Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 2.kvartal 2021

Startet av Kires, torsdag 22. april 2021, klokken 09:10

« forrige - neste »

eplepepsi

Jeg bestilte en LR for noen uker siden og ble oppringt denne uken for en liten update fra Tesla. Vedkommende sa at det blir utlevering i slutten av mai eller midten av juni, men tok koronaforbehold, da det tidligere hadde vært forsinkelser på opptil tre uker etter bilene var kommet til et eller annet mellomstopp i Europa.

Jeg trodde alle m3 kom fra Kina nå, men vedkommende jeg snakket med sa 9 av 10 kom fra USA (kan være det kun er LR det er snakk om). Dersom det er sant, vil det si at det er biler med det "gamle" batteriet (og noe kortere rekkevidde)?

Syklist

Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Redbug

Talked to Tesla again since I'm going mad waiting.

They say that the cars ordered early Apr are in transit now. The VIN will be available soon for them. The deliveries unfortunately will only start from 15th Jun, not before that :(

They also confirmed Performance comes from US not China.

paalsen

Sitat fra: Redbug på mandag 03. mai 2021, klokken 11:27
Talked to Tesla again since I'm going mad waiting.

They say that the cars ordered early Apr are in transit now. The VIN will be available soon for them. The deliveries unfortunately will only start from 15th Jun, not before that :(

They also confirmed Performance comes from US not China.
Takk for oppdatering. Men veeeldig kjedelig at det tar så lang tid. Nesten to måneder det


Sent from my iPhone using Tapatalk

Expat

Jeg bestilte 14. april og fikk omsider et svar fra Tesla om at det fortsatt er estimert levering i mai/juni. Intet VIN-nummer, kun RN-nummer (har ikke en gang fått opp noe bilde av bilen i appen - uten at det trenger å bety så mye, kanskje?)

Noe overraska fikk jeg beskjed om at det slett ikke var sikkert at vår LR skulle få den nye oppdaterte rekkevidden på 614 km. Beskjeden var at 560 km var det som gjaldt ettersom det var det vi bestilte den gangen. Noen av LR-modellene som skulle leveres i mai/juni ville ha den gamle rekkevidden, iflg Teslas representant.

Nå skal jeg uansett tolke dem i beste mening her og anta at de egentlig mente 580 km, da. Men jeg trodde at dersom man bestilte i april, så ble bilen produsert til spec etter bestillinga og det skulle vel tilsi at man fikk den oppdaterte rekkevidden. Jeg har aldri bestilt bil på nett før, så jeg vet ikke helt hvordan dette funker. Hva er vanlig?

paalsen

Den oppdaterte rekkevidden kom vel 22/23 april? Så om du bestille 14 april så var rekkevidden på det tidspunktet 580km og det er vel da denne du får?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Expat

Sitat fra: paalsen på mandag 03. mai 2021, klokken 12:48
Den oppdaterte rekkevidden kom vel 22/23 april? Så om du bestille 14 april så var rekkevidden på det tidspunktet 580km og det er vel da denne du får?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo, men jeg merka meg utspillet til komm. sjef Even Sandvold Roland herfra: https://www.tu.no/artikler/tesla-model-3-kommer-na-med-over-600-kilometers-wltp-rekkevidde/509521
"Kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland i Tesla Norge forteller at alle Model 3 Long Range-modeller produsert fra april i år har en WLTP-rekkevidde på 614 kilometer."

Så, dersom bilen vi bestilte i midten av april ikke er produsert i april (og det får jeg jo ikke noe svar på fra Tesla) ender jeg opp med 580 km. Det ville jo nå vært en liten nedtur.
Da vurderer jeg jo uansett å kansellere for å bestille en av 614-modellene som allerede er i transitt.

paalsen

Ja da skjønner jeg. De må da kunne gi et svar på når den er produsert, eller er dette noe man kan lese ut av VIN når vi får dette?

teek

Bestilte 6.april og fikk beskjed om at jeg får den nye spec'en (basert på min VIN).
De kan prøve å ikke gi meg det...  :police:

moonbuggy

Teslas policy med å skyfle ut biler rett før kvartalsskifte, er vel fullstendig galskap i en logistikk sammenheng?
5 biler leverte Tesla i Norge i april, 4 model 3 og en X.
Det sier det meste. Hvor mye hastverksarbeide må man rydde opp i etterkant?

Redbug

For a company of this magnitude, based on AI, and with the sales numbers like they have, i find it surprising how they cant forecast their sales beforehand and keep a rolling inventory in place here in Norway atleast.

Murmik

Jeg bestilte SR+ 26. april og fikk SMS fra Tesla i dag om at bilen ventes å være klar for utlevering i slutten av mai.

Jeg har trodd at bilen min (som er fra Kina) er ombord i RCC Africa som er ventet til Zeebrugge 12. mai. Men høres det ikke da veldig optimistisk ut med utlevering i slutten av mai?

saftsuse

Oi, heldig du er.
Jeg bestilte SR+ 18 april og fikk beskjed i dag at min blir levert i slutten av juni......
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

worntire

SR+ bestilt 18 april og fikk SMS i dag at min blir levert i midten av juni......

hilts

#44
Bestilling på SR+ ble lagt inn 17 april og fikk sms om utlevering i slutten av juni.  :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA