Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukt i-Pace

Startet av Ferry, tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:34

« forrige - neste »

Ingeniøren

Jaguar har aldri vært et volum merke, de skal være litt eksklusive  :+1:

De solgte i bøtter og spann for et par år siden og det tok to mnd å klargjøre bilen min og det ble gjort skikkelig, ikke i et plast telt på Lillestrøm... Klart, er det lade hastighet og rekkevidde som er det viktigste så er ikke Jaguar bilen. Vi som kjøper denne har andre preferanser.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Kanutten

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 12. desember 2021, klokken 15:17
...Vi som kjøper denne har andre preferanser.

Jeg tror nok at mange som kjøpte denne (meg selv inkludert), kjøpte den fordi det var det eneste alternativet til Tesla når den kom.

I dag finnes det mange flere alternativer, og det tror jeg nok er hovedgrunnen til at salget stuper.

geear

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 12. desember 2021, klokken 15:17
Jaguar har aldri vært et volum merke, de skal være litt eksklusive  :+1:

De solgte i bøtter og spann for et par år siden og det tok to mnd å klargjøre bilen min og det ble gjort skikkelig, ikke i et plast telt på Lillestrøm... Klart, er det lade hastighet og rekkevidde som er det viktigste så er ikke Jaguar bilen. Vi som kjøper denne har andre preferanser.
Du snur rett og slett to måneders (!!) klargjøring til noe positivt?

Jeg brukte mindre enn to måneder på å ribbe en 520 helt til karosseriet, og bygge den opp igjen som en M5. Må ha vært slett QA-kontroll på fabrikk eller store skader etter transport hvis de faktisk måtte ha så lang tid på den. Høres mer ut som dårlig kapasitet og en vill bortforklaring. Tar ikke så lang tid å pelle av plast, vaske og legge på litt voks, enten bilen er Jaguar, Skoda eller Bugatti.

Litt av et nivå på argumentasjonen, når du skjønner at motparten, i et helt ryddig og relevant innlegg, har rett med argumentasjon som ikke passer deg, så fyrer du løs i alle mulige retninger med helt irrelevante påstander, og klarer også å dra inn Tesla i diskusjonen.

(PS: har kjøpt to nye Teslaer, og de har vært meget bra klargjort, innendørs i en fast bygningsmasse, og det står ikke noe tilbake for Hellestø (lokal Jaguar-forhandler).)

ELefanten

Hva bør man sjekke om man vurderer å kjøpe en brukt I-Pace?  Er det mulig å sjekke batteriet uten å kjøre den fra 100% til 0%?  Hva er forskjellene mellom ulike årsmodeller?  Infotainment, AC lader osv.?  Finnes det noen problemer i 2019 biler?  Hva med garantiet, kan du stole på at mulige problemer blir fikset gratis?

Vi skulle gjerne kjøpe en BMW (vi kjører BMWer nå), men iX3 har ikke firehjulsdrift, det tar over 12 måneder å få en i4 og iX er ganske dyr..

(Jeg håper dere forstår meg, jeg bare lærer meg norsk..)

Tusen takk!

Ingeniøren

Alle skjønner vel at klargjøringen bare tok noen timer, men når du får et båtlass med biler tar det tid. Gjorde meg ingen ting å vente litt. Bilen kom til landet kort tid etter jeg bestilte, så jeg ventet vel kortere enn i3'n jeg hadde før.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

#50
Sitat fra: ELefanten på søndag 12. desember 2021, klokken 21:12
Hva bør man sjekke om man vurderer å kjøpe en brukt I-Pace?  Er det mulig å sjekke batteriet uten å kjøre den fra 100% til 0%?  Hva er forskjellene mellom ulike årsmodeller?  Infotainment, AC lader osv.?  Finnes det noen problemer i 2019 biler?  Hva med garantiet, kan du stole på at mulige problemer blir fikset gratis?

Vi skulle gjerne kjøpe en BMW (vi kjører BMWer nå), men iX3 har ikke firehjulsdrift, det tar over 12 måneder å få en i4 og iX er ganske dyr..

(Jeg håper dere forstår meg, jeg bare lærer meg norsk..)

Tusen takk!

Du skriver bra norsk!

Bilen har vel blitt gradvis forbedret siden den kom, men der er ikke stor forskjeller år til år, så langt. Infotainment er blitt endret, men til det bedre er vel litt smak og behag. Det finnes to modeller ev320 og ev400, der tallet angir effekt i hester. Videre har du 3 basis utstyrsvarianter minst samt at bilen kan skreddersys av deg selv. Det er nok større forskjeller bil til bil enn år til år. Tror det meste blir fikset på garanti og det har vært flere kampanjer inkludere en stor nå nylig som gå på skifte av kabelnett i front av bilen på biler før sommer 2020. Vær oppmerksom på at det finnes en del parallell import, der importør inn nødvendigvis betaler for reklamasjon.

Ang batteri vet jeg ikke om det finnes noe bedre metode enn den du nevner. Det har vært lite problemer med batteriet, så tror ikke det er noe problem. Rust er ikke noe problem på en bil produsert vesentlig av aluminium og plast. Kanal og nedre del av dør bak forhjul er utsatt for noe steinsprut, men bortsett fra det vet jeg ikke noe spesielt å se etter på Jaguar. Å se an selger og bilen generelt er nok fortsatt viktigst.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ELefanten

Takk for ditt svar.  To spørsmål til: Jeg har lest om abonnementer.  Må du betale hvert år / hver måned for å bruke navigasjon eller hva betyr det?  Kan du bruke hva some helst SIM kort på bilen?

Takk igjen :-)

JorgenM

Alle bilene har SIM-kort fra fabrikk. Eget SIM er vel bare hvis du vil ha wifi-sone i bilen som unger etc kan koble til.
Alt av oppdateringer osv går via det innebygde SIM-kortet.

Navigasjon er gratis på livstid :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trapper

#53
Incontrol abonnement er inkludert for de 3 første årene, deretter må det betales. Gjelder kjøretøysporing og remote control.

Eget SIM-kort gir også tilgang til Here/Google maps satelittbilder med sanntid trafikkinformasjon.

Contango

Sitat fra: JorgenM på torsdag 16. desember 2021, klokken 10:38
Alt av oppdateringer osv går via det innebygde SIM-kortet.
Ikke på vår 2020. Må oppdatere navbasen fra PC og inn i bilen via USB.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Ingeniøren

Sitat fra: ELefanten på torsdag 16. desember 2021, klokken 10:22
Takk for ditt svar.  To spørsmål til: Jeg har lest om abonnementer.  Må du betale hvert år / hver måned for å bruke navigasjon eller hva betyr det?  Kan du bruke hva some helst SIM kort på bilen?

Takk igjen :-)

Anbefaler parallell sim kort til mobil. Separate koster skjorta... veldig greit å se kø direkte på kart, selv om du klarer deg uten tydeligvis.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

EVBil

Incontrol abonnement er inkludert for de 3 første årene, deretter må det betales. Gjelder kjøretøysporing og remote control.

Fikk dette nå forlenget av Jaguar Norge. Gjelder biler kjøpt ny i Norge

bmw2002

Sitat fra: EVBil på fredag 17. desember 2021, klokken 13:47
Incontrol abonnement er inkludert for de 3 første årene, deretter må det betales. Gjelder kjøretøysporing og remote control.

Fikk dette nå forlenget av Jaguar Norge. Gjelder biler kjøpt ny i Norge

Ok, har hatt bilen i 3 år og 3 måneder ca, fungerer fortsatt fint uten å ha betalt noe. (Fikk bil 2 dagen utlevering startet).

chargedup

Alle (iaf norske) som har bil som er 3 år til nå, har fått 1 ekstra år gratis med incontrol abo.
Tipper det er en blanding av å være hyggelige mot kundene samt at det å sette opp "kjøp i app" ikke lønner seg enda (og kanskje er vanskelig å få til, ref etron's on demand butikk som har vært trøblete, Mercedes lademedlemskap med trøbbel av forlengelse osv). Kun BMW og Tesla jeg har vært borti som har hatt gratis app i evig tid, alle andre har hatt gratis tidsbestemt i 2-3 år. At Jaguar har gitt meg 1 ekstra år gratis ser jeg på som en bonus. Jeg hadde forventet å måtte bla opp for å få det, så får man se hva som skjer neste år...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

4Matic Fanatic

Sitat fra: chargedup på fredag 17. desember 2021, klokken 17:17
... At Jaguar har gitt meg 1 ekstra år gratis ser jeg på som en bonus. Jeg hadde forventet å måtte bla opp for å få det, så får man se hva som skjer neste år...
Høres bra ut.

Fikk forsåvidt et år ekstra på eGolf'ene også, men den rælløsningen virket uansett ikke hverken før eller etter forlengelsen, i motsetning til Jaguars som faktisk har vært tilnærmet dønn stabil for meg.
Dette enten jeg bruker den gamle eller den nye offisielle app'en, eller MyPace.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA