Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla forsikring

Startet av raypettersen, søndag 11. april 2021, klokken 17:49

« forrige - neste »

Ellemelle

Det burde vært mulig å tegne en forsikring med egenandel på 100 000 kroner.
Hadde jeg spart 10 000 i året, ville jeg glatt valgt en slik forsikring.
Det jeg trenger forsikringen til er om huset brenner ned eller millionbilen blir stjålet.

OlaR

Et alternativ kan jo være å droppe full kasko og heller ta en Delkasko som dekker brann, tyveri, glass, veihjelp etc.

Ellemelle

Delkasko er ikke bra nok i tilfelle ulykke eller lignende. Det som betyr noe er hvor store verdier som står i spill, ikke hva som er årsaken til skaden.

Jeg trenger reiseforsikring i tilfelle jeg må sendes hjem i ambulansefly, ikke i tilfelle bagasjen blir stjålet.
Jeg trenger husforsikring i tilfelle det brenner ned, ikke i tilfelle jeg får en lekkasje på badet.
Jeg trenger bilforsikring i tilfelle den blir stjålet eller jeg totalvraker bilen og det er min skyld.

Savner et selskap som tilbyr en totalforsikring som dekker alt til en svært billig penge, men 100 000 kroner i egenandel.

OlaR

Du er sikkert ikke alene om det. 

Skulle et slikt tilbud dukke opp, er det fortsatt et spørsmål om hva man oppfatter som "en billig penge".  Problemet er at forsikring av Tesla neppe blir veldig billig gitt det vi så langt har sett av reparasjonspriser og skadehyppighet.

filtvet

Jeg har ikke hatt skade på "100" år og max bonus, prisene ligger alikevel på +/- 1300,- pr mnd fullkasko for alle. Kan spare litt på lavere kjørelengde og enda bittelitt på delkasko og også bittelitt uten leiebil.

Konsekvensen blir at jeg velger "full pakke" og det er vel meningen at jeg skal :)

mthoring

Betaler 10k/år + tfa hos Storebrand for kasko m/leiebil, 16kkm, 6k egenandel. Full bonus og noe rabatt siden jeg har pensjonssparing der. Asker. Egen garasje. Forhandlet fram den prisen i sommer, men måtte diskutere litt.

Hadde jeg måtte betale 16+k så hadde jeg seriøst vurdert å bytte til innsteg TM3, med takstativ og hengerfeste så hadde jeg greid meg mtp. plass. :D
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

filtvet

Er vel uteparkering i oslo som ødelegger for vår del. Skal muligens flytte ut så spennende hvor mye prisen synker på landet.

OlaR

Jeg tror ikke parkeringsforholdene veier veldig tungt, selv ikke i Oslo.
Problemet er rett og slett kostbare reparasjoner og høy skadehyppighet.

Lynet

Høy skadehyppighet kommer av at mange ikke takler bilenes kraftige akselerasjon og mister kontrollen.
Jeg har etterspurt belønning for å kjøre i chill-mode og sperret toppfart til 130km/h men så langt ikke blitt hørt.
Chill-mode har forøvrig rikelig med effekt, selv med campingvogn på 2 tonn bak.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

kodax

Sitat fra: Lynet på tirsdag 14. desember 2021, klokken 19:01
Ut i fra min og min kones skadestatikk skulle vi hatt gratis forsikring, tilsammen 82 år skadefritt. Hvorfor verdsetter selskapene bare de siste årene?
Eldre sjåfører involveres i langt flere trafikkulykker enn andre ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

OlaR

Det stemmer i og for seg, men det "tar ikke av" før rundt 75-76 år.

Men når det gjelder Tesla, så er det ikke de eldste som er problemet.  Det er mer ekstreme reparasjonskostnader og høy skadehyppighet som delvis kan skyldes at en velmotorisert elbil "tar av" på en helt annen måte enn en fossilbil, men også at jeg tror vi må innse at det er en del Teslaeiere som har glede av de ressursene som ligger i disse bilene, og som bruker dem...

Jaronsen

Er det noen som vet om det har noen åpenbare bakdeler å takke ja til tilbudet om 1 mnd gratis forskning (InsureMyTesla v/Tryg) ved bestilling? Og bytte om man får bedre vilkår gjennom et annet selskap? Såvidt jeg kan lese meg til betaler man da kun trafikkforsikringsavgift for denne måneden. Noen som har bestilt med dette, fått en måned "gratis", for så å bytte helt problemfritt?

OlaR

Den typen tilbud har blitt veldig vanlig, så det er antakelig flere selskap som tilbyr dette.  Teoretisk sett er det ikke noe i veien for å gjøre slik du foreslår, og da uten spesielle negative konsekvenser.

Jaronsen


Klykken

Byttet etter 1mnd med gratis forsikring hos Codan (nå Tryg) i fjor. Ingen problemer med det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA