Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

bjønn

Sitat fra: jorgenask på onsdag 09. desember 2020, klokken 21:14
Eneste jeg er betenkt over ved å ta dette ute er at potensielt regn/vann på bilen kan skjule småriper etc.
Tar med meg en ren mikrofiberklut til å eventuelt tørke forsiktig av for nøyere inspeksjon

Men ser ut til at det for det meste skal være oplett på fredag  :laugh:

Bortsett fra det så er det samme for meg om det er ute eller inne. Dauer ikke av litt frisk luft :P

Går sikkert greit, men jeg er også litt betenkt. Hvis det også stemmer at sommerhjulene da ligger baki og du får en regneværs dag. Hvordan får du da inspisert bakseter etc. Drive å ta hjulene ut i regnevær etc høre sut som en dårlig deal
Tm3 LR hvit/hvit m/hf best. 06/11, vin 836

thebadger

Sitat fra: bjønn på onsdag 09. desember 2020, klokken 21:21
Sitat fra: jorgenask på onsdag 09. desember 2020, klokken 21:14
Eneste jeg er betenkt over ved å ta dette ute er at potensielt regn/vann på bilen kan skjule småriper etc.
Tar med meg en ren mikrofiberklut til å eventuelt tørke forsiktig av for nøyere inspeksjon

Men ser ut til at det for det meste skal være oplett på fredag  :laugh:

Bortsett fra det så er det samme for meg om det er ute eller inne. Dauer ikke av litt frisk luft :P

Går sikkert greit, men jeg er også litt betenkt. Hvis det også stemmer at sommerhjulene da ligger baki og du får en regneværs dag. Hvordan får du da inspisert bakseter etc. Drive å ta hjulene ut i regnevær etc høre sut som en dårlig deal
har tenkt på det selv. Det er 14 dagers angrerett så jeg kommer nok bare til å levere i retur hvis det er noe helt gærnt. Er bare å ta masse bilder og gjerne filme når du kommer hjem. Hvis du finner noe i ettertid kan du se etter på bildene og video.
Godtar de ikke rep så er det jo bare å bruke angreretten.

Haggish

Husk at angreretten kan bli et problem om det er skader/riper på bilen. Bruk derfor de tre dagene/ 150km du har til selvinspeksjon. Da står du bedre😏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

thebadger

Sitat fra: Haggish på onsdag 09. desember 2020, klokken 21:48
Husk at angreretten kan bli et problem om det er skader/riper på bilen. Bruk derfor de tre dagene/ 150km du har til selvinspeksjon. Da står du bedre😏
ja, absolutt. Derfor jeg skrev ta bilder og video med en gang, i tilfelle det er noe som dukker opp.
Ikke vent 13 dager og så begynne å ringe for å angre.

jorgenask

Noen som vet om noe rimelig parkering i Lillestrøm ? skal parkere en annen bil der noen gode timer i forbindelse med henting av M3
Ser mye koster over 40 kr timen

bjønn

Sitat fra: Haggish på onsdag 09. desember 2020, klokken 21:48
Husk at angreretten kan bli et problem om det er skader/riper på bilen. Bruk derfor de tre dagene/ 150km du har til selvinspeksjon. Da står du bedre😏

Hvor finner man denne informasjonen? Når de flytta utlevering til lillestrøm er veien hjem for meg over 150km.
Tm3 LR hvit/hvit m/hf best. 06/11, vin 836

thebadger

Sitat fra: jorgenask på onsdag 09. desember 2020, klokken 22:12
Noen som vet om noe rimelig parkering i Lillestrøm ? skal parkere en annen bil der noen gode timer i forbindelse med henting av M3
Ser mye koster over 40 kr timen
Det er gangavstand fra togstasjonen, hvis det er aktuelt å parkere på en annen stasjon og ta toget et stopp eller to

Contango

Den uteleveringen med tusmørke, fuktighet og dekk baki synes jeg absolutt ikke noe om. Mye lettere å ta inspeksjon ved levering enn å skulle finne ut av det etterpå. Det siste krever en grundig utvendig vask også.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

mr_frodo

Sitat fra: jorgenask på onsdag 09. desember 2020, klokken 22:12
Noen som vet om noe rimelig parkering i Lillestrøm ? skal parkere en annen bil der noen gode timer i forbindelse med henting av M3
Ser mye koster over 40 kr timen

Du kan parkere på varemessa, der er det plass (så sant ikke Tesla har sperret av hele området) husker ikke pris

Kommunale p-plasser i sentrum koster mindre enn stasjonen; rundt om Storgata og utenfor kinoen pleier det å være plass på dagtid.

Erlingni

Det er 100-vis av ledige plasser på varemsessa. Tesla har sperret av bare et bittelite område av den store parkeringsplassen, og det er ingen andre arrangement der nå.
Alternativt er det to parkeringshus i tilknytning til stasjonen. Ca. fem minutter å gå. De tilbyr også døgnpriser.

Sentrum er lenger, ca. 15 minutters gange. Og mye mindre plasser.

Hilsen innbygger :)

jorgenask

Sitat fra: Erlingni på torsdag 10. desember 2020, klokken 09:12
Det er 100-vis av ledige plasser på varemsessa. Tesla har sperret av bare et bittelite område av den store parkeringsplassen, og det er ingen andre arrangement der nå.
Alternativt er det to parkeringshus i tilknytning til stasjonen. Ca. fem minutter å gå. De tilbyr også døgnpriser.

Sentrum er lenger, ca. 15 minutters gange. Og mye mindre plasser.

Hilsen innbygger :)

Takk for tipsene :)

TeslaSY

Sitat fra: Haggish på onsdag 09. desember 2020, klokken 21:48
Husk at angreretten kan bli et problem om det er skader/riper på bilen. Bruk derfor de tre dagene/ 150km du har til selvinspeksjon. Da står du bedre😏
hei,
Jeg er ikke helt med, hva mener du om 3 dager/150km for selvinspeksjon ?
Jeg har levering kl. 15:30 (17.12), selvfølgelig blir det mørk (kanskje med reg/snow).
Også bor ca. 150 km borte fra Lillestrøm sydover, hvordan kan jeg ta inspeksjon ?

Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Claav

Noen som har anbefaling på dekksenter i nærheten av utleveringssted?

Erlingni

#28
Sitat fra: Claav på torsdag 10. desember 2020, klokken 18:21
Noen som har anbefaling på dekksenter i nærheten av utleveringssted?
https://www.dekklillestrom.no
Ca. 500m fra varemessa (luftlinje). Og en av de nærmeste naboene. Bruker de selv til dekkhotell på min M3LR.

Contango

Sitat fra: spram99 på torsdag 10. desember 2020, klokken 10:27
Jeg er ikke helt med, hva mener du om 3 dager/150km for selvinspeksjon ?
Har heller aldri hørt om dette, men mulig det er noe som har gått meg hus forbi. Ta kontakt med Delivery Service og si at du forstår at utlevering på Lillestrøm skjer utendørs, og at du ikke vil akseptere det dersom det medfører riktighet. Det der er det virkelig lov å protestere mot og absolutt verdt et forsøk. Hvis ingen protesterer blir det aldri bedre.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA