FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: thebadger på tirsdag 31. mai 2022, klokken 22:02
Har Tesla begynt å justere hastigheten etter skilt?
Fikk beskjed i fjor høst at de bare kjenner igjen skiltene og eventuelt varsler, men de endrer ikke fartsgrensen din.
Fartsgrensen settes basert på kartdata, det er derfor du for eksempel kan falle ned fra 80 til 50 dersom du kjører under en bro med annen fartsgrense.
Pleide å skje etter tunnelen ved vinterbro før (kanskje enda?)
Min bil endrer farten etter midlertidige skilter (gul bakgrunn) som stadig flyttes. Det tror jeg ikke kommer fra kartdata. Men jer opplever også at den ikke følger de permanente skiltene på andre steder. Da virker det til at kartdata overstyrer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

SitatFikk beskjed i fjor høst at de bare kjenner igjen skiltene og eventuelt varsler, men de endrer ikke fartsgrensen din.
Det må være feil. Som jeg skriver over reduserer den hastigheten ved midlertidige fartsgrenser, og de ligger ikke i kartdata. Hvem informerte deg om dette?

Det er nok feil informasjoner om veikategori i kartdata som noen ganger "tillater" økning utover fartsgrensen (ganske mange faktisk).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Jeg har en lånebil fra Tesla. Model X 2017 med AP2.0 og FSD. Her er fartsgrensene helt ville, og kan forstå de som lurer på om bilene i det hele tatt leser skilt. Det er liksom ikke noe som stemmer. Reduserer farten i hytt og pine, og justere kanskje bare 50% nogenlunde riktig. Faktisk bortimot ubrukelig. På min bil tipper jeg at den er 90% riktig, og leser definitivt skilt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

automat

2017 er MCU1, og har inntrykk av at oppdateringer til MCU1-biler mer eller mindre har stopoet opp for lengst.

Hvis den har FSD skulle den også vært oppgradert til AP3.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018

geear

De har vel ikke giddet å bruke ressurser på å oppgradere den siden de selv eier den. Og når den selges videre etterpå så selges den uansett uten FSD.

emurof

Sitat fra: Counterpointer på mandag 23. mai 2022, klokken 09:35
Sitat fra: emurof på søndag 22. mai 2022, klokken 00:18
Sitat fra: Counterpointer på søndag 10. april 2022, klokken 23:00Dette spørsmålet er egentlig til emurof eller andre som har ekstrem tro på at FSD beta er superbra og like før autonom selvkjøring.

Jeg tror aldri jeg har uttalt meg om når FSD vil være ferdig. Fint om dere lar være å legge ord i munnen på meg.

Tror du skal være litt forsiktig med hvilke ord du selv bruker. Du quoter meg hvor det står FSD beta og viser så selv til FSD. Du har mange ganger sagt at FSD beta er noe helt annet enn FSD slik vi har i Europa og sier det kan ikke sammenlignes.

Nå må du bestemme deg, og slutte å «lyve» (som vel er din vanlige måte å omtale slikt på)!

Ordene jeg bruker er helt korrekte. Du kom med en feilaktig påstand om hva jeg skal ha sagt om FSD-betaen. Den de har i USA, men ikke Norge. Jeg skrev så som svar at jeg aldri har sagt noe om når FSD vil være ferdig. Altså ute av beta. Viktig å se på konteksten, som er din påstand om hva jeg skal ha sagt om FSD-betaen.

Jeg setter lite pris på at noen legger ord i munnen på meg, som har skjedd en del i det siste.

Eller kan du vise et konkret sted jeg har sagt at "FSD beta er superbra og like før autonom selvkjøring"? For det er jo det som er påstanden din her.

emurof

Sitat fra: daktari på lørdag 04. juni 2022, klokken 09:25Meanwhile, in Phoenix:
https://e24.no/teknologi/i/mropE0/her-kjoerer-taxien-uten-sjaafoer

Problemet med dette er at det er veldig begrenset. Det kan kun brukes innenfor klart definerte områder, og det er ekstremt dyrt å skalere det opp. Man kunne nesten like gjerne satt opp biler på skinner. For det er i praksis det disse er. De kan kun kjøre på forhåndsdefinerte gater, omtrent som en trikk.

daktari

Sitat fra: emurof på lørdag 04. juni 2022, klokken 16:49
Sitat fra: daktari på lørdag 04. juni 2022, klokken 09:25Meanwhile, in Phoenix:
https://e24.no/teknologi/i/mropE0/her-kjoerer-taxien-uten-sjaafoer

Problemet med dette er at det er veldig begrenset. Det kan kun brukes innenfor klart definerte områder, og det er ekstremt dyrt å skalere det opp. Man kunne nesten like gjerne satt opp biler på skinner. For det er i praksis det disse er. De kan kun kjøre på forhåndsdefinerte gater, omtrent som en trikk.
og så går vi i sirkler.

For Tesla FSD beta kan ikke kjøre en eneste meter autonomt, og har aldri kunnet det.

Selv om det er det de har solgt, i 6 år på rad. De kommer heller ikke til å få det til. Hvor lenge synes du det er greit at tar penger for dette?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å anerkjenne hva andre firmaer har fått til? Og akseptere at Musk bløffer, og har gjort det i 6 hele år?

Sammenlikning din med skinner er forøvrig bare piss, hilsen en som vet hvordan trikk og tbane funker.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Motorwatt

Uansett så må alle bruke en eller annen form for kart for å navigere til en destinasjon. Forskjellen er kartenes oppløsning. Regner med at de som benytter HD-kart i stor grad lager disse selv, men tar lang tid å konstruere. Kart med mindre oppløsninger er vel nærmest hyllevare, men er også belemret med flere feil. Det har vi sett på flere videoer.  Men de har kortere TTM. Så hva er da best?

Tesla S75D - 09/2018

kodax

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 04. juni 2022, klokken 18:35
Uansett så må alle bruke en eller annen form for kart for å navigere til en destinasjon. Forskjellen er kartenes oppløsning. Regner med at de som benytter HD-kart i stor grad lager disse selv, men tar lang tid å konstruere. Kart med mindre oppløsninger er vel nærmest hyllevare, men er også belemret med flere feil. Det har vi sett på flere videoer.  Men de har kortere TTM. Så hva er da best?
Elon svarte deg nå :D
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Så den trenger altså ikke å vite om det engang finnes en vei til stedet på forhånd?
Tesla S75D - 09/2018

Motorwatt

Han sa 18 april:

Elon Musk Says Tesla's FSD Now Has Over 100,000 Beta Testers
Tesla S75D - 09/2018

daktari

Musk kommer jo med sprøyt og tøv, men han har jo solgt inn ideen om at "0 kart" er smart. Det er jo pga den strategien at fsd f.eks skifter til feil fil rett før den skal ta av som vi ser på en rekke videoer.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA