Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SIM kort støttes ikke

Startet av TveiHall, tirsdag 23. april 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

TveiHall

Sitat fra: daktari på onsdag 24. april 2019, klokken 17:39
Sitat fra: TveiHall på onsdag 24. april 2019, klokken 17:10
Fortsatt samme problem. Kortet skal være aktivert, og PIN skrudd av. Irriterende...

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Har du lagt inn rette innstillinger for adresse for aksesspunkt og passord etc? Dette er info fra teleselskapet  og må gjøres på mobiler også.
Kommer aldri så langt. Får ikke gjort en damn s... Kommer kun opp "SIM støttes ikke". Ikke mulig å trykke på noe/legge inn noe etter det jeg kan se/får til.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Ingeniøren

Men er dette ikke noe Jaguar ordner ?

BMW i3'n min har alltid vært på nett og det har BMW ordnet for meg  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Trapper

Har du sjekket at SIM-kortet fungerer i en annen enhet (mobil, nettbrett, eller lignende)?
Hvis det gjør det kan det være feil på SIM-kortleseren i bilen.

TveiHall

Sitat fra: Trapper på onsdag 24. april 2019, klokken 19:18
Har du sjekket at SIM-kortet fungerer i en annen enhet (mobil, nettbrett, eller lignende)?
Hvis det gjør det kan det være feil på SIM-kortleseren i bilen.
Jepp. Fungerte i mobilen. Skrudde da også av pin koden.
Må vel snakke med Jaguar, antar jeg...

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


thomasask

Hei, jeg er nytt medlem på forumet og gikk nylig over til phonect etter å ha brukt Telia sim kort i bilen. Jeg får opp samme problemet som du har med datasim kort i bilen, SIM støttes ikke. Har du funnet en løsning på det?

Mvh Thomas

@TveiHall

TveiHall

Sitat fra: thomasask på fredag 26. juli 2019, klokken 13:27
Hei, jeg er nytt medlem på forumet og gikk nylig over til phonect etter å ha brukt Telia sim kort i bilen. Jeg får opp samme problemet som du har med datasim kort i bilen, SIM støttes ikke. Har du funnet en løsning på det?

Mvh Thomas

@TveiHall
Ja, viste seg å være feil på modulen i bilen. De byttet hele greia på verkstedet. Fungerer nå helt fint. Har nå data-SIM.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Ingeniøren

Har testet både dataSIM og kontantSIM fra Telia og begge virker hos meg. Fant ut at dataSIM var overkill så bruker kontantSIM nå.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TB

Sitat fra: Kåre Knatten på onsdag 24. april 2019, klokken 10:17
Min hyttefjernstyring krever at pin deaktiveres. Forsøket verdt.

Det er gjerne eldre utstyr som krever at pin kode deaktiveres, da det ikke er implementert noen pin kode håndtering. Annet utstyr har en spesiell pin kode som må settes, eksempelvis 0000 eller 1234

I den forbindelse kan det være nyttig å vite at noen operatører ikke tillater at pin slås av. Er enkelt å teste i en telefon. OneCall støtter eksempelvis ikke deaktivert pin kode.

Nyere biler har software og grensesnitt for å legge inn pin koden, så der bruker ikke dette være en aktuell problemstilling, men er alltid smart å teste om som fungerer i en telefon. Data som kan gjerne ikke ringe, men sms og internet kan testes. Feiler internet, sjekk apn, det må i noen tilfeller konfigureres manuelt. Avhengig av operatør og utstyr. Sms skal alltid fungere.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Frank_M

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 26. juli 2019, klokken 16:36
Har testet både dataSIM og kontantSIM fra Telia og begge virker hos meg. Fant ut at dataSIM var overkill så bruker kontantSIM nå.

Hvilken operatør bruker du?
Brukte wifi-sone på mobilen, men etter oppdatering av telematikken til 16.2 så får jeg det ikke til å virke lengre...
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Ingeniøren

Sitat fra: Frank_M på mandag 29. juli 2019, klokken 10:07
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 26. juli 2019, klokken 16:36
Har testet både dataSIM og kontantSIM fra Telia og begge virker hos meg. Fant ut at dataSIM var overkill så bruker kontantSIM nå.

Hvilken operatør bruker du?
Brukte wifi-sone på mobilen, men etter oppdatering av telematikken til 16.2 så får jeg det ikke til å virke lengre...

Telia.... men vet ikke om de bruker Telenor sitt nett. Har fortsatt 14.2
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 29. juli 2019, klokken 20:15
Telia.... men vet ikke om de bruker Telenor sitt nett. Har fortsatt 14.2
Telia bruker ikke Telenors nett. De bruker nok sitt eget (tidligere Netcom).

Ingeniøren

Sitat fra: Frank_M på mandag 29. juli 2019, klokken 10:07
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 26. juli 2019, klokken 16:36
Har testet både dataSIM og kontantSIM fra Telia og begge virker hos meg. Fant ut at dataSIM var overkill så bruker kontantSIM nå.

Hvilken operatør bruker du?
Brukte wifi-sone på mobilen, men etter oppdatering av telematikken til 16.2 så får jeg det ikke til å virke lengre...

Teste det du hadde gjort, koblet bilen på telefonen med Wifi-sone og det ser ut til å fungere for navigasjons søk i alle fall på 14.2. Skaffet som sagt et Telia kontantkort da jeg har flere slike som brukes i hunde GPS og alarm så da var det greit å bruke samme leverandør selv om jobb telefon er på Telenor. Har fungert strålende i GPS og alarm da forbruket er minimalt, men selv om jeg bare har brukt navigasjon litt har det rent nesten 100 kr ut av kortet på en ukes tid og enden på det er vel at det er tomt når jeg trenger det. Greit med mobilen for den er det arbeidsgiver som betaler, og med fordelsskatten jeg betaler for dette har jeg ikke dårlig samvittighet...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ole Kristian Dommerud

Hei, jeg har akkurat overtatt en I-Pace brukt og får akkurat samme meldingene som dere. Har Data sim, aktivert og får melding om at : SIM ikke støttet.
Dette er data sim, som ikke har pin.  Noen innspill ?

Ingeniøren

Sitat fra: Ole Kristian Dommerud på fredag 07. januar 2022, klokken 12:07
Hei, jeg har akkurat overtatt en I-Pace brukt og får akkurat samme meldingene som dere. Har Data sim, aktivert og får melding om at : SIM ikke støttet.
Dette er data sim, som ikke har pin.  Noen innspill ?

Mitt parallell kort til mobil har pin og fungerer fint. Bilen ber om pin når det installeres - mulig det må ha pin for å fungere.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Trapper


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA