Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Otkristo

Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. april 2024, klokken 19:01
Sitat fra: Otkristo på onsdag 10. april 2024, klokken 18:30
Waymo Level 4.
selv med HD mapping ( som å kjøre bil på virtuell jernebane), LIDAR, RADAR OG USS må bilen likevel fjernstyres.
Lurer på hvorfor ikke Waymo har rullet ut i hele USA etter så mange år

Hysj, må ikke si sånt, Waymo har jo løst level 5.
😂😂🙈

Handyman

Sitat fra: Otkristo på onsdag 10. april 2024, klokken 18:30😂😂
Waymo Level 4.
selv med HD mapping ( som å kjøre bil på virtuell jernebane), LIDAR, RADAR OG USS må bilen likevel fjernstyres.
Minnet meg om togbanen jeg hadde som kun var en ring.  ;D  :laugh:
De fikk jo ikke engang til å fjernstyre bilen. Det måtte jo en fysisk sjåfør til. Bilen indikerte også sving til venstre ut fra parkeringsplassen selv om det var tydelig forbudt. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Otkristo

Sitat fra: Handyman på onsdag 10. april 2024, klokken 19:48
Waymo Level 4.
De fikk jo ikke engang til å fjernstyre bilen. Det måtte jo en fysisk sjåfør til. Bilen indikerte også sving til venstre ut fra parkeringsplassen selv om det var tydelig forbudt. 
De postansatte ble forbanna og ba han komme seg ut av parkeringsplassen. Jeg ler 😂

Mobileum

Off topic:
Sitat fra: CorsoDante på søndag 07. april 2024, klokken 17:34Skjønt, dersom Alfa plutselig kommer med et L2-system på linje med (dagens) AP, umiskjennelig italiensk design/kjørefølelse, i en demi-praktisk pakke, så blir det fort «italiensk» på meg igjen.

Despite the compact size, the Milano boasts the "largest boot in its class for a full BEV," with up to 400L load capacity. Alfa offers several driver-assist features, including optional Level 2 autonomous driving.

https://electrek.co/2024/04/10/alfa-romeo-reveals-first-ev-sporty-milano-suv-electric/
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på onsdag 10. april 2024, klokken 19:59
Waymo Level 4.
De postansatte ble forbanna og ba han komme seg ut av parkeringsplassen. Jeg ler 😂

Sitat fra: Otkristo på onsdag 10. april 2024, klokken 19:59
Waymo Level 4.
Noen som har hørt noe mer fra den andre Level4 aktøren Cruise ?
De la vel ned hele tjenesten etter flere alvorlige hendelser..

Otkristo

Her er hva som skjer når Waymos HD-kart feilaktig sier at et trafikklyskryss er et fireveis stopp
LIDAR og HD kart er løsningen 😂

Handyman

Dette må jo være fabrikert, hvis man skal tro det som enkelte her forkynner... nemlig at de har løst selvkjøring og ikke gjør noen feil. Jeg har blitt lurt ;)
Her er det også avbrytelser, altså at bilen må fjernstyres eller kjøre manuelt.

daktari

Waymo Level 4.

Filmet 6.november. Bilen kommer ikke ut utgangen av p-plassen for den er stengt med en port.
Innkjøringen er one-way only og Waymoen nekter å kjøre mot kjøreretningen, naturligvis. Men den kjører uten sjåfør rundt og rundt uten å krasje.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Otkristo på onsdag 10. april 2024, klokken 22:27Her er hva som skjer når Waymos HD-kart feilaktig sier at et trafikklyskryss er et fireveis stopp
LIDAR og HD kart er løsningen 😂

Snodig feil. Den stopper ganske brått på grønt, og står over 2 lysskift når den har grønt. Så finner den formen og kjører. Kan det ha vært hallusinasjoner fra sensorene?

Hele turen, inkludert den ganske imponerende "multi-point turn" er uten sjåfør i forsetet.

Men vis oss noen flere fra JJRicks f.eks? Han har noen snodige situasjoner også.
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Handyman

Sitat fra: daktari på onsdag 10. april 2024, klokken 23:41
Waymo Level 4.
Filmet 6.november. Bilen kommer ikke ut utgangen av p-plassen for den er stengt med en port.
Innkjøringen er one-way only og Waymoen nekter å kjøre mot kjøreretningen, naturligvis.
Er det "one-way only"? Jeg ser bare et skilt som viser "no left turn".

daktari

Sitat fra: Handyman på torsdag 11. april 2024, klokken 09:26
Sitat fra: daktari på onsdag 10. april 2024, klokken 23:41
Waymo Level 4.
Innkjøringen er one-way only og Waymoen nekter å kjøre mot kjøreretningen, naturligvis.
Er det "one-way only"? Jeg ser bare et skilt som viser "no left turn".
Se kapittel-tittel i videoen.

CorsoDante

Sitat fra: Mobileum på onsdag 10. april 2024, klokken 20:47Off topic:
Sitat fra: CorsoDante på søndag 07. april 2024, klokken 17:34Skjønt, dersom Alfa plutselig kommer med et L2-system på linje med (dagens) AP, umiskjennelig italiensk design/kjørefølelse, i en demi-praktisk pakke, så blir det fort «italiensk» på meg igjen.

Despite the compact size, the Milano boasts the "largest boot in its class for a full BEV," with up to 400L load capacity. Alfa offers several driver-assist features, including optional Level 2 autonomous driving.

https://electrek.co/2024/04/10/alfa-romeo-reveals-first-ev-sporty-milano-suv-electric/

:-1:  :+1:

Interessant den der! Men; L2 huser mye rart. Også mangler det 200 hk... 😂

En Q-utgave hadde gjort seg, tipper plattformen tåler langt mer enn 240 hk eller hva det er på Velocen.

TM3P "FSD"

Mobileum

SitatOgså mangler det 200 hk..
.
Var ikke med i kravspekken din

SitatMen; L2 huser mye rart.
Ja, det er vi enige om. Har selv en litt rar versjon av L2 i min bil..
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Counterpointer

Otkristo

Merkelig at vi ikke sett noen overskrifter med Ford «autopilot» i norske medier..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA