Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

litium

Jeg synes betalingen er for dårlig ennå til å være betatester for Tesla. Hvis de hever den fra 74.500 til 100.000 så kanskje jeg synes det er verdt det  :D

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Supercomputer som skal lære opp FSDen vår :)
"..Tesla is developing what could very well be the world's most powerful supercomputer."

https://www.teslarati.com/tesla-dojo-autopilot-fsd-improvements-release-date/

Counterpointer

Sitat fra: JorEl på mandag 09. november 2020, klokken 13:53
"..Tesla is developing what could very well be the world's most powerful supercomputer."

kodax

Sitat fra: Counterpointer på mandag 09. november 2020, klokken 15:34

Indikerer du at Elons masterplan part 666 er å kontrollere transportmidler og tunneler, vite alt om oss, strømmen vår, internettet, andre planeter, implanater som styrer nerver i kroppen, superdatamaskiner som kobler alt sammen osv, og bruke det til noe annet enn noe godt for menneskeheten? 

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

JorEl

Det jeg synes er litt skummelt, er at det var en artikkel som snakket om at Kinesiske styresmakter, krevde at alle elbiler måtte ha GPS og oppgi info om hvor bilene befant seg..
Håper det ikke er Tesla sine kameraer som er så fristende at kineserne har kjøpt opp mange Tesla-aksjer :-X Liker ytringsfrihet jeg, feks.  ;)

kodax

Sitat fra: Lapskaus på mandag 09. november 2020, klokken 16:32
Minner litt om denne  ;)

https://www.ignorantus.com/osvold/osvold_en_flopp.jpg
Det beste er jo at han to år senere skrev et nytt innlegg, der det bla sto:
"Det er ganske naturlig at bruken av internett nå har stagnert og begynner å synke. Jeg har spådd dette for lenge siden, som eneste person i Norge, og blitt ledd av"
...han trodde altså at han nå ikke skulle bli ledd av lenger  :laugh:

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

IbizaMan

Supercomputer som skal lære opp FSDen vår :)

https://www.teslarati.com/tesla-dojo-autopilot-fsd-improvements-release-date/

hehe.....ja, der kom den. EM: "Version 1 is about a year away"

Da har han vel i praksis utsatt FSD med et par år sånn uten videre........

JorEl

Sitat fra: kodax på mandag 09. november 2020, klokken 17:10
Sitat fra: Lapskaus på mandag 09. november 2020, klokken 16:32
Minner litt om denne  ;)

https://www.ignorantus.com/osvold/osvold_en_flopp.jpg
Det beste er jo at han to år senere skrev et nytt innlegg, der det bla sto:
"Det er ganske naturlig at bruken av internett nå har stagnert og begynner å synke. Jeg har spådd dette for lenge siden, som eneste person i Norge, og blitt ledd av"
...han trodde altså at han nå ikke skulle bli ledd av lenger  :laugh:
Herlig, takk for den. :D

(Leste også litt historie, som tok for seg en avis-artikkel, der en mann som fikk strøm til huset sitt, når dette var "moderne", altså i gamledager.. Han puttet trefliser i veggene for at strømmen ikke skulle gå til spille. En annen story fra samme bok, var at når en stor kraftstasjon skulle åpnes, så beregnet en bygd/by at strømmen tok 15min å nå fram.)

Motorwatt

Mange raringer med rare påstander. Hørt om denne (begynner vel å bli noen år siden da)?

"Our goal is, we'll to be able to do a demonstration drive of full autonomy all the way from LA to New York," Musk said on the call. According to Musk, the trip would be "from home in LA, to dropping you off in Times Square, and then the car will go park itself."
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på mandag 09. november 2020, klokken 18:56
Mange raringer med rare påstander. Hørt om denne (begynner vel å bli noen år siden da)?

"Our goal is, we'll to be able to do a demonstration drive of full autonomy all the way from LA to New York," Musk said on the call. According to Musk, the trip would be "from home in LA, to dropping you off in Times Square, and then the car will go park itself."
Hørtes mer ut som et mål..  ???

Motorwatt

For å presisere, så skulle målet vært nådd i 2017  :D:

Tesla "on track" to demonstrate Full Self-Driving from LA to NY by end of year, says Musk

https://www.teslarati.com/tesla-full-self-driving-california-new-york/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på mandag 09. november 2020, klokken 18:56

Så må man jo selvfølgelig lade bilen mellom A og B :) Har ikke sett denne så ofte som jeg håpet på..

https://youtu.be/uMM0lRfX6YI?t=7

JorEl

Lurer på om vi får FSDbeta i år?
Og hvem velger de ut?
Blir skuffet om 20stk på forumet skriver om den fantastiske betaversjonen, og jeg ikke får den :o
Hva slags kriterier bruker Tesla mon tro? Må man ha den nyeste bilen, eller holder det med FSD-SW og HW3? Er de på jakt etter "km-slukerne" eller de som tør og utfordre/utforske FSD? (forsvarlig ;) )
Bør man helst ha sin egen youtube-kanal, eller være medlem av Elbilforum :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA