Videoer og bilder

Startet av elektro, fredag 26. februar 2021, klokken 00:09

« forrige - neste »

feistydolphin

Sant nok det! Og feks Kona taper vel mindre av sin WLTP i % på vinteren kontra Model 3 - kan være det samme gjelder I5 / MY og at dette utligner forskjellen. Håper det kommer konkrete eksempler på bagasjeromslasting og taklast snart.

Como

Litt amatørmessig, men her er svar på en del ting rundt bilen, på tysk for de som forstår.
Blir bedre litt senere i videoen.

https://fb.watch/3Yvdz8w89u/
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

AudunT

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 01. mars 2021, klokken 10:23Ligner igrunn litt på legende Lancia Delta Integrable. Og DET er et kompliment!!

Helt enig! En av grunnene til at jeg er interessert i denne 👍

ID4

Sitat fra: feistydolphin på mandag 01. mars 2021, klokken 10:03
Sitat fra: daktari på mandag 01. mars 2021, klokken 08:53
Den har jo mye større hjul, ergo mer rullemotstand. Samt større og tyngre bil. Forbruket må jo bli høyere enn e-niro og Kona?
Skulle gjerne sett en grundig analyse av hvorfor den har høyere forbruk enn Model Y Long Range, bare sånn av nysgjerrighet. Så vidt jeg kan se har de omtrent samme totalvekt, ca like stort batteri og omtrentlig samme 0 - 100. Hadde håpet at Hyundai, med et nyere design, ville klare å i alle fall matche Tesla her. Aerodynamikk og dekk er kanskje en stor del av svaret?

Tesla lyver mer på forbruk enn det Hyundai gjør....

hdh

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 01. mars 2021, klokken 10:23
Har de oppgitt luftmotstanden?
Kan da umulig være under 0,30 med så firkantet fasong. Ligner igrunn litt på legende Lancia Delta Integrable. Og DET er et kompliment!!

Tenkte akkurat det samme når jeg først så bilder og video av prototypen på nurburgring. Silhuetten og proporsjonene er skremmende lik Delta Integrale og Golf MK1. Det gir og en aldri så liten optisk illusjon av at bilen er mye mindre enn den egentlig er.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '23 Skoda Enyaq IV80X Sportline

Ladetassen


hELgenen


https://www.youtube.com/watch?v=9tBbh86U-GQ

Mye kulere fargekombinasjon dette her synes jeg - litt "slitsom" video, men fargen er grå med sorte kanaler og hjulbuer - er jo slik denne bilen burde vært presentert og solgt i Norge......

andy99

Sitat fra: Como på mandag 01. mars 2021, klokken 14:15
Litt amatørmessig, men her er svar på en del ting rundt bilen, på tysk for de som forstår.
Blir bedre litt senere i videoen.

https://fb.watch/3Yvdz8w89u/
Den linken er død.
Ligger fortsatt på youtube:
https://youtu.be/E1PFyCeMhvI
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

mfd

Her er et par bilder av bagasjerommet, snippet fra en YouTube video.
Ref:

https://youtu.be/SRJJXs_eS3Y
IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

ElAlf

Takk for bildene og linken.
Tyskerne gir tommel opp for Ioniq 5, også i kommentarfeltet. Men noen synes den er for kostbar til å være en Hyundai..
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

johnsalf

Sitat fra: hdh på mandag 01. mars 2021, klokken 15:15
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 01. mars 2021, klokken 10:23
Har de oppgitt luftmotstanden?
Kan da umulig være under 0,30 med så firkantet fasong. Ligner igrunn litt på legende Lancia Delta Integrable. Og DET er et kompliment!!

Tenkte akkurat det samme når jeg først så bilder og video av prototypen på nurburgring. Silhuetten og proporsjonene er skremmende lik Delta Integrale og Golf MK1. Det gir og en aldri så liten optisk illusjon av at bilen er mye mindre enn den egentlig er.
Selv om de har lagt inn noen rette linjer og vinkler, er fronten, fasongen sett fro siden og en masse detaljer tydelig optimalisert mht aerodynamikk.  Ikke like aerodynamisk som du lave gamle loniq,men tipper den er bedre enn mye på markedet

BubbaJoFet

Sitat fra: ElAlf på torsdag 04. mars 2021, klokken 18:56
Takk for bildene og linken.
Tyskerne gir tommel opp for Ioniq 5, også i kommentarfeltet. Men noen synes den er for kostbar til å være en Hyundai..
Filmsnutten er merket med Werbung, reklame. Så vil tro det er testteamet som har laget en video snutt som del av markedsføringen. Men tviler på at de har faket ladingen, tilsvarer ett snitt på 157 kWh i timen.

ElAlf

Sitat fra: BubbaJoFet på torsdag 04. mars 2021, klokken 19:56
Sitat fra: ElAlf på torsdag 04. mars 2021, klokken 18:56
Takk for bildene og linken.
Tyskerne gir tommel opp for Ioniq 5, også i kommentarfeltet. Men noen synes den er for kostbar til å være en Hyundai..
Filmsnutten er merket med Werbung, reklame. Så vil tro det er testteamet som har laget en video snutt som del av markedsføringen. Men tviler på at de har faket ladingen, tilsvarer ett snitt på 157 kWh i timen.

Sikker på det?? Tror denne er merket reklame fordi sendingen genererer reklameinntekter via reklamesnutter. Uansett så lager produsenten Generation-E videoer fra flere bilprodusenter - trykk på linken til videomakerne...
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

BubbaJoFet

Sitat fra: ElAlf på torsdag 04. mars 2021, klokken 20:07
Sitat fra: BubbaJoFet på torsdag 04. mars 2021, klokken 19:56
Sitat fra: ElAlf på torsdag 04. mars 2021, klokken 18:56
Takk for bildene og linken.
Tyskerne gir tommel opp for Ioniq 5, også i kommentarfeltet. Men noen synes den er for kostbar til å være en Hyundai..
Filmsnutten er merket med Werbung, reklame. Så vil tro det er testteamet som har laget en video snutt som del av markedsføringen. Men tviler på at de har faket ladingen, tilsvarer ett snitt på 157 kWh i timen.

Sikker på det?? Tror denne er merket reklame fordi sendingen genererer reklameinntekter via reklamesnutter. Uansett så lager produsenten Generation-E videoer fra flere bilprodusenter - trykk på linken til videomakerne...
Ikke sikker på noe som helst, bare antok at det var merket med tanke på at innholdet er sponset, litt som han som "tilfeldigvis" finner en I5 i Korea...sjåføren ikke å se. Hvis du som testfører forlater prototypen for å lade på en offentlig lasteplass, tror jeg jobben din henger i en tynn tråd.

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA