Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi Q4 priser og sammenliknet mot konkurrenter

Startet av Chimp, søndag 18. april 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

Chimp

For id4 gtx må man faktisk legge til sportssetene for å få elektriske seter med minne. Det er drøyt. Mange som ender med manuelle seter der

turfsurf

Sitat fra: e-Stig på torsdag 29. april 2021, klokken 21:49
Takker. Stor sett bare jeg som skal sitte i den, men hvis jeg legger på elektriske seter med minne så blir prisen 548 800 kroner (uten vinterdekk).
Ja, det var vel litt av poenget :). Det er ihvertfall utstyr som jeg forventer som helt grunnleggende på en premium bil.

Selvfølgelig ikke så viktig om man er den eneste som bruker bilen.

Og som med det meste annet av ekstrautstyr, man får nok ikke det igjen ved salg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

e-Stig

Sitat fra: turfsurf på fredag 30. april 2021, klokken 06:48
Sitat fra: e-Stig på torsdag 29. april 2021, klokken 21:49
Takker. Stor sett bare jeg som skal sitte i den, men hvis jeg legger på elektriske seter med minne så blir prisen 548 800 kroner (uten vinterdekk).
Og som med det meste annet av ekstrautstyr, man får nok ikke det igjen ved salg.

Men er ikke dette stikk i strid med det "alle andre" skriver; at uten mye utstyr får man ikke solgt bilen om noen år? For eksempel: Hvis noen kjøper en Q4 til fem hundre tusen og en annen kjøper Q4 til syv hundre tusen, hva blir de to bilene solgt for om 3 år?

Tror rekkevidde er en viktig faktor når bilene skal selges. Ville derfor ikke kjøpt 35 med det minste batteriet. Ville heller ikke kjøpt bilen uten vinterpakken med varmepumpe. I tillegg hadde lys og lyd stått øverst på min liste hvis jeg skulle kjøpt en brukt Q4.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

samotholt

Sitat fra: e-Stig på fredag 30. april 2021, klokken 21:49
Men er ikke dette stikk i strid med det "alle andre" skriver; at uten mye utstyr får man ikke solgt bilen om noen år? For eksempel: Hvis noen kjøper en Q4 til fem hundre tusen og en annen kjøper Q4 til syv hundre tusen, hva blir de to bilene solgt for om 3 år?
Man regner pristap i prosent. På tre år: typisk 20% på første og 10% på de to neste => 40% totalt.

700*0,6 =  420 (salgsverdi)
500*0,6 = 300 (salgverdi)

Mao. så kan du kanskje få 120k ekstra etter tre år, men betalte 200k ekstra for hærligheten. Dvs. tap på 80k.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Chimp

#79
Id4 gtx har spyler til ryggekamera. Er q4 uten denne funksjonen? Finner den ikke noe sted

Edit:
Ser også at gtx reklamerer med OTA i løpet av året. Ikke et ord fra Audi, selger sa usikkert...

Jo mer jeg sammenligner disse skjønner jeg ikke prisingen til Audi
Blir 100 000 dyrere enn en sammenliknbar GTX

Tomas_v

Sitat fra: Chimp på fredag 30. april 2021, klokken 23:33
Jo mer jeg sammenligner disse skjønner jeg ikke prisingen til Audi
Blir 100 000 dyrere enn en sammenliknbar GTX

Samme hvis du sammenligner billigste mobilen med dyrere en, begge gjør det samme, ser likt fra avstand, men du skjønner hvorfor en koster mer med en gang du begynner å bruke de.
Samme her. Ja, VW og Audi bruker samme MEB platform (batteri, motorer, osv) men ellers er disse to veldig forskjellige.
Selvfølgelig har ikke prøvd Q4. Men prøvd ID4, teknisk bra bil, men innvendig... billig, blank plastikk, små skjermer, capasitive knapper osv.

daktari

Sitat fra: Chimp på fredag 30. april 2021, klokken 23:33

Jo mer jeg sammenligner disse skjønner jeg ikke prisingen til Audi
Blir 100 000 dyrere enn en sammenliknbar GTX
alltid vært sånn. Golf vs a3, passat vs a4 osv. Audi er bare ikke verdt prisen, men det er sånn VAG tjener penger. Seat er designmessig mer spennede "brand", men Audi har ikke lenger noe teknikkforsprang som gjør dem interessante. Dessverre. Og da blir det altfor dyrt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

carlings

#82
Noen som har klart å spekke en fornuftig Q4 40 2wd under 500k (ikke medregnet vinterdekk?)

Selv trenger jeg egentlig kun carplay, ryggekamera, elbagasjeluke, varmepumpe, adaptive cruise og oppvarmet ratt.

Det bør jo være mulig å få til for rundt 50k i tillegg, men synes det er vanskelig når såpass lite er inkludert og en rekke tilvalg er umulig ved mindre man legger til enda flere (som jeg ikke vil ha).

Veggsen

Sitat fra: carlings på søndag 02. mai 2021, klokken 10:26
Noen som har klart å spekke en fornuftig Q4 40 2wd under 500k (ikke medregnet vinterdekk?)

Selv trenger jeg egentlig kun carplay, ryggekamera, elbagasjeluke, varmepumpe, adaptive cruise og oppvarmet ratt.

Det bør jo være mulig å få til for rundt 50k i tillegg, men synes det er vanskelig når såpass lite er inkludert og en rekke tilvalg er umulig ved mindre man legger til enda flere (som jeg ikke vil ha).

Ser ut som det er mulig å få til for 485k, rom for å legge på litt ekstra stæsj da. Fant ikke noe om Carplay men regner med at det er standard(?).


Chimp

Carplay er standard, så i teorien trenger man ikke navigasjon i MMI til over 20 000, som også er en betalingstjeneste etter 3 år. Tror man får med touch på MMI som standard. Mister riktignok trafikkskiltgjenkjenning hvis det er importante, men apple/android har vel trafikkskilt i maps uansett

calefranco

Smartphonepakke ("PYX") koster 11.630kr (med "Audi phone box" og induktiv lading, bl. a.) og da er man fortsatt under 500k.

Sent fra min SM-G970F via Tapatalk


carlings

Jeg har lurt litt på denne smarttelefonpakken; er denne egentlig noe must når Carplay er standard? Jeg får altså koblet til uansett?

calefranco

Sitat fra: carlings på søndag 02. mai 2021, klokken 15:04
Jeg har lurt litt på denne smarttelefonpakken; er denne egentlig noe must når Carplay er standard? Jeg får altså koblet til uansett?
Tror det, ja. Er litt uklart hva fordelen av denne smartphone pakken er, utenom induktiv lading, som er veldig kjekt i seg selv.

Sent fra min SM-G970F via Tapatalk


nybil321

Du kan sikkert droppe klimadelen av vinterpakken og. Jeg har ikke merket det veldig store behovet for 3 soners anlegg eller 2 soners anlegg til vanlig.

Smartphonepakken virker meningsløs med usb uttak i baksetet og 12v uttak i bagasje. Carplay er visstnok (burde sjekkes) std fra 2020 etter googling og waze+spotify erstatter dermed ca alt det dyre mikkmakket.

Hørte med møller bruktbil og de anbefalte hengerfeste

Du fikk meg til å regne på om min litt mer speccede bil er verdt de ekstra 4-700kr det vil koste i mnd (alt ettersom det ekstra må skrives av litt eller fullstendig ved resalg). Skal jeg være ærlig så tviler jeg på at jeg får noe mer glede av dillet... (det var 360 kameraet som startet katastrofen for meg)


PMV

Bare husk at denne "klimadelen" inneholder førklimatisering (oppvarming eller nedkjøling). Mener denne er bra å ha, spesielt om vinteren.
2022 Q4 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA