Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Motorwatt

Tror nok kanskje de bruker det de har i dag. Early Access Program som gjelder de som hadde kjøpt FSD før 1 mars 2019 med AP2.5 og MCU2. I tillegg måtte man i mange tilfeller selv si ifra.

Forøvrig spekuleres det i kanadiske fora at FSD Beta (rewrite) kan komme i februar/mars 2021. Hvorvidt Norge og Kanada samkjøres vites ikke. Wide Release til sommeren er også antydet.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Takk for svar Motorwatt.

-"I tillegg måtte man i mange tilfeller selv si ifra."
Hvordan virket dette da? Måtte man selv mase og pushe på Tesla eller får man en forespørsel hvor man takker JA?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Gis bare til nøytrale og jordnære eiere, hvor Tesla-super fans er utelatt på grunn av mangel på objektivitet. Så du har nok ikke muligheter, JorEl. (Just kidding).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: JorEl på tirsdag 10. november 2020, klokken 12:22
Hvordan virket dette da? Måtte man selv mase og pushe på Tesla eller får man en forespørsel hvor man takker JA?
Vet ikke. For meg ble det gjort på en service hvor det var noe kluss med oppdateringer. Jeg refererte til info fra Tesla.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 10. november 2020, klokken 12:40
Gis bare til nøytrale og jordnære eiere, hvor Tesla-super fans er utelatt på grunn av mangel på objektivitet. Så du har nok ikke muligheter, JorEl. (Just kidding).
So your telling me there`s a chance ;D
Får nevne det på neste service.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Tviler. Du har jo kjøpt ettermontering, og etter 1. mars 2019, så det tror jeg nok du kan spare deg.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Mente selvsagt ettermontering av FSD. Tror han mente at de som kjøpte senere enn 1. mars 2019 hadde fått nok informasjoner om prosjektets forsinkelse, og derved var klar over situasjonen da de kjøpte. Noe annet for de som kjøpte tidligere. Hvorvidt 1. mars 2019 er en riktig "Cut-date" kan selvsagt diskuteres, men programmet med raskere oppdateringen er altså kompenseringen noen har fått.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

JEg misforsto litt der ja, defor slettet jeg forrige svar, he he :P :-[
Når det gjelder cut-date gikk jeg inn på Tesla-kontoen men der står vist ikke dato lenger for FSD-kjøpet.
Men jeg var vel etter, for tror den datoen har vært oppe før. Begynner å glede meg litt til masse nytt..herlig med en velfungerende Tesla :D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

En del ble jo også lovet "priority access to software" eller noe i den duren, vis referrals.

Har vel en følelse av at det bare var piss.

TøddiVedder


hemi

Jeg har betalt for FSD på 2 biler, blir ikke på en nr3, om det blir en nr3.

100% bortkasta, ikke engang summen har virket fra 2015 til og med nå, klarer ikke 5mm opp til terskelen i garasjen og stopper random steder. filskift på motorvei er en spøk, den skifter fil så sent at den bråbremser på bilen den tar igjen, selv om den har sett den lenge.

priority software skulle jeg både ha fordi jeg hadde FSD OG refferals, men skjedde aldri.

JorEl

#41
Har på tesla-følelsen at de som har betalt for FSD vil bli fornøyde til slutt, så fremt at de beholder bilen.
Du hemi, etter 2 FSD-kjøp, burde jo egentlig fått FSD gratis på din 3dje Tesla! Det burde faktisk fulgt kunden. Men på den annen side så har jo flere som meg, fått instalert HW3, og den må jo følge bilen.
Men det er ikke synd på Tesla, for det er jo de som har satt galskapen i system. Jeg er jo en Teslagutt, men disse FSD-lovnadene vil forfølge Tesla, det er nå min mening :-\ 
Edit; Det er synd på de som trodde på Tesla for noen år siden, for så å miste troen, og dermed solgt bilen. Er ikke merkelig om de synes de ble lurt. I hvert fall om det blir noe stort ut av det, etter de solgte.
Var fornøyd med (E)AP og nå meget fornøyd med FSD og HW3. Men jeg kjøpte min på slutten av 2018, ikke 2015..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Sitat fra: hemi på onsdag 11. november 2020, klokken 23:00...filskift på motorvei er en spøk, den skifter fil så sent at den bråbremser på bilen den tar igjen, selv om den har sett den lenge...
Dette fungerer fint på min.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

hemi

Sitat fra: kodax på onsdag 11. november 2020, klokken 23:44
Sitat fra: hemi på onsdag 11. november 2020, klokken 23:00...filskift på motorvei er en spøk, den skifter fil så sent at den bråbremser på bilen den tar igjen, selv om den har sett den lenge...
Dette fungerer fint på min.

set cruisen på 140 som man gjør nedover europa, ta igjen noe som går 80-90, film det over noen timer

kodax

Sitat fra: hemi på torsdag 12. november 2020, klokken 00:34
Sitat fra: kodax på onsdag 11. november 2020, klokken 23:44
Sitat fra: hemi på onsdag 11. november 2020, klokken 23:00...filskift på motorvei er en spøk, den skifter fil så sent at den bråbremser på bilen den tar igjen, selv om den har sett den lenge...
Dette fungerer fint på min.

set cruisen på 140 som man gjør nedover europa, ta igjen noe som går 80-90, film det over noen timer
Ok, det du mener er at "filskift på motorvei når man setter cruisen på 140 er en spøk".
Jeg kjører sjeldent utenfor Norge/i 140, så filskift på motorvei fungerer fint for meg.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA