Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Siste nytt om reservasjon av intromodell

Startet av elektro, onsdag 24. februar 2021, klokken 10:38

« forrige - neste »

moby666

Levering av p45 skjer mellom mai og juli. Dato for kontraktsinngåelse avgjør når din bil blir utlevert, i følge min forhandler. Jeg skrev kontakt i går.

ElAlf

Tanken om at de med tidlig kontrakt får bil først har streifet meg, var greit å få bekreftet at den mekanismen er til stede. Kan du si litt om totalprisen du kom ut med i kontrakten??
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

moby666

Kontrakt inneholder kun bil til avtalt pris (499). Hengerfeste og felger avtales eventuelt senere, jeg regner med å montere Hengerfeste i Sverige og kjøpe vinterfelger privat.

ElAlf

Ok. Hos min forhandler (Nordvestlandet) så kommer 4000 kr i frakt av bilen i tillegg.
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

arthur

Sitat fra: moby666 på lørdag 20. mars 2021, klokken 18:41
Kontrakt inneholder kun bil til avtalt pris (499). Hengerfeste og felger avtales eventuelt senere, jeg regner med å montere Hengerfeste i Sverige og kjøpe vinterfelger privat.

Hengerfeste montert i Norge vil være uten moms så da lurer jeg på besparelsen ved å reise til Sverige? Husk at du må momse hengerfestet når du kommer tilbake til Norge!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

moby666

Selger anslo mellom 10-15 uten mva. Sverige koster det rundt 7000, så vet du set

johnsalf

Sitat fra: moby666 på lørdag 20. mars 2021, klokken 17:30
Levering av p45 skjer mellom mai og juli. Dato for kontraktsinngåelse avgjør når din bil blir utlevert, i følge min forhandler. Jeg skrev kontakt i går.
Lurer på om det stemmer helt: Tror dere ikke de lager dem batchvis pr farge og interiør, slik at dette blir mer avgjørende?

arthur

Betaler 10' for hengerfeste ferdig montert på ny Kona.

Hvis du monterer hengerfeste i Sverige så må du kanskje få det godkjent i Norge? Hva med vognkort? Spør da jeg ikke vet, men tror dette kan være greit å ha sjekket ut på forhånd.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

RJK

Sitat fra: arthur på lørdag 20. mars 2021, klokken 20:55
Betaler 10' for hengerfeste ferdig montert på ny Kona.

Hvis du monterer hengerfeste i Sverige så må du kanskje få det godkjent i Norge? Hva med vognkort? Spør da jeg ikke vet, men tror dette kan være greit å ha sjekket ut på forhånd.

Har du bil som er typegodkjent for tilhenger, og du får satt på originalt hengerfeste i SE, så kanskje norsk forhandler aksepterer dette i tilfelle reklamasjons eller garantisaker. Men for norske myndigheter, så er det typegodkjenningen og hengerfesteprodusentens toleranser som er avgjørende.

Har du bil som uansett ikke blir godkjent for å dra henger, så er det da ikke sak for myndighetene siden det er lov med feste til sykkelstativ selv om bilene ikke får trekke last, men igjen blir det da stativets godkjennelse/kapasiteter og norsk forhandlers og importørs vurdering ved garanti og reklamasjonssaker som er avgjørende.

Har selv vurdert å importere deler selv, og få det montert i Sverige, om ikke verkstedet kan tilby stativ med samme kapasiteter, til noenlunde tilsvarende pris. Koster ca 13 K i Norge, for originalt feste inkludert montering. Besparelsen bør derfor være noen tusenlapper for å ta den sjansen det er. Og håper og tror de kanskje kommer opp med tilsvarende kampanje i år som i fjor, det man fikk det for ca samme pris som pris eks mva.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

johnsalf

Sitat fra: ElAlf på lørdag 20. mars 2021, klokken 18:30
Tanken om at de med tidlig kontrakt får bil først har streifet meg, var greit å få bekreftet at den mekanismen er til stede. Kan du si litt om totalprisen du kom ut med i kontrakten??
Jeg vil tro en bilselger sier hva som helst for å få en signatur, ( på ting han ikke får formelt trøbbel med etterpå)

Magsell

Dumt spørsmål, men betalte vi depositum når vi forhåndsbestilte? Jeg finner ikke igjen transaksjonen, så jeg aner ikke om jeg har betalt.. :o

tugit

Sitat fra: Magsell på tirsdag 25. mai 2021, klokken 21:04
Dumt spørsmål, men betalte vi depositum når vi forhåndsbestilte? Jeg finner ikke igjen transaksjonen, så jeg aner ikke om jeg har betalt.. :o

Pga alle problemene med reservasjon hoppet Hyundai over depositum og gikk rett på kontrakt.

nordmannisverige

Sitat fra: moby666 på lørdag 20. mars 2021, klokken 19:56
Selger anslo mellom 10-15 uten mva. Sverige koster det rundt 7000, så vet du set
Hvor? Skrev kontrakt i går, og fikk "tilbud"på 14000kr, samme som alle andre jeg har hørt om her i Sverige. Rundt 14k for avtagbart 24k for halvauto.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA