Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Videoer og bilder

Startet av elektro, fredag 26. februar 2021, klokken 00:09

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: BubbaJoFet på torsdag 04. mars 2021, klokken 19:56
Sitat fra: ElAlf på torsdag 04. mars 2021, klokken 18:56
Takk for bildene og linken.
Tyskerne gir tommel opp for Ioniq 5, også i kommentarfeltet. Men noen synes den er for kostbar til å være en Hyundai..
Filmsnutten er merket med Werbung, reklame. Så vil tro det er testteamet som har laget en video snutt som del av markedsføringen. Men tviler på at de har faket ladingen, tilsvarer ett snitt på 157 kWh i timen.

Ladingen er sjokkerende bra! Ser ut som de startet ladingen på rundt 30% SOC (42 kWh brutto / ca. 38 kWh netto av 72,9 kWh totalt) og er på nesten 150 kW effekt ved 80%, etter 16 minutter.

(Deretter dropper den helt ned til 3 kW. Ser nesten ut som de har satt ladegrense og bare batteri/kupé klimatisering holder ladesesjonen igang.)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

AUK

Sitat fra: elektro på fredag 05. mars 2021, klokken 11:44
Sitat fra: BubbaJoFet på torsdag 04. mars 2021, klokken 19:56
Sitat fra: ElAlf på torsdag 04. mars 2021, klokken 18:56
Takk for bildene og linken.
Tyskerne gir tommel opp for Ioniq 5, også i kommentarfeltet. Men noen synes den er for kostbar til å være en Hyundai..
Filmsnutten er merket med Werbung, reklame. Så vil tro det er testteamet som har laget en video snutt som del av markedsføringen. Men tviler på at de har faket ladingen, tilsvarer ett snitt på 157 kWh i timen.

Ladingen er sjokkerende bra! Ser ut som de startet ladingen på rundt 30% SOC (42 kWh brutto / ca. 38 kWh netto av 72,9 kWh totalt) og er på nesten 150 kW effekt ved 80%, etter 16 minutter.

(Deretter dropper den helt ned til 3 kW. Ser nesten ut som de har satt ladegrense og bare batteri/kupé klimatisering holder ladesesjonen igang.)

The rate does drop down to 3kW for a moment when the car hits 80% as shown in the video, but the YouTuber says that this was only a momentary drop and the rate picked back up, resulting in the car still charging at 45kW at 96% state of charge.

Ifølge: https://electrek.co/2021/03/03/hyundai-ioniq-5-spotted-charging-22-80-in-16-minutes-new-charging-king/

bno


JorgenM

Er egentlig ingen Hyundai-fan, men for meg oser denne Art Deco, spesielt bakenden. Fronten er noe av det råeste jeg har sett, veldig sint og tøfft uttrykk. Diagonallinja på sidene er kanskje litt merkelig, kanskje bare på bilder fordi den blir gjort så tydelig på pressebildene. Gleder meg til å se denne in real :+1:


Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

andy99

#34
Sitat fra: andy99 på tirsdag 02. mars 2021, klokken 15:18
Sitat fra: Como på mandag 01. mars 2021, klokken 14:15
Litt amatørmessig, men her er svar på en del ting rundt bilen, på tysk for de som forstår.
Blir bedre litt senere i videoen.
https://fb.watch/3Yvdz8w89u/
Den linken er død.
Ligger fortsatt på youtube: https://youtu.be/E1PFyCeMhvI
Siden livesendingen ble tatt vekk mistet vi også målingene med meterstokk. Men heldigvis har noen notert seg det. Thanks to salant76 @insideevsforum.com

« Trunk Size info starts at 45:21:
To edge of rear seat folded down (seat all the way back):
164cm (64-9/16")
To back of front passenger seat (looks to be all the way forward):
196cm (77-3/16")

And again at 47:35
To back of rear seats (all the way back):
97cm (38-3/16")
Between Wheelwells:
105cm (41-5/16")»

Jeg mener å huske at baksete kan flyttes +/- 10 cm. Så normal stilling dybde i bagasjerom 107 cm og Max dybde vil være 117cm. Det er helt utrolig hvor vanskelig det er å bedømme størrelse på bilen basert på video. Tror bagasjerommet vil overraske posistivt.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

hELgenen

Mente det var  12-14 cm en kunne justere setene,men mulig jeg husker feil.

andy99

Om det er 12-14 cm er det enda bedre. Veldig synd den videoen er borte og hukommelse er så som så..
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

mfd

Takk for informasjonen! Da skal jeg måle hundeburet og se om det vil passe.
IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

RJK

Sitat fra: hELgenen på lørdag 06. mars 2021, klokken 10:14
Mente det var  12-14 cm en kunne justere setene,men mulig jeg husker feil.


Jeg hørt 10 cm begge veier, så totalt 20 cm endring fra fremste/bakerste posisjon til motsatt posisjon.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

e-h

Den tyske videoen målte følgende ifølge en FB post:
Bredde (mellom hjulbuene): 104cm
Dybde (seter oppe i bakre pos): 97cm
Dybde (seter oppe i fremre pos): 112cm

Det virker å være 15cm forskjell på bakre og fremre posisjon på baksetene selv om Hyundai sin webside skrev +/- 10cm.

bno


andy99

Førserie evt en innstegsmodell med andre lys etc. 19 tommere.
Om noen klarer å se dekkdimensjon hadde det vært fint. Mangler data for 19 tommer..
https://youtu.be/VpFE8JsJLx4
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Aknedude

Ved bilen har CarPlay og Android Auto. Men er det wireless????

hELgenen



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA