Videoer og bilder

Startet av elektro, fredag 26. februar 2021, klokken 00:09

« forrige - neste »

andy99

«Sota» ruter er std på P45 versjonen
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

andy99

Klarte liksom ikke helt å slippe lastesikring, så jeg spurte kundeservice..
Det kommer lastegitter til ioniq 5, på samme måte som de har til øvrige modeller «dog guard» lastegitter i metall. Solide saker det og kan krysse av den usikkerheten.  :+1:

elhansen

Sitat fra: andy99 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 21:05
Klarte liksom ikke helt å slippe lastesikring, så jeg spurte kundeservice..
Det kommer lastegitter til ioniq 5, på samme måte som de har til øvrige modeller «dog guard» lastegitter i metall. Solide saker det og kan krysse av den usikkerheten.  :+1:

Flott. Nærmer seg ny bil nå

elektro

Sitat fra: andy99 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 18:21
«Sota» ruter er std på P45 versjonen

Bra, men ikke foran vil jeg tro, for det er ikke lov i Norge. :police:
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

andy99

Nei ikke foran, bare bak b stolpen og bakrute. Men er litt fristende er det, den kler helt svarte ruter.

andy99

Enda en tysk film med gjennomgang av bilen i showroom, denne gangen litt mer proff fra Auto Bild

https://www.youtube.com/watch?v=xxECaXZuXW0

elektro

Kontrer med en ganske merkelig video fra et koreansk parkeringshus. :D Denne grå fargen er ny for meg. Bilen har også vanlig tak, altså ikke solceller eller glass. Det går en slags plast/gummi list der rails normalt ville vært. Ellers er det nærbilder av 19-tommers hjulene, uten at jeg klarer å se noen dimensjoner.
https://youtu.be/9tBbh86U-GQ
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

andy99

andy99

Viderelinker til et tysk forum der en bruker (fridolinEV) har laget noen fine overlays med Skoda Enyaq, VW ID.4, Ford Mach E og IONIQ 5
Overraskende hvor stor Ioniq 5 tydeligvis er. Den ser ofte litt liten ut på bildene ellers.

Skoda Enyaq vs IONIQ 5

VW ID.4 vs IONIQ 5

Ford Mach E vs IONIQ 5

https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=531&t=65876

feistydolphin

På de siste tyske videoene der hørtes det ut som det var snakk om touch-knapper på rattet - noen andre som merket seg det? Vil helst ha ordentlige knapper... Ble vel også nevnt at Android Auto/Apple Carplay er med kabel i utgangspunktet - men fyren regnet med det ville løse seg med en oppdatering... To små irritasjonsmomenter der, for min del.

RJK

Sitat fra: andy99 på onsdag 10. mars 2021, klokken 21:26
Viderelinker til et tysk forum der en bruker (fridolinEV) har laget noen fine overlays med Skoda Enyaq, VW ID.4, Ford Mach E og IONIQ 5
Overraskende hvor stor Ioniq 5 tydeligvis er. Den ser ofte litt liten ut på bildene ellers.

SNIP

https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=531&t=65876

Takk for denne. Helt enig i at Ioniq 5 virker liten, så dette gir jo en god sammenligning. Veldig nyttig!

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på torsdag 11. mars 2021, klokken 01:19
Sitat fra: andy99 på onsdag 10. mars 2021, klokken 21:26
Takk for denne. Helt enig i at Ioniq 5 virker liten, så dette gir jo en god sammenligning.
Ganske klart her at Ioniq er den minste her. Men lang akselavstand gir bedre komfort og kan gi bedre plass i kupeen.

Vanskelige valg dette, med biler som er sterke på forskjellige ting. Ioniq best på lading, og med fleksibelt interiør. Mach-e er klart best på rekkevidde, og med 100l frunk og bredest innvendig. Enyaq blir vel plassvinner både med benplass og bagasje. Pussig nok er ID.4 nesten 200kg lettere en Enyaq.

Men egentlig er det så små variasjoner på størrelse at det bør være andre ting som teller. Kjører man virkelig langt ofte så man trenger flere ladestopp vil Ioniq klart være vinneren. Har man 30 mil til hytta og ikke vil lade, så er vel Mach-e det sikreste kortet.

Kjører man innenfor rekkevidden til alle og kun sjelden på lengre turer ville jeg valg etter "den jeg liker best". Veldig spent på interiørkvalitet og kjøreopplevelse på Ioniq.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ElAlf

Jeg synes de bilene i det segmentet vi snakker om nå er noenlunde like i praksis når det gjelder størrelse. Karrosseri og design utgjør forskjell, f.eks. mer skrånende bakluke på Ioniq 5, likedan praktisk utforming og fleksibilitet i interiøret.

Ikke mye diskutert egentlig, men Ioniq 5 med største batteripakka har kraftig maskineri, med 605 Nm/305 Hk er det en bil med mye krefter, med Mach-E hakk i hel, VAG-bilene ligger et stykke bak.
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

andy99

Sitat fra: ElAlf på torsdag 11. mars 2021, klokken 08:41
Jeg synes de bilene i det segmentet vi snakker om nå er noenlunde like i praksis når det gjelder størrelse. Karrosseri og design utgjør forskjell, f.eks. mer skrånende bakluke på Ioniq 5, likedan praktisk utforming og fleksibilitet i interiøret.

Ikke mye diskutert egentlig, men Ioniq 5 med største batteripakka har kraftig maskineri, med 605 Nm/305 Hk er det en bil med mye krefter, med Mach-E hakk i hel, VAG-bilene ligger et stykke bak.
Nja det er nok noen forskjeller på størrelse, noen cm her og der utgjør forskjellen feks på om bakluka går igjen med samme pakkmengde ;). Men jeg lever i håpet at ioniq 5 vil dekke de behov jeg har, både i det daglige og til feriepakket bil.

I fare for å tråkke noen på beina :P
Det med krefter og 0-100 tider faller litt igjennom på flesteparten av de som kjøper Hyundai. Var det ikke f.eks bladet motor som påpekte at KONA hadde for mye krefter.. For min del er det et stort pluss sammen med designet som virkelig skiller seg fra alle andre.
Det samme er betydningen av V2L, som for min del med en fjellhytte uten strøm gjør at jeg kan lade batteribanken på hytta uten å bruke bensinaggregatet.

EspenM3

Sitat fra: andy99 på torsdag 11. mars 2021, klokken 09:42
Sitat fra: ElAlf på torsdag 11. mars 2021, klokken 08:41

Nja det er nok noen forskjeller på størrelse, noen cm her og der utgjør forskjellen feks på om bakluka går igjen med samme pakkmengde ;). Men jeg lever i håpet at ioniq 5 vil dekke de behov jeg har, både i det daglige og til feriepakket bil.

I fare for å tråkke noen på beina :P
Det med krefter og 0-100 tider faller litt igjennom på flesteparten av de som kjøper Hyundai. Var det ikke f.eks bladet motor som påpekte at KONA hadde for mye krefter.. For min del er det et stort pluss sammen med designet som virkelig skiller seg fra alle andre.
Det samme er betydningen av V2L, som for min del med en fjellhytte uten strøm gjør at jeg kan lade batteribanken på hytta uten å bruke bensinaggregatet.

Solcellepanelet lader batteribanken på hytta mi, men med Ioniq5 kan jeg blant annet trakte kaffe og støvsuge uten å starte aggregatet. Gull  :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA