Ser du har kjørt litt lengre enn meg. Jeg har hatt 3 stk i3 siden 2014, og kjører i3 nå. En stor forskjell på i3 og Leaf var nettopp at i3 beskytter batteriet bedre.
Jeg mente ikke at du ikke KUNNE kjørt bilen, men poengterte at det står at den ikke vil kunne startes.
Jeg tror på tyske ingeniører, og har ingen tro på at de tar sjansen på noe. Jeg forholder meg til det som står i manualen, og ikke noe som er skrevet på et forum. Da i3 kom var det mye villedende informasjon på nettet.
På i3 viste det seg at den ikke forvarmet fra nettet på 6A i USA, men i Europa forvarmet den alltid, men altså såpass lite at mange mente den ikke gjorde det. Tror kanskje det er tilfelle her også. Men dette er enkelt å måle. Forvarming av batteri et lett å se med en måler med f.eks 6s oppløsning. Har samme kurveform som oppvarming av en varmtvannstank.., mens lading av batteriet er en kontinuerlig kurve som sakte går nedover. Så sjekker en dette på en fulladet bil, så har en en faktabasert konklusjon.
Det fine er jo at VW driver å deler ut penger når det ikke fungerer som de har sagt, og jeg forventer en solid kompensasjon hvis jeg kan måle at dette ikke fungerer slik:
Volkswagen’s Car-Net mobile app can be used to heat your EV while it is still connected to the charger. Instead of using energy from the vehicle battery, this will instead use it from the grid, serving to both preserve the range as well as have your car nice and warm when you are ready to hit the road.
The VW has so many of the right features that will keep you warm in winter as well as preserve battery life by preconditioning.