Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

ID4

Sitat fra: PTh på torsdag 03. februar 2022, klokken 16:33
Fikk oppdatert beskjed ganske raskt, at førarassistentpakken ikke skulle endre planlagt levering ved endring, men å legge til endret lydpakke flyttet produksjonen til jul omtrent...

Virker ulogisk da førerassistentpakken krever flere sensorer, det gjør vel ikke lydpakken.

Løytnanten

Her diskuteres det uten at noen av de involverte har den minste kunnskap eller fakta å komme med. Det nærmeste er foreløpig denne: "Dette var noe som lå ute på Facebook gruppen".

Å gjette om fabrikkens prioriteringer, deletilgjengelighet og logistikk er jo bare helt tullete.

biggern

#197
Ja dumt å gjøre endringer og bli flyttet bakover i køen.
Pluss at det er mangel på ditt og datt.

LMOR

Nå er flere av tingene som er nevnt det som er opplyst fra selgere, så det blir feil å si at dette er tatt ut av løse luften.
Jeg vet om mange som bestilte etter meg som har allerede har fått bilen, så de eneste som påvirkes likt og verst er de som har bestilt alle pakkene, slik som meg.
I den nye parkeringspakken er det andre komponenter enn i den gamle. Derfor kan de pakkene påvirkes forskjellig.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ELvin2022

#199
Da kom mailen fra Volkswagen der de innrømmer at vi har fått lite og dårlig informasjon ang levering. Og de lover at informasjonen skal ble bedre en tettere fremover, både fra fabrikk og selger 👍🏻

Krokstein

Har ikke sett snurten av noen mail. Står kanskje i kø for å få den også uten at de kan si akkurat når den kan sendes..... ;)
ID.4 GTX

Løytnanten

Sitat fra: Krokstein på fredag 04. februar 2022, klokken 17:22
Har ikke sett snurten av noen mail. Står kanskje i kø for å få den også uten at de kan si akkurat når den kan sendes..... ;)

Jeg fikk den også i ettermiddag. Etter vel 8 måneder uten livstegn fra leverandør må det vel kunne sies å være på tide. Møller og fabrikken mangler nok ikke bare halvledere, de mangler helt klart velfungerende ledere også.

ID4

skrevet den alltid positive Løyntnant`n

Jeg fikk den også i ettermiddag. Etter vel 8 måneder uten livstegn fra leverandør må det vel kunne sies å være på tide. Møller og fabrikken mangler nok ikke bare halvledere, de mangler helt klart velfungerende ledere også.
[/quote]

Ikke velfungerende ledere. Kanskje det er halvledere ;)... Men har ikke du brutt med løftet om antall negative innlegg på en uke?

Krokstein

Ser nå at det er satt opp følgende i den nye prislisten for pakkene førerassistentpakke+ og infotainmentpakke+

"* Denne pakken er rammet av restriksjoner og valg av denne pakken vil medføre vesentlig lenger leveringstid"

For egen del synes jeg den nye teknologien er noe av det som er litt "morsomt" med ny bil, men det er kanskje mange nok som er villige til å kaste disse pakkene overbord for å få bilen litt kjappere??
ID.4 GTX

Løytnanten

Sitat fra: Krokstein på torsdag 10. februar 2022, klokken 09:19
Ser nå at det er satt opp følgende i den nye prislisten for pakkene førerassistentpakke+ og infotainmentpakke+

"* Denne pakken er rammet av restriksjoner og valg av denne pakken vil medføre vesentlig lenger leveringstid"
Som om ikke VAG lå langt nok bak konkurrentene på dette området fra før?

Trond.m

Lang leveringstid ? Bestilte i går ettermiddag og ser i dag at den allerede er på lastebil ut fra fabrikken 😉

ID4

Sitat fra: Trond.m på torsdag 10. februar 2022, klokken 09:39
Lang leveringstid ? Bestilte i går ettermiddag og ser i dag at den allerede er på lastebil ut fra fabrikken 😉

Antar du tok over en bil fra en som har trukket seg.

Øyvind.h

Gikk på en smell og bestilte en GTX slik jeg vil ha den utstyrt. Levering i slutten av 2022. Bestilt, glemt og dukker opp når den en gang kommer. Litt som Y`en jeg reserverte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Krokstein

Sitat fra: HelEl på torsdag 10. februar 2022, klokken 10:33
Sitat fra: Trond.m på torsdag 10. februar 2022, klokken 09:39
Lang leveringstid ? Bestilte i går ettermiddag og ser i dag at den allerede er på lastebil ut fra fabrikken 😉

Antar du tok over en bil fra en som har trukket seg.
Det må vel være folk som står lenger fremme i køen som kan tildeles biler fra kunder som trekker seg???
ID.4 GTX

VoltWay

#209
Sitat fra: Krokstein på torsdag 10. februar 2022, klokken 11:01
Sitat fra: HelEl på torsdag 10. februar 2022, klokken 10:33
Sitat fra: Trond.m på torsdag 10. februar 2022, klokken 09:39
Lang leveringstid ? Bestilte i går ettermiddag og ser i dag at den allerede er på lastebil ut fra fabrikken 😉

Antar du tok over en bil fra en som har trukket seg.
Det må vel være folk som står lenger fremme i køen som kan tildeles biler fra kunder som trekker seg???
Ja, men sånn fungerer det nok ikke. Da blir det mye arbeid for å rotere på hele køen, i den grad det finnes noen kø. Møller kan ikke bestemme hvilken rekkefølge bilene blir produsert.

Er du heldig og får kontakt med en forhandler som har en avbestilt bil å tilby så kan du få en bestillingsdato langt bakover i tid, men det handler jo om litt flaks .

Finner du i tillegg en bil som er i produksjon eller ferdig produsert så kan du få den meget raskt, men da må konfigurasjonen stemme med det du vil ha, eventuelt må du akseptere at bilen ikke blir helt sånn som du ville hatt den. Overtar du før den er gått til produksjon så kan du endre på bilen, men om en legger til mer utstyr så kan det påvirke leveringstiden pga. delemangel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA