Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 2.kvartal 2021

Startet av Kires, torsdag 22. april 2021, klokken 09:10

« forrige - neste »

Kires

Fristelsen ble for stor med siste priskutt så går nå og venter på en SR+ fra Kina.

Noen som har oversikt over hvilke båter som kommer fra Kina med bilene som skal leveres i Mai? Tesla support hadde ikke oversikt lengre.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Speeder

Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Kires

Sitat fra: Speeder på torsdag 22. april 2021, klokken 09:17
Vet man at SR+ bilene kommer fra Kina?

I følge han jeg snakket med i Tesla gjør de det. De SR+ som ligger i inventory som er i transit har også kina vin nummer.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Contango

Sitat fra: Kires på torsdag 22. april 2021, klokken 09:36De SR+ som ligger i inventory som er i transit har også kina vin nummer.
Hvor finner du vin?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.


Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ReisaM3Y

Sitat fra: Kires på torsdag 22. april 2021, klokken 09:10
Fristelsen ble for stor med siste priskutt så går nå og venter på en SR+ fra Kina.

Noen som har oversikt over hvilke båter som kommer fra Kina med bilene som skal leveres i Mai? Tesla support hadde ikke oversikt lengre.

Er visstnok ikke så lett å finne ut hvilke båter som frakter Teslaer fra Shanghai. Men mye god info i det engelsk TMC-forumet: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2021-shipping-movements.217602/page-53#post-5473967
2.kvartal ser ut til å ha et litt avvikende transportmønster. Mye på grunn av container-mangel etter at et visst containerskip havnet på tverra i Suez  :P

Uansett ser det ut for at RCC Africa har med SR+ til Europa. Er bare å følge spent med. Ventetida e hard, men det er verdt det!  8)
2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

pop

#7
Bestilte en LR for ca en uke siden. Selgeren estimerte mot slutten av juni før jeg får den utlevert.

hilts

Bestillte en SR+ for et par uker siden der det stod estimert levering mai i bestillingsprosessen. Selger/livechat mente jeg ikke burde forvente noe før tidlig juni.

Redbug

Ordered on 7th April. Live chat say expect delivery in June :(

Kires

Fikk forespeilet utlevering 01.06 - 15.06 på min SR+ fra Kina. Hadde fått tildelt VIN men fikk ikke opplyst hva den var, ikke så nøye heller.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

teek

Bestilte 6.april, fikk SMS 21.april om at bilen er på vannet og forventes levert i slutten av mai

paalsen

#12
Bestilte 9 mars og ikke hørt noen ting.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Redbug

@teek and @paalsen:
Which ones did you order? SR, LR or Performance?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA