Videoen av ur - eTron var interessant, av animasjonen tolker jeg at den holder begge motorene igang for å kunne gi drift på begge aksler, med unntak ved overstyring i sving, da den kan sende mer kraft frem.
* Haldex tok ikke helt over på de dyreste audiene, jeg har siste gen Haldex på min Passat , Haldex5, fungerer overraskende OK, tillater å spinne på bakhjul på løs grus (før den spinner forran), med litt jobbing klarer den å skrive 8 tall i løssnø (privat grunn), men den stritter litt imot. Jeg klarer (nesten ikke) kjenne at den fordeler kraft, helt til jeg setter meg i min gamle Audi A6.
A6 (som egentlig er en sminket Audi 100), har de samme ytre mål og vekt som Passat B8, så er det noe eget med å kjenne at bilen har trekkraft foran og bak samtidig uansett kjøreforhold og topografi.
Kan se at det er mer effektivt med kun en motor i drift 99,98 % av tiden bilen ikke trenger støtte for å ikke spinne. Men så var det det med opplevd kjøredynamikk, selv er jeg villig til å ofre 10 % rekkevidde hvis jeg kunne selv velge å bruke 4x4 mot default 2x4.
Enig med elmotor teknologi er det nok mye spennende som kan komme, så at jeep sin konsept BEV var satt opp med manuell girkasse, noe som viser at de faktisk tenker på sine eksisterende brukergruppe uavhengig om bilene går på bensin eller strøm.