Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

NIO ES8

Startet av nilka, fredag 30. april 2021, klokken 15:04

« forrige - neste »

Radial

Jaja, da var TMY det riktige valget denne gangen for oss ser jeg.

790-800k for 50mil rekkevidde, 7 seter, vinterdekk og hengerfeste blir for mye for oss uansett hvor langt jeg strekker meg😄

Men fin bil da, heller denne enn eTron feks.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Daniel_0007

Sitat fra: Radial på torsdag 30. september 2021, klokken 13:13
Jaja, da var TMY det riktige valget denne gangen for oss ser jeg.

790-800k for 50mil rekkevidde, 7 seter, vinterdekk og hengerfeste blir for mye for oss uansett hvor langt jeg strekker meg😄

Men fin bil da, heller denne enn eTron feks.

Ja litt forsljellige segmenter, er mer spent på es6 som blir en mer model y konkurent.
Model 3 2019 LR Rwd

Fossilbil

Ser det står følgende når man konfigurerer en bil.

" Hvis du velger BaaS abonnement, vil denne fortsette på ubestemt tid til den avsluttes i henhold til pkt 6 eller 7 i avtalen"

Noe som har kommet så langt at de har funnet ut hva som står under disse punktene?

JohnPGriff

Sitat fra: JohnPGriff på torsdag 30. september 2021, klokken 12:26
Plassering av BatteriBytte stasjoner er muligens problematisk for mange. Lier er den som skal åpnes først, Ingen på Ensjø, men kart som var vist hadde en på Vestby og 1 nord fra Oslo hvis jeg huske riktig. Lier er OK for de som har hytte i Telemark eller Sørlandet.


Det er en batteribytte stasjon på Ensjø
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

turfsurf

Ganske drøy den batterileieavtalen. Begrenset hvor du får lov å bruke bilen. Og hvordan (f.eks utleie).

I tillegg kan de deaktivere batteriet når de vil.

Og skeptisk til ordlyden angående service. Kort kjørelengde i utgangspunktet (15k), og så kan i praksis all normal norsk bruk forkorte kjørelengden. De som vurderer batterileie burde tenke seg godt om. Det er ikke noe hjelp å få av forbrukerkjøpsloven der.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rosstopher

Det mest urovekkende med artikkelen syns jeg var at det virket som et gjennomgående tema at "Ja, det står slik i den skriftlige kontrakten, men vi mener det ikke sånn altså!"
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

elektro

Det som ikke kommer frem i artikkelen er at Vegard Skjefstad er en kjent «etisk hacker» som tidligere har kommet med diverse anklager mot større selskaper enn NIO. Med mindre han har en navnebror. Se https://www.vegard.net/ og https://no.m.wikipedia.org/wiki/Vegard_Skjefstad

Ikke at det forandrer noe. Men tenkte det kunne være greit å opplyse om.

Jeg ser personlig ikke helt dramatikken i at de terminerer kundeforholdet om jeg ikke betaler leien. Er det noe annerledes med en dieseldrevet leasingbil? Eller at det kan kreves oftere service om jeg kun kjører på hullete grusveier eller bruker bilen som taxi.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

RJK

Er jo litt annerledes om de deaktiverer bilen pga batterileien, når det er en egen avtale, fremfor å kreve batteriet returnert. Greit, du står der fremdeles med ikke kjørbar bil, men du har jo da dårligere sjanse til å få solgt bilen uten batteriet. Er jo som om selskapet som leier deg campingvogn, men deaktiverer bilen om man blir forsinket med innbetaling av leien.

Men klart, det spørs jo hvor lang tid du kan kjøre med batteriet fungerende, før de stenger tilgang til bilen. Og hvor lang tid det tar fra man gjør opp den forsinkede innbetalingen, til bilen igjen blir kjørbar.

I USA err det ikke uvanlig at bilforhandler kan "slå av" bilen ved mislighold av leie eller nedbetalingsavtalen, og mulig det er vanlig i Kina og, men det er definitivt noe nytt i Norge. Og det spørs om denne biten foreløpig er lovstridig etter dagens lovtekster.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

automat

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA