Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Videoer og bilder

Startet av elektro, fredag 26. februar 2021, klokken 00:09

« forrige - neste »

Ambient

Ikke kameraspeil utenfor Korea.
Men det er kamera på speilet som du da ser i skjermen foran rattet når du blinker

Ragged_Glory

Sitat fra: Edison på torsdag 22. april 2021, klokken 15:18
Fin video: https://youtu.be/g4rkSzN7p0g

Her fekk eg eit godt inntrykk av fargen. Den ser ut å innhalda meir sølv og mindre gull når ein ser bilen i dagslys.

Kom til å tenka på noko: Korleis blir sikt gjennom rattet til skjermen? På dei fleste bilar er jo den viktegaste informasjonen plassert midt i der, og ein ser sjeldan heile skjermen, sjølv om formen er avrunda. Kanskje HUD er tenkt å delvis erstatta denne skjermen? Er det nokon som har sett dette kommentert av folk som har sett bilen?

@Edison
Det ser greit ut, synes jeg. Ser hele skjermen gjennom rattet. Men jeg kan jo ikke si noe om vinkelen.
https://www.youtube.com/watch?v=HDm-8g6SGs8



K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black


tugit

Her er en som går gjennom alle valgene i den tyske konfiguratoren:
https://m.youtube.com/watch?v=ebtkTPtj_N0



Tafsern


Øyvind.h

Imponerende ladefart! Snitt på 170kW+ og topper på over 220kW med bra fart opp til 80%+.
Praktisk om en bare skal ha en liten boost/kort stopp og bra for å unngå køer på ladestasjoner!

Eneste negative jeg kan se må være mulig batterislitasje og det faktum at denne bilen nok ofte må/bør flyttes omtrent nå vi har begynt å spise maten vi har bestilt :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ragged_Glory

#188
I videoene fra Sør-Korea har ikke bilen Hyundai-merket på bakluka, men det har bilene som er testet i Europa. Mye finere uten. Jeg regner med at bilene våre blir som de i Sør-Korea da dette ikke er preproduksjonsbiler. Jeg håper i alle fall det.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

johnsalf

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 26. april 2021, klokken 12:53
Imponerende ladefart! Snitt på 170kW+ og topper på over 220kW med bra fart opp til 80%+.
Praktisk om en bare skal ha en liten boost/kort stopp og bra for å unngå køer på ladestasjoner!

Eneste negative jeg kan se må være mulig batterislitasje og det faktum at denne bilen nok ofte må/bør flyttes omtrent nå vi har begynt å spise maten vi har bestilt :)
Får kjøre bilen rimelig tom,  og ha spisepause på et sted med 50kwt lader hvis vi skal ha mat-ro.  (På 28kwt Ioniq har jeg alltid det problemet, ofte ferdigladet før maten er på bordet.)

Svolar

Sitat fra: Ragged_Glory på tirsdag 27. april 2021, klokken 19:52
I videoene fra Sør-Korea har ikke bilen Hyundai-merket på bakluka, men det har bilene som er testet i Europa. Mye finere uten. Jeg regner med at bilene våre blir som de i Sør-Korea da dette ikke er preproduksjonsbiler. Jeg håper i alle fall det.

Er det ikke bare å bruke hårføneren? Så kan en ta vekk alle merker som bare lager uro i designet og bidrar til luftmotstand. Jeg vil vurdere å ta vekk den på panseret

Ragged_Glory

Det kan være at merkene er festet med tapper i tillegg til lim. Hvis du tester først 😊
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

mfd

Sitat fra: Ragged_Glory på tirsdag 27. april 2021, klokken 19:52
I videoene fra Sør-Korea har ikke bilen Hyundai-merket på bakluka, men det har bilene som er testet i Europa. Mye finere uten. Jeg regner med at bilene våre blir som de i Sør-Korea da dette ikke er preproduksjonsbiler. Jeg håper i alle fall det.

Helt enig, har også lagt merke til dette!  Håper de kommer uten logo-en bak ihvertfall - blir et renere uttrykk da.
IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

matsemann


[/quote]

Er det ikke bare å bruke hårføneren? Så kan en ta vekk alle merker som bare lager uro i designet og bidrar til luftmotstand. Jeg vil vurdere å ta vekk den på panseret
[/quote]

På en video jeg så, ser det ut som en slags forsenkning i panseret der logoen sitter

Berntolav


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA