Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukt i-Pace

Startet av Ferry, tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:34

« forrige - neste »

Barfot

Vi har en EV400, S modell, eller Nordic Edition visstnok, med det vi trenger av utstyr og mer til.
Viktigste for oss var adaptiv cruisecontrol og ryggekamera og med tanke på framtidige utgifter med eventuell reparasjon, så valgte jeg konvensjonell stålfjæring.

Bilen var klargjort oktober 2019, men først registrert april 2020 da vi kjøpte den i april i år var den kjørt under 13.000 km. Nå runder den 30.000 km, så vi har kjørt 17.000 km på 8 mnd.

Kjempebil !
Og hittil uten problemer med annet enn litt kluss med hurtiglading. Har ikke alltid ville ladet på 150 kWH stolper, men på 50 kWh stolper har det stort sett vært uproblematisk. (har vel hurtigladet 9-10 ganger på 17.000 km)

Vi har 18" felg med 235/65-18 dekk sommer og vinter og klarer å kjøre ned på 17,2 kW/100 km sommerstid som da gir rekkevidde fra full til tom på 480-490 km, men hvem kjører til tom før lading ?
Vinterstid og langkjøring, eller litt lengre småkjøring kommer vi greit ned på 23-24 Kw/100 km.
Vinterstid, kaldt vær, svingete veier og boggihenger kom jeg ned på 30-31 kW/100 km.

Bilen er kjempegod å kjøre på langkjøring, effektivt å ha 400 hk til forbikjøring på vestlandsveier der det ikke alltid er lange fine strekk å dra forbi på.

Maxwell_400

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 17. desember 2021, klokken 19:24
Sitat fra: chargedup på fredag 17. desember 2021, klokken 17:17
... At Jaguar har gitt meg 1 ekstra år gratis ser jeg på som en bonus. Jeg hadde forventet å måtte bla opp for å få det, så får man se hva som skjer neste år...
Høres bra ut.

Fikk forsåvidt et år ekstra på eGolf'ene også, men den rælløsningen virket uansett ikke hverken før eller etter forlengelsen, i motsetning til Jaguars som faktisk har vært tilnærmet dønn stabil for meg.
Dette enten jeg bruker den gamle eller den nye offisielle app'en, eller MyPace.

Har en Audi og den remote løsningen vil jeg ikke betale for, noe så ustabilt! Jaguar remote control er verdt pengene.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

ELefanten

Takk for interessent informasjon.  :)  Kan man forhandle om prisen i Norge eller må man betale den summen som står på websiden?  Vi snakker om rundt 500000 kroner her.  Eller kan du be om en gratis hengerfeste?  Vi vil ikke gjøre selgeren (i butikken) sint på oss.. :)

Maxwell_400

Sitat fra: ELefanten på onsdag 22. desember 2021, klokken 12:53
Takk for interessent informasjon.  :)  Kan man forhandle om prisen i Norge eller må man betale den summen som står på websiden?  Vi snakker om rundt 500000 kroner her.  Eller kan du be om en gratis hengerfeste?  Vi vil ikke gjøre selgeren (i butikken) sint på oss.. :)
Kjøpte min ny og fikk rundt 8% på firma avtale men da kjøpte jeg også vinterhjul og hengerfeste som har gode marginer.

Blir selgeren sint og du får kjøpt bilen så vet du at du har gjort en god handel. Det værste som er om selgerene gjør en high-five seg imellom når du har underskrevet kontrakten.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Contango

Jeg tror det er litt vanskelig å besvare det spørsmålet akkurat nå. Generelt er det mangel på biler, og rabatter er det ikke mye av med mindre modellene er svært tungsolgte - og Jaguaren er en av de. Men - inntil for ca et halvt år siden var markedet helt overveldet av importbiler og prisene hardt presset. Det presset synes jeg har avtatt noe med det fallende Jaguar salget generelt i Europa og mangelen på tilgjengelige alternativer. Dessuten har Jaguar solgt mye mindre i Norge det siste halvannet året, så tilgangen på lokale bruktbiler har avtatt. Inntrykket mitt er derfor at markedet er mer balansert og at noen biler lettere finner "sin" kjøper. Ergo tror jeg det er veldig individuelt hva man får til. Vanligvis er det vel lettere å forhandle seg til mer utstyr enn lavere pris også.
Forøvrig vil jeg si at hvis man er fornøyd med Jaguars app kan man umulig ha eid Tesla. Jaguar appen er ubertreig, det skjer stadig at jeg ikke får kontakt med bilen, og jeg må logge inn på nytt flere ganger i måneden. Ift e-Golfen vi hadde synes jeg absolutt ikke den er bedre heller. Men ja, jeg ville ikke en gang vurdert å kjøpe en elbil som ikke hadde app. 
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Ingeniøren

Sitat fra: Contango på onsdag 22. desember 2021, klokken 16:09
Jeg tror det er litt vanskelig å besvare det spørsmålet akkurat nå. Generelt er det mangel på biler, og rabatter er det ikke mye av med mindre modellene er svært tungsolgte - og Jaguaren er en av de. Men - inntil for ca et halvt år siden var markedet helt overveldet av importbiler og prisene hardt presset. Det presset synes jeg har avtatt noe med det fallende Jaguar salget generelt i Europa og mangelen på tilgjengelige alternativer. Dessuten har Jaguar solgt mye mindre i Norge det siste halvannet året, så tilgangen på lokale bruktbiler har avtatt. Inntrykket mitt er derfor at markedet er mer balansert og at noen biler lettere finner "sin" kjøper. Ergo tror jeg det er veldig individuelt hva man får til. Vanligvis er det vel lettere å forhandle seg til mer utstyr enn lavere pris også.
Forøvrig vil jeg si at hvis man er fornøyd med Jaguars app kan man umulig ha eid Tesla. Jaguar appen er ubertreig, det skjer stadig at jeg ikke får kontakt med bilen, og jeg må logge inn på nytt flere ganger i måneden. Ift e-Golfen vi hadde synes jeg absolutt ikke den er bedre heller. Men ja, jeg ville ikke en gang vurdert å kjøpe en elbil som ikke hadde app.

Ikke noe feil på WattCat om man har Androide i alle fall.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Contango

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 22. desember 2021, klokken 19:18
Ikke noe feil på WattCat om man har Androide i alle fall.
I wish... Har iPhone.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

turfsurf

Sitat fra: Contango på onsdag 22. desember 2021, klokken 21:15
I wish... Har iPhone.
Hm, har både Jaguar sin app og MyPace på iPhone. Storte sett stabilt, men litt treg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Maxwell_400

Sitat fra: Contango på onsdag 22. desember 2021, klokken 16:09
Forøvrig vil jeg si at hvis man er fornøyd med Jaguars app kan man umulig ha eid Tesla. Jaguar appen er ubertreig, det skjer stadig at jeg ikke får kontakt med bilen, og jeg må logge inn på nytt flere ganger i måneden. Ift e-Golfen vi hadde synes jeg absolutt ikke den er bedre heller. Men ja, jeg ville ikke en gang vurdert å kjøpe en elbil som ikke hadde app.

Hmmm, kjører android og Wattcat, kan ikke si jeg deler opplevelsen din. Tar to-tre sekunder å få kontakt med bilen. Jeg har ikke sammenlignet med Tesla men antar det er gull standarden, kan kun sammenligne med Audi appen og den suger hos meg - totalt ubrukelig.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Tellus

#69
For meg fungerer appen OK. En sjelden gang har jeg opplevd å ikke få kontakt. Sammenlignet med tidligere biler jeg har erfaringe med (Leaf og Ampera-e) er appen klart bedre. Har ingen erfaring med andre apper en det dog.

Største ankepunktet går på funksjonalitet. Å ikke kunne bestemme lading til 80% er dårlig. De nyere I-Pacene har visst nå fått denne muligheten gjennom ny programvare for Pivi Pro.

Contango

Jeg lurer på om avloggingen skjer fordi jeg bruker iPad og iPhone om hverandre. Men det må da være flere enn meg som har flere "brukere" på samme brukernavn?
Hvorfor jeg tidvis ikke får kontakt med bilen når dere andre ikke opplever det problemet synes jeg er litt rart. Har jo restartet app og prøvd flere ganger når det har skjedd. Bilen har stått på steder med god 4g kontakt også. Skjedde meg senest denne uken. Kanskje jeg bare har vært mer uheldig enn dere og truffet server nedetider mer presist....
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

bartesnurr

Må si jeg heller ikke har opplevd noe særlig med problemer med appene.
Nå bruker jeg riktignok stort sett MyPace appen, siden jeg kan styre lading der. Den offisielle appen ble brukt ganske mye før da. Men har ikke opplevd å bli logget ut som jeg kan huske, er et par ganger jeg ikke har fått kontakt med bilen, men en restart av appen har alltid fikset det.
Appen (Jaguar sin), er jo ingen skjønnheter sånn rent utseendemessig, knotete GUI som bruker mye plass uten å presentere noe særlig med info. Skrolling høyre-venstre for å skifte vindu virker ikke alltid like godt. Innstillinger ligger spredt både her og der. Men det viktigste for meg har vært å hente ut statistikk på kjørelengde/energiforbruk, sette den i transportmodus på ferge samt å starte klima. Og det har den funket helt fint til.
Jaguar I-Pace FE

JorgenM

Enig i at Jaguar-appen (bruker WattCat selv, men kommunikasjonen er jo samme uansett) er svært kjapp. Samme som Tesla vi hadde.

En som derimot er treg er BMW-appen. Der tar det ca 30 sek å starte f.eks forvarming. Visstnok pga sikkerhet, men likevel...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA