Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

ELvin2022

Sitat fra: IvarAndreas på søndag 28. november 2021, klokken 22:26
Bestilte Pro med hengerfeste 27 juli og fikk bilen levert 12 november. Den var dog ferdig produsert 13 oktober, men transport og klargjøring tok lang tid..
Er det lov til å spørre om hva slags Ekstrautstyr du har valgt? Synes leveringen gikk så "raskt"

IvarAndreas

#121
Valgte egentlig bare det vi følte et praktisk behov for, nemlig interiørpakke, hengerfeste og vinterhjulpakken. Ellers synes vi at standardutstyret inneholder det vi trenger. Eneste savnet en sjelden gang er ryggekamera, men ID'en er jo en knapp halvmeter kortere enn Audien så det går greit.

thomas1973

Sitat fra: Nlai på mandag 29. november 2021, klokken 17:19
Bestilte GTX helt i begynnelsen av juni, fikk først melding om produksjon i u40, når tidspunktet nærmet fikk jeg ny melding om utsettelse til u49.
Jeg har ikke forhørt meg igjen nå...

Jeg bestilte også helt i begynnelsen av juni og fikk beskjed om at produksjon vill starte i desember men at bilen kunne måtte vente i opptil 12 uker på enkelte komponenter etter "ferdig" produksjon. Selger antydet februar før han raskt la til "i løpet av vinteren". I normale tider vill jeg sannsynligvis terminert kontrakten, evt krevd kompensasjon på annen måte, men føler det er vanskelig i disse tider. Å terminere kontrakten løser ingen problemer og vil kun føre til ytterligere venting og prisoppgang

ELvin2022

Håpløs situasjon dette her 👎ja,vet vi egentlig ikke skal klage for mye. Finnes verre ting her i verden. Men alikevell, utrolig kjedelig er det hvertfall...

Krokstein

Mener jeg har lest et sted at det produseres rundt 5000 biler i uka. Må jo undres på hvor (og hvordan) disse bilene plasseres dersom de skal stå i uker/måneder og vente på å bli ferdige
ID.4 GTX

ELvin2022

Sitat fra: Krokstein på onsdag 01. desember 2021, klokken 13:10
Mener jeg har lest et sted at det produseres rundt 5000 biler i uka. Må jo undres på hvor (og hvordan) disse bilene plasseres dersom de skal stå i uker/måneder og vente på å bli ferdige
De står i checkpoint 7 har jeg hørt 😅😅

casall

Hva er forventet leveringstidspunkt for bestilling av GTX nå? Uti 2023? Og dersom man bestiller nå, kan man kostandsfritt av bestille opptil levering?

Krokstein

Sitat fra: casall på onsdag 05. januar 2022, klokken 10:25
Hva er forventet leveringstidspunkt for bestilling av GTX nå? Uti 2023? Og dersom man bestiller nå, kan man kostandsfritt av bestille opptil levering?
Spørs om noen kan si noe sikkert om leveringstid. i løpet av 2022 kommer det vel flere fabrikker som skal produsere ID4, men hvis problemet med tilgang til komponenter fortsetter hjelper det ikke å sette opp flere fabrikker utover at man får enda flere nesten-ferdige biler.
ID.4 GTX

ELvin2022

Har en i familien som vurderer å bestille en gtx, han han fikk i beskjed om at den blir nok levert i 2023

ENTO

Sitat fra: ELvin2022 på onsdag 05. januar 2022, klokken 16:20
Har en i familien som vurderer å bestille en gtx, han han fikk i beskjed om at den blir nok levert i 2023
Her må det være mye rart ute og går. Snakket med en selger hos en VW forhandler i Vestfold/Telemark. Han sier sommer 2022 for GTX.
En annen i samme fylket sier høst 2022.

Trond.m

De åpnet for at forhandlerne kunne bestille biler til lager i høst. Da ble det bestilt et stort antall biler, og det gjør nok at leveringstiden i praksis ikke blir så lang. Men nå er fabrikken stengt pga. halvlederproblemene, så da blir jo ikke akkrat leveringstiden kortere.

ELvin2022

Stengt igjen? Hvor lenge er der snakk om denne gangen da?  Og hvor kommer denne info fra? Er det forhandleren som sier ifra?

Paasan

Sitat fra: casall på onsdag 05. januar 2022, klokken 10:25
Hva er forventet leveringstidspunkt for bestilling av GTX nå? Uti 2023? Og dersom man bestiller nå, kan man kostandsfritt av bestille opptil levering?

Det kommer an på utstyrspakke. Det som er sikkert er at det i hele 22 fortsatt vil være chip mangel. Det kommer biler inn til forhandler fortløpende, har fått tilbud om å ta en av disse, men siden de mangler mye av ekstrautstyret jeg ønsker har jeg ikke hoppet på tilbudet enda. Ønsker du full pakke er det sannsynlig at man må vente til neste år tenker jeg.. Fabrikken begynner ikke produksjon av nye bestillinger før tidligst 19. og blir ikke forundret om det blir flere stopp ila året.

Paasan

Kan gjenta meg selv fra tidligere innlegg, førerassistentpakke +, komfortpakke + og infotainmentpakke + er det knyttet størst problem med mtp produksjon og levering.

ENTO

Så en nesten ny eller ny ID4 lagt ut på finn.no er nå gull verdt ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA