Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla forsikring

Startet av raypettersen, søndag 11. april 2021, klokken 17:49

« forrige - neste »

Trultefan

Er det noen km begrensning på denne gratis mnd fra codan?
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

emurof

Sitat fra: Trultefan på mandag 04. april 2022, klokken 20:17Er det noen km begrensning på denne gratis mnd fra codan?

Lurer også på dette.

Jeg skjønner jo ut ifra det som skrives her at det er trygt å få disse 30 gratis dagene. Skulle bare visst hvor langt man kan kjøre.

Initium

Vi ser vel konsekvensene av at elbilprodusentene tillates å anbefale en bil som har bulket i et ekorn å bli skrotet, av " sikkerhetsmessige" årsaker. Huggeriet i Brumunddal har vel snart dyre elbiler stablet i fem etasjer, som knapt har en skade. Jeg vurderer seriøst å bytte min Mercedes stasjonsvogn til en Tesla model S av typen godt brukt, men med 25 000 eller litt mer i kjørelengde ender jeg på 22-26 000 i årlig forsikring. Da er jeg en gammal gubbe på snart 50, har ikke hatt bilskade på 25 ( eller mer ) år, og bor på landet utenfor Oslo. Selvsagt toppbonus, tror det er 75% år fem.

Har ikke sjekket alle selskaper, men har sjekket en rekke større, og beskjeden var like nedslående fra alle sammen.

Da blir det fortsatt å kjøre diesel til det ikke er å få fatt i mer fluidisert dinosaur er jeg redd.....Alternativet er å ta bort alt av kasko, men å kjøre en bil til 350 000 uten dekning, føles litt feil..... Det blir et hardt slag om man er uheldig..

Motorwatt

For en S med 20K km, 8000 egenandel, og toppbonus, betaler jeg 1.530.- pr. mnd. inkl. TFA. Ingen annen forsikring i selskapet, og ingen rammeavtaler. Storebrand.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Apache

Sitat fra: Motorwatt på fredag 20. mai 2022, klokken 10:56
For en S med 20K km, 8000 egenandel, og toppbonus, betaler jeg 1.530.- pr. mnd. inkl. TFA. Ingen annen forsikring i selskapet, og ingen rammeavtaler. Storebrand.

Når en f.eks du never en slik avtale så glemmer du å si hvor i Norge du bor og aldersgruppe. Dette er 2 viktige faktorer ved en bilforsikring.

Motorwatt

Min alder har ingen betydning for prisen, og hva adresse utgjør prismessig må man nesten sjekke selv.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OlaR

I all "normal" bilforsikring er kundens alder blant de aller viktigste prisingsparametrene.

Motorwatt

Når jeg sier at min alder ikke betyr noe, så er den såpass at den er over det alle selskaper har som grense.
Tesla S75D - 09/2018

OlaR

Jeg er litt usikker på hva du mener med "grense".  De fleste selskapene har i dag prismodeller hvor prisen varierer med kundens alder uansett hva den måtte være.

PS: Jeg har jobbet med prismodeller for bilforsikring i noe over 40 år nå.

Motorwatt

Ok, så får de interesserte sjekke alder selv. Spørsmålet om alder i denne forbindelse er da helt uten interesse fordi det isåfall vil finnes forskjellige svar for alle mellom 18 og 100.....
Tesla S75D - 09/2018

OlaR

Det siste er helt riktig - egne priser for alle aldre, alle bilmerker, alle bilers alder, alle bosteder, osv, osv...  ;D

DagfinnN

Ikke alt som er dyrt ved Tesla.
I følge denne linken kan nytt sidespeil med hus koste 30.000
https://www.tv2.no/broom/knust-speil-det-kan-koste-over-30000-kroner/9175584/

Har akkurat fått estimat fra Tesla: 5.816 inkludert mva.
Hadde det ikke vært for at viltpåkjørsel som er korrekt håndtert og varslet, har 0 i egenandel og 0 i bonustap, ville jeg droppet å ta det på forsikringen. Codan er ganske så omstendelige.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

JRF

Var uheldig og hadde en ulykke som var min skyld og havnet ned på 60% bonus. Og for en TM3SR med 25000 km året og full kasko pluss ville Fremtind/DNB ha sinnsyke 38k, eller 41k inkludert TFA i året. Gikk for gjensidige som skulle ha 20k i året, men det er jo fremdeles sykt mye. Kunne fått litt billigere hos noen andre, men da uten glasskade og med dårligere leiebil avtale.

Polestar

2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA