt lysere grå metallic, for mangan grå er ikke den enkleste farge å holde pen.

Synes GTX er en tiltalende bil, men langt fra perfekt. Den perfekte bilen kommer jeg til å lete etter lenge 😉

Men jeg slutter gjerne å bidra på elbilforum hvis mine innlegg vekker negative reaksjoner. Med 7424 innlegg er det kanskje på høy tid. Tipper i det minste at @Løytnanten og kanskje også @biggern ville sette pris på det  8)

ID4

TrondM.
Fortsett å bidra. Synes du har gode betrakninger. Derimot andre her som bare kommer med negativ gulp som jeg ikke kommer til å savne. Kanskje en bestilling på en enkel utstyrt, med grei leveringstid, og en bestilling på ønsket utstyrt bil med lengre bestillingstid og 2023 modell,  kan være det beste. Kan bruke den første som ventebil, og taper neppe ved salg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA