Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av iX3 (media)

Startet av JorgenM, onsdag 04. november 2020, klokken 08:41

« forrige - neste »

JorgenM

Halvveis ned i artikkelen starter tesingen ('Driving the BMW iX3'):

https://www.bmwblog.com/2020/11/03/2021-bmw-ix3-test-drive/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stikkkontakt

Imponerende forbruk forhold tatt i betraktning og det at de kjørte et stykke med flat pedal på Autobahn.

Tellus

Ser lovende ut dette, men forfatterens sammenligning med WLTP forbruket er feil. WLTP forbruket inneholder ladetap. For å kunne kjøre WLTP rekkevidden må forbruket være en del lavere enn WLTP forbruket. Go figure....

JorgenM

Kommer flere tester nå, sikkert en embargo som er opphevet.
Endret trådtittel litt.


BMW iX3 FULL REVIEW - see why this EV is the best X3 - Autogefühl
https://youtu.be/QAXRAQLLz6g
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

daktari

Autocar gir den 4 av 5 stjerner, får skryt for lavt støynivå og BMW-følelse.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

#5
Sitat fra: daktari på onsdag 04. november 2020, klokken 14:05
Autocar gir den 4 av 5 stjerner, får skryt for lavt støynivå og BMW-følelse.

AutoGefühl skryter jo så buksen revner.
Påstår den går på 160wh/km. Lett. Det høres ekstremt ut.
Kanskje dette er en mye bedre bil enn dette forumet vil ha det til. Er jo mange eksperter her som har dømt den nord og ned uten å kjøre den.

StormFurby

mange både her og andre steder som sammenligner tall, og samtidig glemmer at det har noe å si hvem som bygger bilen også. BMW har vel ikke rykte på seg for å bygge dårlige biler, så er ikke spesielt overraskende at når de først er sent ute så kommer de med et bra produkt...

daktari

AutoExpress gir 3,5 av 5, trekker for dårlig kjørekomfort, men får skryt for stillegående, romslig og kvalitetsfølelse. Virker også som de er skuffet for at den ikke bringer noe nytt til markedet, jfr etron og eqc som har tilbudt dette samme mer enn et år allerede.
https://www.autoexpress.co.uk/bmw/x3/353619/new-bmw-ix3-2020-review-pictures
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Autobild kjørte testrunden sin på 2 kWh/mil. Fornøyd med at den er som alle andre BMWer og skryter av ladefart. Merk at den skal selges for €64.500 i Tyskland, €5000 billigere enn tidligere oppgitt.
https://www.autobild.de/artikel/bmw-ix3-2020-test-reichweite-preis-laden-18500075.html
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ChrisEL

Sitat fra: daktari på onsdag 04. november 2020, klokken 14:47
AutoExpress gir 3,5 av 5, trekker for dårlig kjørekomfort, men får skryt for stillegående, romslig og kvalitetsfølelse. Virker også som de er skuffet for at den ikke bringer noe nytt til markedet, jfr etron og eqc som har tilbudt dette samme mer enn et år allerede.
https://www.autoexpress.co.uk/bmw/x3/353619/new-bmw-ix3-2020-review-pictures

Synes det er noe merkelig at de trekker for kjørekomfort. Da jeg prøvekjørte X3 hybrid synes jeg kjørekomfort var meget bra. Ellers facinerende hvor forskjellig inntrykk de har her kontra autogefühl, som jeg som vanlig synes har en svært god og nøye test liggende på youtube.

Til under 600k inkl vinterdekk er i allefall jeg fristet til å trykke på avtrekkeren for bestilling.

daktari

Sitat fra: ChrisEL på onsdag 04. november 2020, klokken 14:58
Sitat fra: daktari på onsdag 04. november 2020, klokken 14:47
AutoExpress gir 3,5 av 5, trekker for dårlig kjørekomfort, men får skryt for stillegående, romslig og kvalitetsfølelse. Virker også som de er skuffet for at den ikke bringer noe nytt til markedet, jfr etron og eqc som har tilbudt dette samme mer enn et år allerede.
https://www.autoexpress.co.uk/bmw/x3/353619/new-bmw-ix3-2020-review-pictures

Synes det er noe merkelig at de trekker for kjørekomfort. Da jeg prøvekjørte X3 hybrid synes jeg kjørekomfort var meget bra. Ellers facinerende hvor forskjellig inntrykk de har her kontra autogefühl, som jeg som vanlig synes har en svært god og nøye test liggende på youtube.

Til under 600k inkl vinterdekk er i allefall jeg fristet til å trykke på avtrekkeren for bestilling.
Det går nok på preferanser tror jeg, hvilken bil man kommer fra. Jeg synes BMW alltid har vært for stive i fjæringen, M-sport direkte ukomfortable. S-line Audier også, men e-tron skiller seg ut med en ekstremt myk komfort-setting.
Et annet eksempel på bias er jo norske biljournalister som alltid finner seg hjemme hos VW/Audi/BMW interiørmessig, men jeg som har kjørt mye fransk strever skikkelig med å forstå VW/Audi sin plassering av knapper og brytere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

1317142119

Er nok mange som kun kjører tysk fordi alle andre gjør det, som ville fått seg en real overraskelse hvis de prøvde en godt utstyrt Peugeot eller DS.

Hvor dyr må en fossil SUV fra BMW være for at man skal få integrert kjøleskap, duftampuller, massasjestoler, skinn og soft touch så langt øye kan se, premium HiFi (HK er ikke premium) eller panoramatak som kan åpnes f.eks.? En Peugeot trenger ikke koste mer enn en halv million for dette.

Men dette ble megaavsporing. Utrolig gøy å se testene. Fikk ikke akkurat mindre lyst på iX3 nå. Spesielt likte jeg forbruket til Autogefuhl. 16kWt/100km i 120 km/t med en firkantet SUV som har høyt mursteinsformet panser. Det er sterk prestasjon!

moonbuggy

Sitat fra: 1317142119 på onsdag 04. november 2020, klokken 22:06
16kWt/100km i 120 km/t med en firkantet SUV som har høyt mursteinsformet panser. Det er sterk prestasjon!
Det er antagelig for godt til å være sant. Enten testet man i nedoverbakke, i sterk medvind eller bak en trailer.

turfsurf

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 05. november 2020, klokken 00:23
Sitat fra: 1317142119 på onsdag 04. november 2020, klokken 22:06
16kWt/100km i 120 km/t med en firkantet SUV som har høyt mursteinsformet panser. Det er sterk prestasjon!
Det er antagelig for godt til å være sant. Enten testet man i nedoverbakke, i sterk medvind eller bak en trailer.
Enig. Det der er ikke mulig. Håper TB gjør sine 90 og 120 tester med den.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorgenM

https://youtu.be/0kB_RLjFAp0

- I checked BMW iX3 on a trip with city driving (also with traffic jam), highway (autobahn) and country roads. Finally I achieved such energy consumption: 14.5 kWh/100 km (23.3 kWh/100 mi | 4.29 mpkWh) and used ~25% of the battery (18 kWh in total). In other words: it is possible to achieve ~500 km (310 mi) range with this car! Really efficient!
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA