Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

JLindberg

Sitat
Jeg mener at det må være grunnlag for en kompensasjon ved så stor overskridelse, med mindre du da har fått en 22 modell.

Er det noen forskjell på 2021 og 2022 versjoner av ID.4?

Trond.m

#91
Ja, innbytteprisen neste gang du kjøper bil. Teknisk er vel bilen lik, men det vil nok være mindre endringer som ikke markedsføres. Lang kjørelengde vil gjøre forskjellen liten og noen ser bare på registreringsår og bryr seg ikke om modellår.

ThorOH

Er det noen som har fått utlevert 2022 modellen ennå?

Trond.m

Sitat fra: ThorOH på torsdag 19. august 2021, klokken 15:25
Er det noen som har fått utlevert 2022 modellen ennå?
Vet ikke, men det kommer noen 22 modell GTX. Vil tro at id.4 uten hengerfeste kommer samtidig.

Hrc

Har 2022 GTX i bestilling som er ankommet landet og som trolig utleveres neste uke. Produsert 29/7.

Pesy75

Sitat fra: ThorOH på torsdag 19. august 2021, klokken 15:25
Er det noen som har fått utlevert 2022 modellen ennå?

Fikk min 2022 GTX utlevert forrige uke.

ThorOH

Ok. Bestilte id.4 pro 2022 20 mai. Estimert levering uke 26, senest uke 42 sto det. Uten hengerfeste. Ikke hørt noe fra Møller.

Rexen

Sitat fra: Rexen på mandag 02. august 2021, klokken 20:17
GTXen min skulle i produksjon i uke 28 med estimert levering siste uka i august.

Selger informerte i dag om at den ennå ikke var i produksjon. Årsaken er problemer med unerlevarndørers leveranse av slepekrok samt 20" og 21" aluminiumsfelger. I tillegg til takluker (gjelder da trolig også panoramaglasstak (som jeg ikke skal ha))).
Generell forventet forsinkelse på levering 1 til 20 uker.
Jeg fikk i dag justert forventet forsinkelse til "inntil 8 uker".
Fikk opplyst at noen biler ville bli levert uten Proaktiv passasjerbeskyttelse, eller bli ytterligere forsinket. Dette gjelder ikke min bil (ennå).
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Trond.m

Hva innebærer proaktiv passasjerbeskyttelse ? Er dette standardutstyr, eller del av en pakke ?

LMOR

Ligger i førerassistentpakken tror jeg, og det den gjør er å stramme beltene og sette sidevinduene i en bestemt posisjon hvis bilen ser at det blir en kollisjon.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på fredag 20. august 2021, klokken 17:15
Ligger i førerassistentpakken tror jeg, og det den gjør er å stramme beltene og sette sidevinduene i en bestemt posisjon hvis bilen ser at det blir en kollisjon.
Ja, du har rett 👍

Førerassistentpakke

Ryggekamera (med spylerfunksjon for rengjøring)
Belyste dørhåndtak
Keyless Access nøkkelfri åpning og låsing
Tyverialarm med innvendig bevegelsessensor
Proaktivt passasjerbeskyttelsessystem

hELgenen

Hvor mye er det verdt? Hvor mye rabatt gis det pga dette? Har det innvirkning på NCAP sertfisering? Synes det er mye rot med flere leveranser fra ulike produsenter nå. Er det kun corona varianter å få nå?

LMOR

#102
Sitat fra: hELgenen på fredag 20. august 2021, klokken 17:49
Hvor mye er det verdt? Hvor mye rabatt gis det pga dette? Har det innvirkning på NCAP sertfisering? Synes det er mye rot med flere leveranser fra ulike produsenter nå. Er det kun corona varianter å få nå?
Er vel ikke verd så mye. Nå er det bare rykter så langt. Tviler på at det innvirker på NCAP, da de i utgangspunktet  legger mest vekt på det som finnes i standardutgaven av en bil.
Sjekket rapporten fra NCAP og de har kun testet standardutstyr på id.4.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Det blir jo litt som med med sikkerhetsbelter og airbag, bortsett fra at de er påbudt. Men man har jo ikke så mye nytte av dem heller før det skjer en ulykke. Jeg vil vel si at hvis de ikke leverer hele førerassistent-pakken, så må de gi en betydelig kompensasjon. Men vi trenger vel ikke ta sorgene på forskudd, og får man valget om tidligere levering ved å ta bort denne funksjonen, så faller kanskje grunnlaget for kompensasjon bort.

Matsnorge

Sitat fra: ENTO på onsdag 11. august 2021, klokken 12:54
Da går jeg inn i 8. måned i påvente av min ID4 1st MAX. Står på kaia i Bremerhaven på andre uke.



Har de skjedd noko ? Er bilen din på veg ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA