Guide: bytte sensorer på varmeapparat

Startet av Sveinung Rogstad, søn 28. mar 2021, kl. 01:06

« forrige - neste »

kristols

SitatHei, skal til på denne jobben selv og skal kjøpe inn nødvendig utstyr.
Fra denne posten ser det ut til at sensorer kan kalibreres med obdeleven - kan noen bekrefte dette?

Hei!

Jeg kan ikke svare 100%, men:

- Sensorene fra VAG fungerte etter å ha kjørt adoption i OBDEleven.
-Mener huske jeg måtte bytte programming mode til EOL (End of line testing) for at bilen skulle initiere adopsjon.

gaustabl

Hei. Jeg skal bytte sensor 3 på en 2019 e-golf når jeg forhåpentligvis får ross-tech adapter og software i løpet av uka. Har kjøpt nye sensorer på aliexpress(før jeg leste alle advarsler her), og lurer på om noen har, eller vet om det går, å programere sensoren før den blir montert. Altså jeg tenker koble av ledningen fra gammel sensor og koble til ny for å programere før jeg fysisk bytter. På den måten vil jeg vel finne ut om aliexpress sensoren fungerer før jeg tømmer ac anlegget? Er jeg helt på jordet her ? mvh Lars

Peter.lin

Det går bra att koppla in sensorerna på ledningarna och programmera adresserna samt kolla funktion innan man tömmer systemet på gas och monterar de på riktigt.
Sensorer för 70kr från aliexpress fungerar bra.
Men byter man bara två stycken kan man behöva flytta om och prova lite innan man hittar de som fungera med de äldre givarna. Går inte att kombinera version C och E samt jag tror det har att göra med tillverkningsår också.
Byter man alla är det inget problem.
Jag har erfarenhet med tre bilar där jag monterat Aliexpress sensorer. En har rullat tre år med två nya Aliexpress sensorer.

Ingeniøren

Sitat fra: Peter.lin på ons 31. des 2025, kl. 12:40Det går bra att koppla in sensorerna på ledningarna och programmera adresserna samt kolla funktion innan man tömmer systemet på gas och monterar de på riktigt.
Sensorer för 70kr från aliexpress fungerar bra.
Men byter man bara två stycken kan man behöva flytta om och prova lite innan man hittar de som fungera med de äldre givarna. Går inte att kombinera version C och E samt jag tror det har att göra med tillverkningsår också.
Byter man alla är det inget problem.
Jag har erfarenhet med tre bilar där jag monterat Aliexpress sensorer. En har rullat tre år med två nya Aliexpress sensorer.

Hva man finner av kunnskap er inne  :+1:  :+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Peter.lin

Tidigare har jag haft positiva erfarenheter av givare från AliExpress. Men nu har det ändrats totalt. Köpte fem stycken och ingen fungerade. Tog isär de och komponenter var lös samt att de var fel monterade så kontaktpinnarna hade inte anslutning mot kretskortet.
På bilden, två bruna kondensatorer saknades på en givare.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA