Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Yoke or not - Hva syns du om utseendet til det nye rattet til Tesla

Startet av kodax, fredag 29. januar 2021, klokken 11:31

« forrige - neste »

Sandvika

Sitat fra: OleJA på onsdag 17. februar 2021, klokken 20:05
Model S refresh oppdaget på service senter i USA - med normalt ratt. 'Yoke confirmed as option by service center'. Tar det som vanlig med en bøtte med salt.

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/lm0vs8/model_s_refresh_spotted_in_toledo_oh/
Kult, der ser man forøvrig også girvalgene...

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Amoss

Sitat fra: Sandvika på onsdag 17. februar 2021, klokken 21:10
Kult, der ser man forøvrig også girvalgene...

Bilen ser ut som en testbil av noe slag - merk alle ledingene som går til ett eller annet skjult av en pappkopp eller noe... Så om dette blir den endelige løsningen gjenstår å se...

Men ja, om de kommer som trykknapper der i stedet som valg på skjermen er det mye mer spiselig i mine øyne.
Model S 85D

Sandvika

Sitat fra: Amoss på onsdag 17. februar 2021, klokken 21:24
Sitat fra: Sandvika på onsdag 17. februar 2021, klokken 21:10
Kult, der ser man forøvrig også girvalgene...

Bilen ser ut som en testbil av noe slag - merk alle ledingene som går til ett eller annet skjult av en pappkopp eller noe... Så om dette blir den endelige løsningen gjenstår å se..
Nei, la oss i det minste håpe at den pappkoppen ikke er den endelige løsningen  ;D

Klykken

Som Reddit-tråden beskriver er det en høyst sannsynlig en pålagt kill-switch under pappkoppen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

Men dette er bare test av funksjoner... tror jeg. Det blir vel ikke slik i produksjon? Med de knappene plassert slik? Ja ja, jeg vet ikke. Bildene under som "eye candy".

OlaM

Er nok et såkalt factory-mule ja. Ser liksom ikke helt for meg at Teslas designutvikling med stadig mer minimalistiske interiør skulle kulminere i Dymo-etiketter i caps lock med DRIVE, NEUTRAL osv.  :laugh: Så det kan jo hende rattet også ikke er endelig.

Blir jo ganske dumt at svart skjerm = ukjørbar bil.
'21 3LR


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway


HKS

Sitat fra: OlaM på torsdag 18. februar 2021, klokken 12:12
Er nok et såkalt factory-mule ja. Ser liksom ikke helt for meg at Teslas designutvikling med stadig mer minimalistiske interiør skulle kulminere i Dymo-etiketter i caps lock med DRIVE, NEUTRAL osv.  :laugh: Så det kan jo hende rattet også ikke er endelig.
Det er høyst sannsynlig en test-bil som blant annet brukes til å teste selvkjøring. Det er som er under koppen er en nødstopp-knapp. Dette finner man på alle biler som brukes til å teste ut selvkjøring av fabrikanter i USA.
Tesla Model 3 Long Range

kirky

 Ny S refresh observert, rundt styre. Bedre bilde - men bilen mangler trimpaneler i dør og dash.

2019 Long Range S, HW3, CCS.

OlaM

Sitat fra: kirky på søndag 21. februar 2021, klokken 20:31
Ny S refresh observert, rundt styre. Bedre bilde - men bilen mangler trimpaneler i dør og dash.

Ikke noen synlige DRIVE, REVERSE lapper, men kan vel kanskje se ut som det er fingeravtrykk på det stedet, under induksjonsladerne?
'21 3LR

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA