Tesla forsikring

Startet av raypettersen, søn 11. apr 2021, kl. 17:49

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: Klykken på ons 06. okt 2021, kl. 13:47
Sjekk TOCN sin forsikring. https://tocn.coverclub.no/
Er via IF, og der er det ofte gode priser. :)

CoverClub er dobbelt så dyr som direkte hos If for min del
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

kodax

Sitat fra: Apache på tor 07. okt 2021, kl. 13:52

Jeg har prøvd men de er fortsatt dyrere ☹️
Er du ganske ung, dårlig bonus e.l.?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Apache

Sitat fra: kodax på tor 07. okt 2021, kl. 16:28
Sitat fra: Apache på tor 07. okt 2021, kl. 13:52

Jeg har prøvd men de er fortsatt dyrere ☹️
Er du ganske ung, dårlig bonus e.l.?

Max bonus og i midten av 40 årene.
Men bor i Groruddalen i Oslo uten privat parkering (borettslag)

THE

Har Forsikring i Gjensidige med Tekna-avtale på min 2017 X100D. Vilkår i forsikringen min er 40000 km/år, 8000,- egenandel, 75% bonus, bil pluss, parkering på egen tomt og bor i et lite tettsted langt fra nærmeste storby.

Selv om prisen hos Gjensidige har gått opp med ca 30% på fire år så er "tilbudet" jeg får hos CoverClub nesten tre ganger mer enn det jeg betaler i dag.

Forsikringstilbud er veldig individuelle, så det er absolutt nødvendig å kontakte mange selskap for å finne beste pris. Det beste er å ringe for sjekke pris. Min erfaring er i alle fall at man som oftest får lavere pris da enn ved å sjekke på nett.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

E_S

Sjekket litt rundt for et par uker siden. Endte med DNB (Fremtind) til 14k i året. TMS 90D, 12kkm, kasko uten maskinskade, 75% i aldri så mange år, fellesgarasje, ingen leiebil, høy egenandel.
:)

Apache

Snakket med en fra Gjensidige eller Storebrand forsikring (husker ikke hvem) og fikk fortalt at det var 10000,- i forskjell fra å forsikre en TMS kontra Modell 3.
For meg var det ca 18 000,- mens Modell 3 8 000,-

Jeg har selvsagt TMS 75d med ca 17-18k forsikring ☹️

Men at forskjellen var så stor viste jeg ikke

E_S

Sitat fra: Apache på fre 22. okt 2021, kl. 11:00
Snakket med en fra Gjensidige eller Storebrand forsikring (husker ikke hvem) og fikk fortalt at det var 10000,- i forskjell fra å forsikre en TMS kontra Modell 3.
For meg var det ca 18 000,- mens Modell 3 8 000,-

Jeg har selvsagt TMS 75d med ca 17-18k forsikring ☹️

Men at forskjellen var så stor viste jeg ikke

Siden sist jeg hadde TMS (2015-2018) har prisen gått opp med 40-50%, mens prisen på TM3 har gått ned ca. 20% siden den kom..
:)

PerSpellemann

Bør man ha toppforsikring eller holder det men kun kasko på en splitter ny model 3? Hva har dere?
Tesla Model 3 LR 2021 (des)

PerSpellemann

Sitat fra: snakkesalig på fre 12. nov 2021, kl. 15:35
Det kommer vel helt an på hva du får med i toppforsikringen som ikke er med i kasko (varierer fra selskap til selskap) og hvor mye ekstra det koster.

Toppforsikring dekker typisk Maskinskade (motor, girkasse, drivverk, høyvoltbatteri). Men hva er det som dekkes der som ikke dekkes av nybilgaranti egentlig?
Tesla Model 3 LR 2021 (des)

Oddaa

Sitat fra: PerSpellemann på lør 13. nov 2021, kl. 07:14
Sitat fra: snakkesalig på fre 12. nov 2021, kl. 15:35
Det kommer vel helt an på hva du får med i toppforsikringen som ikke er med i kasko (varierer fra selskap til selskap) og hvor mye ekstra det koster.

Toppforsikring dekker typisk Maskinskade (motor, girkasse, drivverk, høyvoltbatteri). Men hva er det som dekkes der som ikke dekkes av nybilgaranti egentlig?
I følge tidligere oppslag i media kan det være f eks skade på ombordlader eller batteri som følge av overspenning (typisk pga lynnedslag eller feil i nettet). Her i byen ble det også store skader etter et fasebrudd på en innføringslinje for 3-4 år siden. (Om feilen viser seg umiddelbart så vil nok nettselskapet erstatte i det siste tilfellet, viser feilen seg først senere antar jeg at det vil sitte langt inne.)

Jeg har valgt maskinskade til våre ladbare biler, men hver enkelt må selvsagt vurdere risiko og velge deretter.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

Jejl

Jeg har i alle år valgt å forsikre minst mulig. Har nok spart noen hundre tusen på det hvis jeg sammenligner med mine venner som skal forsikre alt de eier å har med topp dekning.
Vurderer å droppe kaskoen på Model Sen snart også, og heller kun ha delkasko.
På arbeidsbilen droppet vi kaskoen når bilen passerte 3 år, og har vel spart inn nesten hele verdien av bilen nå når den er blitt 7 år.

Hideyowife

Betaler 8500kr per år ink årsavgift med fri km og full kasko. Model 3 SR+ 2021. Er nok veldig heldig som kan bruke www.jbf.no
Tesla Model Y LR 2023
Honda e Advance 2021

Hall of fame:
Tesla Model 3 SR+ 2021 - Solgt
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

OlaR

Det man opplever med tanke på kraftige prisøkninger har mye med at forsikringsselskapene ble tatt litt på sengen da "elbilstormen" kom.

Jeg jobber med produkt og pris i et av selskapene, og vurderingen vi gjorde da de første Tesla Model S kom, var å anta at de rent risikomessig kunne være på nivå med velmotoriserte BMW 5-serie.  Etter hvert har det vist seg at dette ikke på langt nær holdt stikk, og dermed startet eskaleringen.  Tross betydelige økninger, er de fleste selskapene fortsatt ikke helt i mål her.  "I mål" vil si at man har samme økonomiske resultat for Tesla som den gjennomsnittlige bil i Norge.

Som det er nevnt her, så er prising av bilforsikring blitt en sterkt individualisert sak basert på ganske omfattende prismodeller.  Det høres kanskje litt rart ut, men dette er noe av det som gjør at man kan få ganske ulike tilbud fra selskapene.  Alle aktørene utvikler sine egne modeller (alt samarbeid her er jo strengt forbudt), og det man har å hjelpe deg med, er egne skadedata.  Har man mye data har man mulighet til å utvikle treffsikre modeller, mens man i motsatt fall kan være utsatt for tilfeldigheter.

Lynet

Ut i fra min og min kones skadestatikk skulle vi hatt gratis forsikring, tilsammen 82 år skadefritt. Hvorfor verdsetter selskapene bare de siste årene?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

OlaR

Man kan jo få nesten gratis forsikring ved å si opp alt unntatt den lovpålagte ansvarsdekningen...   :D

Poenget er at også de kundene selskapene regner som lavrisikogruppen, har sine skader.  Og det er faktisk akkurat dette vi har sett at en del undervurderer.

I andre innlegg her er det uttrykt beklagelse over at en del mindre selskap er kjøpt opp av andre.  Grunnen til det er i de fleste tilfellene at et nytt selskap som vil inn på markedet mest av alt trenger kunder.  Og hvordan får man det som ny og ukjent aktør?  Riktig, man går ut med lave priser.  Det er flere som har markedsført seg med utsagn av typen "kom med forsikringspapirene dine, så får du x % lavere pris hos oss".  Og så viser det seg "plutselig" at de etablerte kanskje ikke tok så feil med sine prisnivåer allikevel....

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA