Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?

Startet av Havvo, torsdag 03. desember 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

el-sprell

X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Kim-

Sitat fra: Contango på fredag 01. januar 2021, klokken 17:40
Sitat fra: Kim- på fredag 01. januar 2021, klokken 17:16
Det er nok ikke helt bekreftet enda tror jeg,  men mest sannsynligvis har du ikke 82kwh
Altså - at det egentlig er tre utgaver? 82 kwh Panasonic på P, og enten LG eller «gammelt» Panasonic på (77?) kwh på LR?

Ja
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt


LeafSwe

Enligt ScanMyTesla

New Panasonic 82,1kWh
Old Panasonic 77,8kWh
LG 74,5kWh
3P+
3SR+

Contango

#289
Takk for oppklaring. Jeg strevde litt. Ett spørsmål til: er både LG og Panasonic da cappet til ca 70 kwh på LR?
I så fall - jeg mener vårt batteri på 19 modellen er ca 73kwh netto. 20 Panasonic er da 100% ladet der vår bil er ca 95%. Betyr vel i så fall at man kan lade Panasonic 20 LR'ene litt mer aggressivt?

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Marre

Hei folkens. , jeg fikk min TM3p 2021 denne uken, og har noen spørsmål ang rekkevidde og diverse.. feks Jeg ladet bilen idag til 80%, og kjørte fra rygge til Langhus, motorvei, kjørte mellom 100 og 110 kmt som det er på den strekningen, iallafal så mistet jeg 20% av rekkevidde på den turen, det er snakk om ca40-50km fra rygge til Langhus. føler man mistet en god del på rekkevidde på den lille turen! jeg så bjørn sin youtube kanal fra range testen sin, han kjørte helt opp til 430km ca på det været..Er det noe jeg gjør feil siden jeg mister så mye rekkevidde på sånne småturer? jeg har 20´tommer vinterhjul. Hvis man mister opp mot 20-25% på på 40-50km så holder jo det maks 200km i rekkevidde hvis man i tillegg har på varme osv.. takker for svar

Speeder

Du får kortere rekkevidde med korte turer. Mye energi går til å varme opp batteri og kabin.

Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

1000kwh

Sitat fra: Marre på lørdag 02. januar 2021, klokken 02:59
Hei folkens. , jeg fikk min TM3p 2021 denne uken, og har noen spørsmål ang rekkevidde og diverse.. feks Jeg ladet bilen idag til 80%, og kjørte fra rygge til Langhus, motorvei, kjørte mellom 100 og 110 kmt som det er på den strekningen, iallafal så mistet jeg 20% av rekkevidde på den turen, det er snakk om ca40-50km fra rygge til Langhus. føler man mistet en god del på rekkevidde på den lille turen! jeg så bjørn sin youtube kanal fra range testen sin, han kjørte helt opp til 430km ca på det været..Er det noe jeg gjør feil siden jeg mister så mye rekkevidde på sånne småturer? jeg har 20´tommer vinterhjul. Hvis man mister opp mot 20-25% på på 40-50km så holder jo det maks 200km i rekkevidde hvis man i tillegg har på varme osv.. takker for svar
Jo lengre du kjører jo bedre blir rekkevidden. Batteriet og kupeen trenger mye strøm i starten for å bli varm.

Og så har du jo veldig svære vinterhjul. Det drar noe mer strøm.

Snø og 110km/t bidrar også negativt.

turfsurf

Sitat fra: Speeder på lørdag 02. januar 2021, klokken 07:10
Du får kortere rekkevidde med korte turer. Mye energi går til å varme opp batteri og kabin.
Flisespikking:
Man får vel ikke kortere rekkevidde (dvs man har mere igjen på batteriet), men høyere forbruk.

Forvarming plugget i lader hjelper mot dette.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Speeder

Sitat fra: turfsurf på lørdag 02. januar 2021, klokken 11:18
Sitat fra: Speeder på lørdag 02. januar 2021, klokken 07:10
Du får kortere rekkevidde med korte turer. Mye energi går til å varme opp batteri og kabin.
Flisespikking:
Man får vel ikke kortere rekkevidde (dvs man har mere igjen på batteriet), men høyere forbruk.

Forvarming plugget i lader hjelper mot dette.
Javel, og økt forbruk gir ikke kortere rekkevidde? Snedig.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Thomas Longva

Ser ikke ut som LG batteriet er så verst alikevell. Utfordringer med 82 kWh batteriet når det er kaldt. LG lader raskt når det er kaldt.

https://www.youtube.com/watch?v=FqGR6X5Wfhc

turfsurf

Sitat fra: Speeder på lørdag 02. januar 2021, klokken 12:10

Javel, og økt forbruk gir ikke kortere rekkevidde? Snedig.
Kjører du en kort tur vs en lang en har du mere igjen på batteriet etter den korte turen. Men har høyere forbruk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stiann

Sitat fra: Thomas Longva på lørdag 02. januar 2021, klokken 18:52
Ser ikke ut som LG batteriet er så verst alikevell. Utfordringer med 82 kWh batteriet når det er kaldt. LG lader raskt når det er kaldt.

https://www.youtube.com/watch?v=FqGR6X5Wfhc
Er nesten så det er de som har fått Panasonic som har hatt uflaks. Lg slår Panasonic lett i kaldt vær. Bedre ladehastighet, effekt og regen ved kaldt batteri

Contango

Panasonic batteriet trenger mer varme enn LG. Må programmeres bedre av Tesla og kommer til å skje.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Stiann

Sitat fra: Contango på lørdag 02. januar 2021, klokken 19:56
Panasonic batteriet trenger mer varme enn LG. Må programmeres bedre av Tesla og kommer til å skje.
det kommer nok til og skje, men med lg slipper du og forvarme til hurtiglader. Du vil og ha mye bedre power og regen vos du ikke forvarmer før du skal ut og kjøre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA