Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått bekreftet produksjon?

Startet av JohnMartin, torsdag 18. februar 2021, klokken 18:12

« forrige - neste »

Stip

Går det an å spørre om kønummer eller ordrenummer til dei som har fått produksjonsdato?

TimBryce

Jeg tror det har lite å si for å være ærlig. Kønummer og ordrenummer tror jeg ikke samsvarer i spesielt stor grad. Jeg var nummer 8XXX i køen, men har fått beskjed om at jeg er sub 500 på ordrenummer (selger har ikke villet gi mer info knyttet til ordrenummer)

bilutenbroom

Kønummer tror jeg var oppe i godt over 10000 uten at jeg kan se det betyr noe - jeg var altså inne etter lanseringen.

Signerte kontrakt sent i oktober 2020 uten SSS/CF fordi det allerede da var rykter om at CF kunne gi sen levering. Gjorde det siste tilvalget for et par uker siden (endret interiør).

JohnMartin

Da har jeg fått bekreftet at bilen er ferdig produsert. Var så fersk fra pressa at han hadde ikke fått noe VIN nummer enda.
Selger har også nå fått demo bil på plass, så får lånt Enyaq til en dag prøvekjøring onsdag etter påske.
Flaskehalsen på levering er fortsatt forsendelsen fra fabrikk til forhandler, så han kunne ikke si noe mer om levering.

Jeg hadde kønr 204, og bestilte før de åpnet for andre pulje 1 uke etter release. Vet ikke om det har hatt noe innvirkning på produksjon.

Zubzero

Hvordan mottar alle dere disse bekreftelsene? Må dere selv være proaktive og ta kontakt?

JohnMartin

Sitat fra: Zubzero på fredag 26. mars 2021, klokken 15:18
Hvordan mottar alle dere disse bekreftelsene? Må dere selv være proaktive og ta kontakt?

Jeg har bare spurt selger om å holde meg oppdatert. Og si ifra når han får demobil til prøvekjøring.
Så når han ringte i dag for å booke meg en tid til kjøring, så hadde han sjekket status på produksjon før han ringte.

Jørgen von Schnellfahrer

Heldig med valg av selger du da 🙄

Sitat
Jeg har bare spurt selger om å holde meg oppdatert. Og si ifra når han får demobil til prøvekjøring.
Så når han ringte i dag for å booke meg en tid til kjøring, så hadde han sjekket status på produksjon før han ringte.
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

TrygveL

Bekreftet uke 16, levering mest sannsynlig i uke 20-21.

espenri

Så en blå iv80 i området i går, så nå har hvertfall levering startet :) Fint å se den på veien, levering ble tross alt rimelig likt med ID.4 i praksis.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Strøm Tycoon

Litt i tvil nå, syns faktisk ID. 4 ser litt bedre ut, særlig i hvit


oiqbal

Sitat fra: espenri på mandag 29. mars 2021, klokken 19:07
Så en blå iv80 i området i går, så nå har hvertfall levering startet :) Fint å se den på veien, levering ble tross alt rimelig likt med ID.4 i praksis.

Leveringen har nok ikke helt startet enda. Det er nok demobiler som blir testet av selgere, før de fleste skal ut og prøvekjøre disse over påsken! :)
2022 ENYAQ iV80x Sportline

espenri

Ok, den hadde ikke noe stickers som skulle tilsi at den tilhørte noen forhandler slik demobilene ofte har, og den sto og ladet over natten på kommunal lader. Uansett, fint at den kommer på veien :)
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Sodam

Står jo Dahles Auto Sarpsborg på døren.

Er forhandler  bil.

Daniel_0007

Sitat fra: Sodam på mandag 29. mars 2021, klokken 23:42
Står jo Dahles Auto Sarpsborg på døren.

Er forhandler  bil.

er nok den blå han tenker på, ser ikke noe på den


Model 3 2019 LR Rwd

Sodam

Registreringsnummer:EC 37736
Merke, modell og årsmodell:Skoda Enyaq 80, 2021
Eier:HARALD A MØLLER AS
Område:Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA