FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: Otkristo på lørdag 06. april 2024, klokken 15:00
Sitat fra: daktari på lørdag 06. april 2024, klokken 12:42Er 8/8 knyttet til nynazistenes 88? Håper virkelig dette var en tilfeldighet.


#lavmål
Slo opp NDA på internett...Nicht Das Auto ::)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

CorsoDante

Sitat fra: JorEl på lørdag 06. april 2024, klokken 17:09
Sitat fra: Otkristo på lørdag 06. april 2024, klokken 15:00
Sitat fra: daktari på lørdag 06. april 2024, klokken 12:42Er 8/8 knyttet til nynazistenes 88? Håper virkelig dette var en tilfeldighet.


#lavmål
Slo opp NDA på internett...Nicht Das Auto ::)

Beklager. Non-disclosure agreement.

Mange Tesla-eiere som har fått en slik, pga. feilaktige lovnader.

Hysj-penger.
TMYP HW4 / TM3P Atom

daktari

#3032
Jeg har ikke fått NDA, Tesla kjøpte min S m FSD tilbake for en bra pris, men det kostet meg penger allikevel. FSD var én del av klagen. Tror sjefen på Rud forstod at de ville tape i en evnt sak og fikk EU-HQ på en grei deal for begge. Bilen lever videre i Bergen fant jeg ut, da den var feilparkert i vinter under snømåking.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

JorEl

#3033
Sitat fra: CorsoDante på lørdag 06. april 2024, klokken 18:11
Sitat fra: JorEl på lørdag 06. april 2024, klokken 17:09
Sitat fra: Otkristo på lørdag 06. april 2024, klokken 15:00
Sitat fra: daktari på lørdag 06. april 2024, klokken 12:42Er 8/8 knyttet til nynazistenes 88? Håper virkelig dette var en tilfeldighet.


#lavmål
Slo opp NDA på internett...Nicht Das Auto ::)

Beklager. Non-disclosure agreement.

Mange Tesla-eiere som har fått en slik, pga. feilaktige lovnader.

Hysj-penger.
No Deal Arrived  ;) CorsoDante. Spurte kona som er bedre i språk enn meg. Corsodante betyr det noe? IMDB nevner en film som heter, ja, Corsodante og den handler om; hold dere fast ;D ..
-An unscrupulous entrepreneur looks back on his life on the day of his funeral.

Ang nda, så må jeg vel ta kontakt med Tesla først. Det som stoppet meg da 5år-garantien/reklamasjonen gikk ut for ett par måneder siden, var at jeg kjente at jeg ikke var fornøyd med noe penger i retur for softwaren. Jeg kjøpte sofwaren sammen med bilen, i hvert fall EAP. Par måneder senere FSD. Det var bilen SAMMEN MED softwaren, som dannet det fantastiske Tesla produktet. Dessuten og viktigst for meg, er tidslinja. Føler min sak blir sterkere jo lenger jeg har en bil som venter på FSD. Saken tar seg i hvert fall ikke bedre ut for Tesla, når jeg nå skal vente ut 8år. Å vente lenger enn "siste" garati fra Tesla, synes jeg ikke det er rimelig å vente. Ellers så virker Sen min fint, og jeg er ellers en meget fornøyd kunde. Men liker vanligvis ikke store internasjonale konserner som beveger seg over landegranser, og kun følger den kapitalistiske loven. Den Norske Lov burde gjelde alle i Norge ;)
Husker dere tilbake, på alle disse, elendige oversettelsene til Tesla. ;D  ;D  De var jo til tider mer villedene, enn veiledende.
Edit: Det er et poeng at et selskap som etablerer seg i et land, og får enorm suksess, som her i Elbil-landet-Norge. Ikke prioriterer presis informasjon til kunden.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Mobileum

#3034
Litt spesielt med Tesla, FSD, og NDA. Litt som "vi vet du er lurt av oss, og at vi har solgt noe til deg som ikke virker. Du får pengene tilbake, men du må ikke si det til noen. Da kjører vi deg for retten, og forlanger erstatning.". Hadde de hatt litt seriøsitet igjen, burde de informert ofrene om at man kan få pengene tilbake, eller få gratis FSD hvis du kjøper en ny Tesla. Den gang ei...
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

daktari

Enig. Men når Musk tror de har løst det, igjen, 8. året på rad, så blir det ikke refusjon.

Eller kanskje han ikke tror det lenger, men vet han må holde løgnen i gang for å unngå fengsel for å ha "misledet investorer" som Nikola og Theranos.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

CorsoDante

Sitat fra: JorEl på lørdag 06. april 2024, klokken 21:18No Deal Arrived  ;) CorsoDante. Spurte kona som er bedre i språk enn meg. Corsodante betyr det noe? IMDB nevner en film som heter, ja, Corsodante og den handler om; hold dere fast ;D ..
-An unscrupulous entrepreneur looks back on his life on the day of his funeral.
 

CorsoDante er et relikvie fra en forhenværende (latent??) italofil. Mer teknofil i disse dager. Skjønt, dersom Alfa plutselig kommer med et L2-system på linje med (dagens) AP, umiskjennelig italiensk design/kjørefølelse, i en demi-praktisk pakke, så blir det fort «italiensk» på meg igjen (Alfa temmelig vannet ut gjennom Stellantis, antar jeg). Komisk parallell til denne entreprenøren (og helt tilfeldig) ;D
TMYP HW4 / TM3P Atom

filtvet

Å bestille en bil med FDS/EAP var vel en for test for å vise hvor godtroende folk er. Nordmenn er lette å lure.

emurof

Sitat fra: daktari på mandag 01. april 2024, klokken 10:14V12 er så sjukt bra, mye bedre enn før!
https://twitter.com/iam_edh/status/1765613354486481131

Ja, versjon 12 er mye bedre enn før. At den ikke er 100% ferdig enda endrer jo ikke dette. Blir det ikke litt uredelig å argumentere slik? Hvem som helst kan trekke frem enkeltting for å "bevise" hva som helst. Man må se på det totale bildet, ikke drive uredelig kirsebærplukking.

emurof

Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 10:30Klart at alle sjåfører har ansvar for sin bil. Setningen min; "Si at Tesla får til ekte fsd, og bilen sklir lett igjennom travleste LA,USA.", forutsetter at Tesla "klarer FSD". Men selv om man har juridisk rett i en gitt trafikk-situasjon, så hjelper ikke det på sikkerheten. Da er likevel FSD avhengig av andre traffikanter.

FSD tar allerede hensyn til at andre trafikanter kan gjøre feil. Det var for eksempel en video der en annen bil lå for langt ut til siden slik at FSD måtte kjøre delvis ut av veien for å unngå kollisjon, eller noe slikt. Denne videoen ble kommentert av en på FSD-teamet som forklarte at systemet hele tiden evaluerer hva som er beste utvei, og den prøver å unngå kollisjoner. Den vil for eksempel velge å kjøre utenfor veien og ødelegge dekkene, enn at det blir front-mot-front-kollisjon.

Så FSD tar allerede hensyn til at andre trafikanter ikke er perfekte. Systemet er jo trent opp på reelle scenarier.

emurof

Sitat fra: daktari på lørdag 06. april 2024, klokken 11:20
Sitat fra: Handyman på lørdag 06. april 2024, klokken 10:56Avduking av Robotaxi 8. august:

https://twitter.com/elonmusk/status/1776351450542768368

Selv om det ikke er oppgitt årstall, så forutsetter jeg at det er i år ;-)

Det ble jo for noen innlegg siden omtrent påstått at Robotaxi var skrinlagt. Hva skal dette da bety??
Total kaos i Tesla: Avledning for å få opp aksjekursen. Kommer en designprototyp som ikke vil produseres på 5 år, som med roadster bl.a. (De rekker akkurat håndbygge en kjørende prototype på den tiden.)

Uenighet om å lage Model 2.

Mest spennede 8. august er sensorpakken.

Hvorfor skulle de ønske å få opp aksjekursen? Tesla er ikke avhengig av å hente inn penger i markedet, og Elon ønsker nok så lav aksjekurs som mulig når neste bonuspakke blir introdusert. Videre er lav aksjekurs nå bra for eventuelle ansatte som får aksjer/opsjoner (de reduserte vel dette for en tid tilbake).

Det du skriver gir ingen mening i det hele tatt.

JorEl

#3041
filtved: Å bestille en bil med FDS/EAP var vel en for test for å vise hvor godtroende folk er. Nordmenn er lette å lure.

Jeg kan ta den ;)  ;D

Ja du har rett i at jeg er Normann 8)

I tillegg så har jeg kjøpt EAP, og så FSD.
Jeg for min del trenger ikke FSD L5, men en FANTASTIC L2 eller brukbar L3. :+1:

Først kjøpte jeg EAP, etter å ha sett "solpanelhelle-showet. Der fikk Tesla min sympati. Deretter så jeg videoen som Tesla viste med tanke på selvkjøring. Var egentlig ikke så imponert siden løypa var så enkel. Men etter at Elon sa de skulle kjøre fra kyst til kyst, og viste robotarmen, så var det liksom mer kjøtt på beinet. Etter kjøp av bil med EAP, (kontrakt signert på MCU i bilen, på utleveringsdagen. Hadde glemt advokat, dumme meg ;)) Så gikk det ett par måneder så kom et godt tilbud fra Tesla om kjøp av FSD.
Rett etterpå ble visst AP gratis.  :P  :-X  :-\  :o    ;)
Føler meg direkte lurt ja. Klarer og le av det jeg også, når jeg holder utenfor at jeg har 60 000Nkr mer i lån pga dette. Så enkelt er det.

Tesla kunne valgt å være mer ryddige, men har valgt å være smartere enn kundene..

Tesla klarer å lage biler, da må de klare å lage prislister, og gjerne tydeliggjøre med datoer..
Fant en spennende tråd om Tesla, AP EAP FSD
https://elbilforum.no/index.php?topic=44657.0
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Sitat fra: emurof på tirsdag 09. april 2024, klokken 18:51
Sitat fra: JorEl på fredag 05. april 2024, klokken 10:30Klart at alle sjåfører har ansvar for sin bil. Setningen min; "Si at Tesla får til ekte fsd, og bilen sklir lett igjennom travleste LA,USA.", forutsetter at Tesla "klarer FSD". Men selv om man har juridisk rett i en gitt trafikk-situasjon, så hjelper ikke det på sikkerheten. Da er likevel FSD avhengig av andre traffikanter.

FSD tar allerede hensyn til at andre trafikanter kan gjøre feil. Det var for eksempel en video der en annen bil lå for langt ut til siden slik at FSD måtte kjøre delvis ut av veien for å unngå kollisjon, eller noe slikt. Denne videoen ble kommentert av en på FSD-teamet som forklarte at systemet hele tiden evaluerer hva som er beste utvei, og den prøver å unngå kollisjoner. Den vil for eksempel velge å kjøre utenfor veien og ødelegge dekkene, enn at det blir front-mot-front-kollisjon.

Så FSD tar allerede hensyn til at andre trafikanter ikke er perfekte. Systemet er jo trent opp på reelle scenarier.
Tror jeg så den videoen. Fin den. Vakkert :)
Det som er kvotert er fra et tidligere innlegg, der jeg litt dårlig, prøvde å problematisere at en "maskin" må ta rasjonelle valg, men den ferdes blandt irrasjonelle mennesker som kjører bil.
Regelstyrt maskin, mot følelser ex kø i 3timer, ingen bevegelse....hoder som gnistrer eller har gitt opp.
AI er jo spennende da, når man laster inn bilder, i stedet for å skrive regler og lover, som vel et SWprogram ofte er.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Sitat fra: emurof på tirsdag 09. april 2024, klokken 18:54
Sitat fra: daktari på lørdag 06. april 2024, klokken 11:20
Sitat fra: Handyman på lørdag 06. april 2024, klokken 10:56Avduking av Robotaxi 8. august:

https://twitter.com/elonmusk/status/1776351450542768368

Selv om det ikke er oppgitt årstall, så forutsetter jeg at det er i år ;-)

Det ble jo for noen innlegg siden omtrent påstått at Robotaxi var skrinlagt. Hva skal dette da bety??
Total kaos i Tesla: Avledning for å få opp aksjekursen. Kommer en designprototyp som ikke vil produseres på 5 år, som med roadster bl.a. (De rekker akkurat håndbygge en kjørende prototype på den tiden.)

Uenighet om å lage Model 2.

Mest spennede 8. august er sensorpakken.

Hvorfor skulle de ønske å få opp aksjekursen? Tesla er ikke avhengig av å hente inn penger i markedet, og Elon ønsker nok så lav aksjekurs som mulig når neste bonuspakke blir introdusert. Videre er lav aksjekurs nå bra for eventuelle ansatte som får aksjer/opsjoner (de reduserte vel dette for en tid tilbake).

Det du skriver gir ingen mening i det hele tatt.
Har ikke Tesla hatt et litt "religiøst forhold" til aksjeprisen? Det har jo vært en begivenhet, hver gang vi nærmer oss kvartalslutt.
Vet ingenting om T-ansatte får en viss sum i aksjer, eller et visst antall, eller opsoner...men høy pris er fint for de som har, lav pris er fint for de som vil kjøpe/få.
Aksjeprisen har vel også vært et mysterium. De som "kan regne" forstår ikke hvorfor aksjeprisen er så høy, når Tesla sin inntjening ikke kan forsvare dette. Men de som løfter blikket over flere horisonter og vektlegger andre variabler, sier Tesla skal dominere verden. (Full Self Delusion :P Liten slenger for å holde oss til saken ::)  :) )

Det har vært mye kaos rundt Tesla, spesielt når Musk sa "it`s blowing in Shortville". Tryggere og roligere nå, men Musk kan finne på mye forskjellig. Håpet er at han skal prioritere Tesla, og ikke sin egen agenda. Ikke lett å vite om han han elsker SpaceX eller X, høyere enn Tesla ::) Jeg tror han lett "preiker ned prisen på Tesla" og lager kaos med vilje, om han vil kjøpe aksjer.





Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

RJK

Konspirasjonsteoriene har god grobunn ser jeg!

At EM skal være villig til å snakke ned eget selskap der han eier temmelig høye verdier for å få kjøpt flere aksjer personlig til en lavere pris, er ikke bare litt vill.

Hva tror du verdien på de andre aksjene betyr sammenlignet med den relativt lave prisforskjellen dette blir i praksis?

Hvor mye jobb og kostnader er det for Tesla å få opp aksjekursen igjen etterpå?

Nei, denne er jeg temmelig sikker på at hører hjemme under FUD-paraplyen, og har lite og intet med realitetene å gjøre!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA