Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

NIO ES8

Startet av nilka, fredag 30. april 2021, klokken 15:04

« forrige - neste »

JohnPGriff

Helt enige 75kWh er fint for meg. I China reduseres pris for en 75kWh batteri med BaaS med 70 000RMB (93 000NOK). Uten batteri koste bilen i China 471 800RMB (628 000NOK). Dette har også inkludert en subsidie av 22 500NOK som er trukket fra liste pris.
NIO China sjefen har sagt at de ønske de samme margin for bilene solgt utenfor China, men det koste en del ekstra å frakte bilene til Europa.
Det er mulig lanserings pris er et sted mellom 600 000 og 628 000 og hvis under 600 000 ende mer fristende. Med BaaS muligens under en tusen lapp per måned for en 75kWh batteri dette er wn kostnad mange kan lever med. Og hvis du trenger en 100kWh i sommer du endre abonnement for en måned eller 2.
For min del er ES6 mer aktuelt, håpe på 30 september det er mer info om når denne eventuelt vil kommer til Norge.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Elbileier fra Sandnes

Sitat fra: JohnPGriff på fredag 24. september 2021, klokken 11:17
Og hvis du trenger en 100kWh i sommer du endre abonnement for en måned eller 2.
For min del er ES6 mer aktuelt, håpe på 30 september det er mer info om når denne eventuelt vil kommer til Norge.

Det blir spennende å se når 150 kWh-batteriet kommer, hva man gjør rundt påske, pinse og fellesferie hvis alle vil bytte fra 75 kWh til 150 kWh da. Tipper man må oppgradere batteriet mange måneder i forveien hvis man skal være sikker på at bytte skal være mulig.
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

nilka

Sitat fra: JohnPGriff på fredag 24. september 2021, klokken 11:17
Uten batteri koste bilen i China 471 800RMB (628 000NOK). Dette har også inkludert en subsidie av 22 500NOK som er trukket fra liste pris.
Dette er forsovidt sant, men det er viktig å huske at dette også inkluderer kinesisk mva på 13%. I Kina er BEV momsfritt, men dette er noe du må få tilbakebetalt i ettertid, så priser oppgis med MVA som her utgjør ca 80.000. Frakt og klargjøring (understellsbehandling) til Norge koster ca 30.000.

I tillegg er det interessant å ta med i betraktningen at NIO har valgt å legge seg på at 10 NIO-points er 1,2 NOK. Dette er interessant fordi 10 NIO-points også omregnes til 1 RMB. Det er mao. Mulig NIO har brukt en lavere omregningskurs når de har beregnet norske priser. Vi kan i alle fall håpe.

Daniel_0007

#123
Prisene er ute rart det er lite aktivitet her  :P
160 000 for å kjøpe det store batteriet og 90 000 for minste.
Starter på 519 000 med batteri leie og 7 seter
Syns prisene ser greie ut akkurat som forventa vs Kina pris.
Kjedelig farge valg, jeg som trodde tesla var ille  :P
Model 3 2019 LR Rwd

bmw2002

759 000 for signature edition med 100kWh batteri.

Hva er forskjellen på Signature edition og vanlig?

Kult med batteribytte, men vil heller ha 20min lading, en bil med tregere lading enn alt annet på markedet.

Daniel_0007

#125
Sitat fra: bmw2002 på torsdag 30. september 2021, klokken 10:52
759 000 for signature edition med 100kWh batteri.

Hva er forskjellen på Signature edition og vanlig?

Kult med batteribytte, men vil heller ha 20min lading, en bil med tregere lading enn alt annet på markedet.

Du ser når du trykker på versjonene men bla pilot pakke, 21 tommers felger, nomi 2.0, hud, 12 høytalere vs 7, pilot pakke og et merke på b pillar som det står norway pioneer edition  :P
Model 3 2019 LR Rwd

Fossilbil

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 30. september 2021, klokken 10:15
Prisene er ute rart det er lite aktivitet her  :P
160 000 for å kjøpe det store batteriet og 90 000 for minste.
Starter på 519 000 med batteri leie og 7 seter
Syns prisene ser greie ut akkurat som forventa vs Kina pris.
Kjedelig farge valg, jeg som trodde tesla var ille  :P

519 000,- ?

Greit sidene til Nio er noe rotete, men jeg ser bare 619 000,- for billigste utgave?

6-Seater kr 619 000   
7-Seater kr 609 000   
Signature Edition 6-Seater kr 699 000   
Signature Edition 7-Seater kr 689 000

Så står dette under..

75 kWh væskekjølt batteri   
Kjøp som BaaS -modus: Listepris redusert med kr 90 000, men det er en månedlig leiegebyr på kr 1 399

100 kWh væskekjølt batteri
   Kjøp som BaaS -modus: Listepris redusert med NOK kr 160 000, men det er en månedlig leiegebyr på NOK kr 1 999

Skal man da trekke dette fra prisen nevnt over?

Mulig det bare er jeg som er ekstra trøtt i dag  :D


Daniel_0007

Sitat fra: Fossilbil på torsdag 30. september 2021, klokken 11:13
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 30. september 2021, klokken 10:15
Prisene er ute rart det er lite aktivitet her  :P
160 000 for å kjøpe det store batteriet og 90 000 for minste.
Starter på 519 000 med batteri leie og 7 seter
Syns prisene ser greie ut akkurat som forventa vs Kina pris.
Kjedelig farge valg, jeg som trodde tesla var ille  :P



519 000,- ?

Greit sidene til Nio er noe rotete, men jeg ser bare 619 000,- for billigste utgave?

6-Seater kr 619 000   
7-Seater kr 609 000   
Signature Edition 6-Seater kr 699 000   
Signature Edition 7-Seater kr 689 000

Så står dette under..

75 kWh væskekjølt batteri   
Kjøp som BaaS -modus: Listepris redusert med kr 90 000, men det er en månedlig leiegebyr på kr 1 399

100 kWh væskekjølt batteri
   Kjøp som BaaS -modus: Listepris redusert med NOK kr 160 000, men det er en månedlig leiegebyr på NOK kr 1 999

Skal man da trekke dette fra prisen nevnt over?

Mulig det bare er jeg som er ekstra trøtt i dag  :D
så legger man på hvis man skal kjøpe batteriet

Model 3 2019 LR Rwd

BubbaJoFet

Her finner en komplett spesifikasjon:
https://www.nio.com/no_NO/configuration/es8?noredirect

Fant ikke noe direktelenke til Pioneer programmet
"
*Ordresignatur før 01.03.2022

Ladepakke
Inkludert Power Home og Type-2 Kabel Inkludert standard installasjon pakke

BaaS fordeler
Opptil 600 kWh og 6 batteribytter per måned

Garanti
Begrenset garanti i 6 år

Total kjørelengde: under 150,000 km

Vedlikehold
Gratis vedlikehold i 4 år

Total kjørelengde: under 60,000 km

Veihjelp
24/7 tilgjengelig i 6 år

Datapakke
15G/månedlig i 6 år

Gratis hente og levere
4 X dør til dør levering/ løsning/ transport (fire år)
"
Kjekt å ha, men mer keen på rabatt enn installasjon av en elbillader fra NIO.

JohnPGriff

Plassering av BatteriBytte stasjoner er muligens problematisk for mange. Lier er den som skal åpnes først, Ingen på Ensjø, men kart som var vist hadde en på Vestby og 1 nord fra Oslo hvis jeg huske riktig. Lier er OK for de som har hytte i Telemark eller Sørlandet.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

stue

Hvordan skal man tolke prisene?

Skal man plusse på eller trekke fra 160 000 på de oppgitte prisene for 100kwh versjonen? Ser at det kan tolkes to veier.

hELgenen

Sitat fra: stue på torsdag 30. september 2021, klokken 12:28
Hvordan skal man tolke prisene?

Skal man plusse på eller trekke fra 160 000 på de oppgitte prisene for 100kwh versjonen? Ser at det kan tolkes to veier.

Det er vel å legge til dersom man vil eie batteriet selv - står jo klart på siden gjør det ikke?

stue

Jeg gikk inn på konfiguratoren nå, og der står det ganske bra forklart. :)

bmw2002

800 000 for en bil med supertreg lading fra et ukjent merke.

Venter heller på Polestar 3 da, blir neppe dyrere.

BubbaJoFet

Greit å ta med i beregningen at en får enten installert ladestasjon, eller dekkhotell med noe annet (tror det var nødlader).
Frem til slutten av 2022 er lading gratis via plugsurfing for BaaS kunder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA