Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått bekreftet produksjon?

Startet av JohnMartin, torsdag 18. februar 2021, klokken 18:12

« forrige - neste »

geckho

Det hører med til historien at vår nabo hadde i utgangspunktet et lavt reservasjonsnummer (mellom 1000 og 2000), men de har ventet helt til nå med å skrive kontrakt da de har vært usikker. Jeg antar dette reservasjonsnummer gjør at de nå hopper frem i køen.

Uansett så virker det som produksjonstakten er veldig god, og at det er kort tid mellom kontrakt skrives og bil leveres. Det var vel nevnt at Norge skulle prioriteres i starten her, kan det være at andre land nå prioriteres etterhvert som et visst antall er levert her?

Kramzz

Aha, da har det nok med det å gjøre🙂👍 skrev kontrakt i des men er nok ikke det som avgjorde det da.
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Sverre_E

#77
Ringte selger i dag og fikk beskjed om at bilen ble produsert i forrige uke, og står og venter på videre transport i Bremerhaven.
Jeg hadde reservasjonsnr. 10000 og noe. Skrev kontrakt i midten av oktober.
(iV80 med det som skulle til for at det ikke ble noen større forsinkelser.)
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Rusalka

Ser det ligger ute på nettet en del bilder og videoer av iv80x, men det er utelukkende sportsline .....
Skal også vi som har bestilt "vanlig" 80x i høst bli forbigått her også ?? (slik flere som bestilte vanlig iv80 erfarte)
Selger tviholder ennå på produksjon for vår bil i august, men det virker som de ikke har helt oversikt over hva som rører seg i fabrikken utenfor Praha....  Noen som har sett nylige bilder/videoer av "vanlige" iv8ox på nettet ??

scoot

Jeg har vel forstått det slik at det er null køsystem. Vi venter på en standard IV80 bestilt i Mars, og leser jo stadig på FB om personer som har bestilt bil lenge etter oss som får biler utlevert i disse dager. Vår har fortsatt ikke fått bekreftet produksjon. Leser også om flere som har bestilt lenge før oss, som heller ikke har fått bil.


Jævlig svakt opplegg fra Skoda sin side spør du meg, man må tydeligvis bestille èn spesifikk type bil hvis man skal ha den kjapt.
2009 Revai

Bigdrago

Sitat fra: scoot på torsdag 10. juni 2021, klokken 15:02
Jeg har vel forstått det slik at det er null køsystem. Vi venter på en standard IV80 bestilt i Mars, og leser jo stadig på FB om personer som har bestilt bil lenge etter oss som får biler utlevert i disse dager. Vår har fortsatt ikke fått bekreftet produksjon. Leser også om flere som har bestilt lenge før oss, som heller ikke har fått bil.


Jævlig svakt opplegg fra Skoda sin side spør du meg, man må tydeligvis bestille èn spesifikk type bil hvis man skal ha den kjapt.

Antar du har bestilt ekstrautstyr og det påvirker leveringstid.
Fikk vite av selger i dag at iv80x starter uke 28. Med alt tilleggsutstyr får jeg kanskje bilen i desember.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

eivindb

Sitat fra: Bigdrago på torsdag 10. juni 2021, klokken 15:08
Sitat fra: scoot på torsdag 10. juni 2021, klokken 15:02
Jeg har vel forstått det slik at det er null køsystem. Vi venter på en standard IV80 bestilt i Mars, og leser jo stadig på FB om personer som har bestilt bil lenge etter oss som får biler utlevert i disse dager. Vår har fortsatt ikke fått bekreftet produksjon. Leser også om flere som har bestilt lenge før oss, som heller ikke har fått bil.


Jævlig svakt opplegg fra Skoda sin side spør du meg, man må tydeligvis bestille èn spesifikk type bil hvis man skal ha den kjapt.

Antar du har bestilt ekstrautstyr og det påvirker leveringstid.
Fikk vite av selger i dag at iv80x starter uke 28. Med alt tilleggsutstyr får jeg kanskje bilen i desember.

Bestilte du med CF og Sound System?

Bigdrago

Sitat fra: eivindb på torsdag 10. juni 2021, klokken 22:54
Sitat fra: Bigdrago på torsdag 10. juni 2021, klokken 15:08
Sitat fra: scoot på torsdag 10. juni 2021, klokken 15:02
Jeg har vel forstått det slik at det er null køsystem. Vi venter på en standard IV80 bestilt i Mars, og leser jo stadig på FB om personer som har bestilt bil lenge etter oss som får biler utlevert i disse dager. Vår har fortsatt ikke fått bekreftet produksjon. Leser også om flere som har bestilt lenge før oss, som heller ikke har fått bil.


Jævlig svakt opplegg fra Skoda sin side spør du meg, man må tydeligvis bestille èn spesifikk type bil hvis man skal ha den kjapt.

Antar du har bestilt ekstrautstyr og det påvirker leveringstid.
Fikk vite av selger i dag at iv80x starter uke 28. Med alt tilleggsutstyr får jeg kanskje bilen i desember.

Bestilte du med CF og Sound System?

Rettelse: alt (med cf) unntatt sound system da jeg skal montere anlegget fra bass brothers.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

scoot

Sitat fra: Bigdrago på torsdag 10. juni 2021, klokken 15:08
Sitat fra: scoot på torsdag 10. juni 2021, klokken 15:02
Jeg har vel forstått det slik at det er null køsystem. Vi venter på en standard IV80 bestilt i Mars, og leser jo stadig på FB om personer som har bestilt bil lenge etter oss som får biler utlevert i disse dager. Vår har fortsatt ikke fått bekreftet produksjon. Leser også om flere som har bestilt lenge før oss, som heller ikke har fått bil.


Jævlig svakt opplegg fra Skoda sin side spør du meg, man må tydeligvis bestille èn spesifikk type bil hvis man skal ha den kjapt.

Antar du har bestilt ekstrautstyr og det påvirker leveringstid.
Fikk vite av selger i dag at iv80x starter uke 28. Med alt tilleggsutstyr får jeg kanskje bilen i desember.
Absolutt ikke, bilen er nesten uten ekstrautstyr ( firmabil ) og kun med utstyr selger mente ville sørge for at bilen kom FORTERE enn uten.
2009 Revai

Rusalka

Det er mye som kan bestemme leveringstidspunkt: Vi byttet i vår farge fra velvet red til artic silver. Da sa selger etterpå at det ville fremskynde levering med flere uker .....

scoot

Sitat fra: Rusalka på fredag 11. juni 2021, klokken 12:07
Det er mye som kan bestemme leveringstidspunkt: Vi byttet i vår farge fra velvet red til artic silver. Da sa selger etterpå at det ville fremskynde levering med flere uker .....

Min selger sa at farge ikke spilte noen rolle. Poenget er at det er for dårlig informasjon og for dårlig system. Rett og slett svakt.
2009 Revai

Kramzz

Bestillte i desember 😬
Quarts grey IV80
HF
Suite
Familiepakke
Comfortsetepakke +
Delingsnett
Vendbar matte i bagasjerommet
Skvettlapper
Elektrisk bakluke
Infotainment(anbefalt av selger for å få bilen kjappere)
Org proteus 19"

Tok bort stereo for å få bilen kjapt😬

Fått bekreftet av selger at bilen går i prod uke 24(neste uke)
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Tafsern

Bestilt 29 april. IV80 Sportline.
Produsert uke 20.
Utlevering ca. 24-25 juni.

:)

Torb

Det ser ut til at Sportline-biler blir prioritert i produksjonen.
Mercedes EQA 350 4Matic

Bigdrago

Sitat fra: Torb på søndag 13. juni 2021, klokken 09:37
Det ser ut til at Sportline-biler blir prioritert i produksjonen.

Ikke så rart da de kun leveres med én type interiør og har mindre tilleggsutstyr enn den vanlige. Og fortjenesten er høyere.
Tipper de har minst én produksjonslinje til sportline.
De må nå måltallene sine om å produsere X antall elbiler før nyåret for å unngå bøter. Før i tiden var det de dyreste bilene som ble prioritert, dvs jeg og flere andre hadde fått de først.
:/
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA