Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått bekreftet produksjon?

Startet av JohnMartin, torsdag 18. februar 2021, klokken 18:12

« forrige - neste »

JohnMartin

Fikk telefon fra selger idag.
Bilen vår er flyttet 2 uker bak, og har nå ubekreftet produksjon i uke 12.
Han hadde vært i møte med møller idag, og der ble det bekreftet at det er flere som har fått bekreftet produksjon start på sine biler.
Er det noen her inne? :)

Selger kunne også informere om at de fikk sine første demobiler i starten av april, så da blir det mulighet for prøvekjøring.

TrygveL

Var innom for et par uker siden og prøvesatt bilen hos forhandler.  Mens jeg ventet på min tur var det noen som satt og gikk igjennom bestilling av bil, dette gjorde jeg i slutten av oktober.
Selger sa at det så ut som levering i mai til han, de virket som om de hadde kjennskap til hverandre fra før av.
Jeg spurte også om han hadde noe ca. Anslag på min bil men virket litt usikker om han ville si det. Det han sa til slutt var før sommeren. Det kunne han nesten garantere

Sverre_E

Var innom selger i dag og kikket på bilen. Fikk da beskjed om at de første bilene til kunder kommer i uke 16.
Vår bil var dessverre ikke i produksjon ennå, men så sto vi ikke akkurat først i køen..
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

JohnMartin

Da fikk jeg en gledelig e-post fra selger om at jeg har fått bekreftet produksjonsdato.
Ble utsatt enda 1 uke, så bekreftet uke 13.
1 uke produksjon, men opp til 6 uker transport pga. korona(lite lastebiler/båter)  :(

Men leste her tidligere at det er flere bilskip som går ut av opplag, så kan jo kanskje håpe på forbedring?  ;D

biggern

Sitat fra: JohnMartin på torsdag 04. mars 2021, klokken 09:07
Da fikk jeg en gledelig e-post fra selger om at jeg har fått bekreftet produksjonsdato.
Ble utsatt enda 1 uke, så bekreftet uke 13.
1 uke produksjon, men opp til 6 uker transport pga. korona(lite lastebiler/båter)  :(

Men leste her tidligere at det er flere bilskip som går ut av opplag, så kan jo kanskje håpe på forbedring?  ;D

De har nok et stort etterslep på forsendelse av både Enyaq og ID4 bla. pga SW, ifra BrHaven.
Autoprogress går jo fast og kan ta 1220 biler. Etter info fra VAG indikeres også at AutoPremier (1220) skal frakte biler oppover (nå i England). Får sjekke fremover om dette er tilfelle.

TimBryce

Snakket med min forhandler idag (Møller). Vi hadde ikke fått noe produksjonsdato enda, men han mente denne kunne komme ila. de neste ukene. Han mente det ville være sannsynlig at første last med biler ville komme til Norge uke 20-22. Dette var også grunnet SW oppgradering da de ikke visste hvor lang tid og omfattende dette ville bli.

Gribler

Bekrefta uke 14. Bestilte i september.

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk


Bigdrago

Konklusjonen er klar. Jo mindre utstyr bilen har jo tidligere får du den levert. Bestillingsdato har ikke så mye å si.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Enyaq

Jepp min er « ferdig», dvs mangler visst en chip eller to. Går vel med første transport oppover, indikert leveranse tidlig mai?

Martin Eden jr

2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Poffen

Fikk beskjed av min selger i dag at jeg må belage meg på å "låse" utstyrsoppett av min 80X bestilling senest uke 24.
Start produksjon av 80X ligger an til å bli uke 28, med levering uke 32-33.
Ut fra hvor jeg ligger i køen så antok han produksjon senest uke 38 med levering uke 42-43.

Har fjernet SSS fra min bestilling ettersom det gir tidligst produksjon i uke 48, med levering i 2022.
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

oiqbal

Sitat fra: Poffen på mandag 22. mars 2021, klokken 19:02
Fikk beskjed av min selger i dag at jeg må belage meg på å "låse" utstyrsoppett av min 80X bestilling senest uke 24.
Start produksjon av 80X ligger an til å bli uke 28, med levering uke 32-33.
Ut fra hvor jeg ligger i køen så antok han produksjon senest uke 38 med levering uke 42-43.

Har fjernet SSS fra min bestilling ettersom det gir tidligst produksjon i uke 48, med levering i 2022.

Med eller uten Crystal Face?
2022 ENYAQ iV80x Sportline

bilutenbroom

Fikk i dag bekreftet produksjon uke 16 med forventet levering i (slutten av) mai. Hadde det vært klart at det ville være nærmere uke 26 enn indikert i høst da bilen ble bestilt ville jeg antagelig bestilt AWD...

Poffen

Sitat fra: oiqbal på mandag 22. mars 2021, klokken 20:51
Sitat fra: Poffen på mandag 22. mars 2021, klokken 19:02
Fikk beskjed av min selger i dag at jeg må belage meg på å "låse" utstyrsoppett av min 80X bestilling senest uke 24.
Start produksjon av 80X ligger an til å bli uke 28, med levering uke 32-33.
Ut fra hvor jeg ligger i køen så antok han produksjon senest uke 38 med levering uke 42-43.

Har fjernet SSS fra min bestilling ettersom det gir tidligst produksjon i uke 48, med levering i 2022.

Med eller uten Crystal Face?

Uten Crystal Face
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

proton

Fikk også nettopp bekreftet produksjon uke 16, levering uke 20 (iV80). Har da blitt "utpresset" til å fjerne sound system og crystal face fra bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA