Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi Q4 priser og sammenliknet mot konkurrenter

Startet av Chimp, søndag 18. april 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

Chimp

Håper på en liten debatt angående Q4 vs the rest.
Sammenlignet mot id4 mener jeg man får ekstremt mye bedre førermiljø. Tenker at det gjør det verdt det i seg selv å prioritere audi mot vw.

Så har man audi etron, mercedes eqc og jaguar i-pace.
Er disse en klasse over?
Har selv i-pace og er litt usikker på om jeg skal ta verditapet på den for å oppgradere/nedgradere til q4 mot et pristillegg. Jeg vinner nok litt mer praktisk bagasjerom og raskere lading. Men praktisk rekkevidde blir vel ca det samme og bilen er ikke like premium totalt sett. Jaguaren har nok også litt bedre kjøreopplevelse, samt luftfjæring.

daktari

Jeg ville tenkt at Ipace vinner hver gang mot Q4 som i mine øyne er den minst attraktive MEB-varianten.
Jeg har levd 2 år med de upraktiske og kjedelige etron-skjermene, så ikke imponert over dem. Heller ikke startknappen og girvelgerens plassering. Det er endel andre Audi-særegenheter jeg heller ikke likte, som jeg tror de viderefører. Ikke verdt 100k ekstra IMHO. Ingen ota, hvis det stemmer, er vel spikeren i kista.  Liker heller ikke designet.

ID4 + noen fine gaver til dama + ny sykkel/ferie/stereo er bedre verdi!

Jeg er mer spent på EQB. Inntil videre blir det ID4 på oss, så får vi se hva EQS lander på evnt iXen. Y, hvis de fikser komforten og lydnivået, samt oppdatert X er outsidere. EV6 og kanskje en Genesis kan bære aktuell. Og Nio.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på søndag 18. april 2021, klokken 16:48


ID4 + noen fine gaver til dama + ny sykkel/ferie/stereo er bedre verdi!

.

Din bedre halvdel skal prise seg lykkelig som har deg :+1:

Happy wife, happy life, er aldri feil.

pst

Sitat fra: daktari på søndag 18. april 2021, klokken 16:48
Jeg ville tenkt at Ipace vinner hver gang mot Q4 som i mine øyne er den minst attraktive MEB-varianten.
Jeg har levd 2 år med de upraktiske og kjedelige etron-skjermene, så ikke imponert over dem. Heller ikke startknappen og girvelgerens plassering. Det er endel andre Audi-særegenheter jeg heller ikke likte, som jeg tror de viderefører. Ikke verdt 100k ekstra IMHO. Ingen ota, hvis det stemmer, er vel spikeren i kista.  Liker heller ikke designet.

ID4 + noen fine gaver til dama + ny sykkel/ferie/stereo er bedre verdi!

Jeg er mer spent på EQB. Inntil videre blir det ID4 på oss, så får vi se hva EQS lander på evnt iXen. Y, hvis de fikser komforten og lydnivået, samt oppdatert X er outsidere. EV6 og kanskje en Genesis kan bære aktuell. Og Nio.
Nesten rart at Audi finner det bryet verdt å holde sjappa åpen  :D

Og alt dette fra en Tesla Model 3 - eier  :D :D :D
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

hELgenen

Har en ny id.4 1st nå og den er ok,men skal ha en awd bil til..Det blir enten Q4 eller id.4 tech slik det ligger ann nå.
Prislisten på Q4 var så overveldende uoversiktlig at jeg mistet helt tråden og regelrett sliter med å veie de to nevnte opp mot hverandre. Q4 ser penere ut,men panorama på id.4 er mye tøffere. Pianolakk festen i id.4 er en skam rett og slett. Setene i id.4 er litt myke så her vil jeg tro Q4 kan varte opp med noe bedre. Girvelgeren i id.4 er mye bedre enn Q4 sin bryter der nede. Ekte knapper for klima er gull på Q4. Osv..osv. er mye pluss og minus i begge de to leirene. Vurderte og Kia EV6,men synes bagasjerommet ble upraktisk. Samme med Mach-e,for lite der bak samt opplevde den som ustabil på vinterføre. I Pace har jeg slått fra meg. Polestar 2 blir litt liten og rekkevidde vinter likeså. E-tron 55 for dyr og utdatert. TM3 for liten og bråkete. Ioniq 5 tviler jeg vil klare å levere noe særlig i år,men kul bil. TMY blir umulig å få tak i før vi bikker 2022 tror jeg,så den er ut.Enyaq er en flott bil,men det er noe der som ikke fenger,så ut med den også. Så det blir mellom Q4 og ID.4....

calefranco

Sitat fra: hELgenen på søndag 18. april 2021, klokken 17:25
Har en ny id.4 1st nå og den er ok,men skal ha en awd bil til..Det blir enten Q4 eller id.4 tech slik det ligger ann nå.
Prislisten på Q4 var så overveldende uoversiktlig at jeg mistet helt tråden og regelrett sliter med å veie de to nevnte opp mot hverandre. Q4 ser penere ut,men panorama på id.4 er mye tøffere. Pianolakk festen i id.4 er en skam rett og slett. Setene i id.4 er litt myke så her vil jeg tro Q4 kan varte opp med noe bedre. Girvelgeren i id.4 er mye bedre enn Q4 sin bryter der nede. Ekte knapper for klima er gull på Q4. Osv..osv. er mye pluss og minus i begge de to leirene. Vurderte og Kia EV6,men synes bagasjerommet ble upraktisk. Samme med Mach-e,for lite der bak samt opplevde den som ustabil på vinterføre. I Pace har jeg slått fra meg. Polestar 2 blir litt liten og rekkevidde vinter likeså. E-tron 55 for dyr og utdatert. TM3 for liten og bråkete. Ioniq 5 tviler jeg vil klare å levere noe særlig i år,men kul bil. TMY blir umulig å få tak i før vi bikker 2022 tror jeg,så den er ut.Enyaq er en flott bil,men det er noe der som ikke fenger,så ut med den også. Så det blir mellom Q4 og ID.4....
Der står også jeg. Må bestemme meg nokså fort. For meg er Q4 utvilsomt den peneste og mest premium fra MEB platformen. Så valget står mellom en fantastisk godt utstyrt ID4 1st Max, til en god pris, men med en noe kjip interiør, etter min mening, og en mindre utstyrt, dyrere men fantastisk flott og vesentlig mer premium Q4.

turfsurf

Sitat fra: pst på søndag 18. april 2021, klokken 17:22

Og alt dette fra en Tesla Model 3 - eier  :D :D :D
Du fikk med deg at daktari har kjørt etron 55 i to år?

Må ellers si meg enig med han, er ikke fan av cockpit i Audi, oppleves innestengt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Au da! Den var lei!

Kopi:

Du fikk med deg at daktari har kjørt etron 55 i to år?

Counterpointer

Det er noen Audi folk som alltid har «Tesla radaren» gående hele tiden. Hvis en har hatt noen befatning med Tesla så har en ikke lov å mene noe om Audi.

Q4 er sikkert super bil for de som ønsker den typen kupe. Men det kan jeg sikkert ikke mene noe om siden jeg bare har to tyske biler (VW og BMW), og i tillegg kjører den fryktede Model 3.

No-name

Sitat fra: turfsurf på søndag 18. april 2021, klokken 18:42
Sitat fra: pst på søndag 18. april 2021, klokken 17:22

Og alt dette fra en Tesla Model 3 - eier  :D :D :D
Du fikk med deg at daktari har kjørt etron 55 i to år?

Må ellers si meg enig med han, er ikke fan av cockpit i Audi, oppleves innestengt.

Cockpit i Audi gjorde at vi nettopp valgte Audi. Bra at vi er forskjellige.  Girvelger oppe ved rattet, føles veldig varebil. Ikke integrert skjerm i midtkonsol, bare latskap fra design avdelinger ( og spørsmål om kostnader, helt sikkert).

hELgenen

Sitat fra: Counterpointer på søndag 18. april 2021, klokken 20:35
Q4 er sikkert super bil for de som ønsker den typen kupe. Men det kan jeg sikkert ikke mene noe om siden jeg bare har to tyske biler (VW og BMW), og i tillegg kjører den fryktede Model 3.

Finnes det virkelig noen som er så firkantet treskalle at de ønsker å kneble andres meninger? Selvfølgelig er det lov å ha meninger om alt her i verden - også biler, lastebiler, trehjulssykler,trestammer,munnbind..og ja som mann også om vanlig damebind med navn som good night bind og innpakning av sådanne (vi menn må iblant handle dette produktet må vite).....Nei - alle meninger er lov å ha må vite.
Og det er når andre sier sin mening om noe en lærer litt om helheten - ingen biler er perfekte - for å lage en egen vri av Nidar reklamen  - verdens beste og lekreste bil er ikke laget ennå.

Electric cars in Norway

Sitat fra: hELgenen på søndag 18. april 2021, klokken 21:56
Sitat fra: Counterpointer på søndag 18. april 2021, klokken 20:35
Q4 er sikkert super bil for de som ønsker den typen kupe. Men det kan jeg sikkert ikke mene noe om siden jeg bare har to tyske biler (VW og BMW), og i tillegg kjører den fryktede Model 3.

Finnes det virkelig noen som er så firkantet treskalle at de ønsker å kneble andres meninger? Selvfølgelig er det lov å ha meninger om alt her i verden - også biler, lastebiler, trehjulssykler,trestammer,munnbind..og ja som mann også om vanlig damebind med navn som good night bind og innpakning av sådanne (vi menn må iblant handle dette produktet må vite).....Nei - alle meninger er lov å ha må vite.
Og det er når andre sier sin mening om noe en lærer litt om helheten - ingen biler er perfekte - for å lage en egen vri av Nidar reklamen  - verdens beste og lekreste bil er ikke laget ennå.

hELgenen  :+1: kloke ord som vanlig. 

Men dette med intimprodukter så jeg ikke komme   8)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 18. april 2021, klokken 22:08
Sitat fra: hELgenen på søndag 18. april 2021, klokken 21:56
Sitat fra: Counterpointer på søndag 18. april 2021, klokken 20:35
Q4 er sikkert super bil for de som ønsker den typen kupe. Men det kan jeg sikkert ikke mene noe om siden jeg bare har to tyske biler (VW og BMW), og i tillegg kjører den fryktede Model 3.

Finnes det virkelig noen som er så firkantet treskalle at de ønsker å kneble andres meninger? Selvfølgelig er det lov å ha meninger om alt her i verden - også biler, lastebiler, trehjulssykler,trestammer,munnbind..og ja som mann også om vanlig damebind med navn som good night bind og innpakning av sådanne (vi menn må iblant handle dette produktet må vite).....Nei - alle meninger er lov å ha må vite.
Og det er når andre sier sin mening om noe en lærer litt om helheten - ingen biler er perfekte - for å lage en egen vri av Nidar reklamen  - verdens beste og lekreste bil er ikke laget ennå.

hELgenen  :+1: kloke ord som vanlig. 

Men dette med intimprodukter så jeg ikke komme   8)

Enig.
Noen av oss har har meninger og erfaringer på tvers av "merkemenigheter" rett og slett fordi vi liker elbiler generelt (men er agnostikere i forhold til "merkereligioner").
Men intimprodukter har jeg lite forhold til jeg også ;)

JohnPGriff


Har regnet frem til en pris for en Quattro Advanced Business Plus, med utstyr som jeg tenkt er greit å ha. Inkludert S-Line interiorpakke 7 som er (Nice to Have). Pris uten VH endte opp til 671 000. Har ikke inkludert Matrix, regne tilgjengelig som "Function on Demand" Uten S-Line int. pakke og med sportsseter i stoff er pris rundt 647 000. Pris i min mening er for høy, men kanskje etter jeg har sett på bilen vil endre mening.
Personlig, jeg vil har igjen kjøpt en e-tron 50 Advanced Sport med en del ekstra utstyr, trenger ikke 400+km rekkevidde, men for mange er klar over en slik rekkevidde er veldig viktig. Men hvis du vil har en Audi med en slik rekkevidde til under 700 000 det er bare ett valg og derfor Møllers pris strategi er slik den er.



E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Chimp

#14
Takk for deling. Veldig nyttig. Mangler bare vinterhjulene.
Selv synes jeg originale 19tommere ser ok ut, kan ihvertfall brukes som vinterhjul.
Så jeg hadde spart oppgraderingen der, og heller brukt pengene på Matrix i tilfelle dette ikke kommer som function on demand senere.

Ville nok også oppgradert varmepumpe til klima- og vinterpakke 18 500 kr for å få med 3soners klimaanlegg, oppvarmet ratt og komfort førklimatisering i tillegg til varmepumpen.

Blir dyrt ja.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA