Til de som har 1st uten Max.
Jeg har sikkert tungt for det, men synes det virker for snålt.
Er det virkelig ikke noen form for blindsone-varsling? På Kia ev6 er det en ekstra blindsoneopsjon som gjør at man skulle trodde bilen var uten om man ikke valgte, men det er kameravisning i dash-skjermen. Alle utgaver har vanlig varsling. Det kunne jo være at det er noe tilsvarende med id4.
Og dørlåsing. Det er ikke helt nøkkelløst, men betyr det at man må fiske opp nøkkelen og klikke eller er det som på mange andre biler, en knapp på døra man kan trykke på? Og så er det ingen knapp på "Keyless".
(På Leaf nevnes knapt nok ACC i utstyrslistene slik at det kan se ut som man trenger Tekna for å få slikt, så det med å unnlate å nevne hvordan ting egentlig er for å få folk til å bestille dyrere modeller er helt vanlig. Derfor jeg har et lite håp og spør noen som har kjørt bilen.)
Det er jo slik at 1ST er skrapet til beinet på utstyr for å få ned prisen, det er jo også taktikk her med å ta bort ting som følg bare "MÅ" ha slik at de valgte en utgave med alt av utstyr. Så kommer de nye utgavene med litt mer utstyr std slik at det skal føles smartere enn 1ST, foruten prisen da:)
Så svaret er, nei det er ingen form for side-assist og du må trykke på nøkkelen. Når det gjelder utstyr så må du aldri se på tyskere og asiater og sammenligne, tyskerene har jo alltid tjent pengene sine på utstyr. Skal du ha en topp utstyr bil blir asiatiske biler normalt alltid mye billigere. En EV6 er jo proppet med utstyr for 529, meget bra kjøp antakelig, men ser den svikter litt på enkelte praktiske ting. Litt lav takhøye, lite og upraktisk bagasjerom så jeg mistet litt lysten på den selv...
Tror selv at 1ST blir perfekt, får den nesten lørdag, endelig!