Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Kona EV tilbakekalt i Korea etter mistenkt batterifeil

Startet av jings, torsdag 08. oktober 2020, klokken 20:34

« forrige - neste »

tuono

De er spot on i henhold til brevet der de oppga uke 42. Skal inn onsdag den 20  :)
Tror neppe jeg får gratis service....? Batteribyttet er jo en HMN-sak (eller enda større) imens min 75 000 service er en sak mellom meg og min lokale forhandler. Men jeg skal selvfølgelig prøve meg.

Vidar_S

Den e god! Da kan jeg begynne å telle ned mot uke 35 neste år som er tidspunktet de har estimert at mitt batteribytte skal gjennomføres  ;D

TB

Mottok denne sms nå:

SitatTiden nærmer seg for skifte av batteri, men pga forsinkelser som skyldes forhold utenfor vår myndighet vil tidligere antatt dato bli noe senere. Vi vil bekrefte nærmere når vi har noe mer håndfast om dato for skifte.

Vedlagt følger det koder som kan benyttes til "å lade" Charge my Hyundai (CMH) kortet, det foreløpige beløpet er angitt her (kr 1500) og kan bestå av flere koder som må legges inn. Du vil kunne motta flere koder avhengig av når din bil vil få time til batteriskift.

Basert på din postadresse har vi angitt en eller flere forhandler som kan utføre skifte. Hvis du har et kundeforhold hos en annen forhandler eller ønsker en annen forhandler til å utføre jobben står du fritt til å oppgi denne slik at vi kan registrere ditt ønske.

Klikk her for å bekrefte foretrukket forhandler og motta "ladekoder": (link fjernet)

Med vennlig hilsen
Hyundai Kundeservice
Telefon: 22 70 60 10
kundeservice@hyundai.no

Ved å gå videre til linken kan en finne kodene. De er løst inn på https://chargemyhyundai.com/ som vist under:
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

ID4

Sitat fra: TB på fredag 08. oktober 2021, klokken 12:11
Mottok denne sms nå:

SitatTiden nærmer seg for skifte av batteri, men pga forsinkelser som skyldes forhold utenfor vår myndighet vil tidligere antatt dato bli noe senere. Vi vil bekrefte nærmere når vi har noe mer håndfast om dato for skifte.

Vedlagt følger det koder som kan benyttes til "å lade" Charge my Hyundai (CMH) kortet, det foreløpige beløpet er angitt her (kr 1500) og kan bestå av flere koder som må legges inn. Du vil kunne motta flere koder avhengig av når din bil vil få time til batteriskift.

Basert på din postadresse har vi angitt en eller flere forhandler som kan utføre skifte. Hvis du har et kundeforhold hos en annen forhandler eller ønsker en annen forhandler til å utføre jobben står du fritt til å oppgi denne slik at vi kan registrere ditt ønske.

Klikk her for å bekrefte foretrukket forhandler og motta "ladekoder": (link fjernet)

Med vennlig hilsen
Hyundai Kundeservice
Telefon: 22 70 60 10
kundeservice@hyundai.no

Vedlagt følger det koder....

Fulgte det med noen kode. Det gjorde det ikke hos meg.

Hvor bestiller du kortet? Eller holder det med å bruke app?

TB

Sitat fra: HelEl på fredag 08. oktober 2021, klokken 12:13
Vedlagt følger det koder....

Fulgte det med noen kode. Det gjorde det ikke hos meg.

Hvor bestiller du kortet? Eller holder det med å bruke app?
Du må registrere deg på https://chargemyhyundai.com som tidligere beskrevet.
Har oppdatert min første posting.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

RJK

Sitat fra: TB på fredag 08. oktober 2021, klokken 12:11
Mottok denne sms nå:

SitatTiden nærmer seg for skifte av batteri, men pga forsinkelser som skyldes forhold utenfor vår myndighet vil tidligere antatt dato bli noe senere. Vi vil bekrefte nærmere når vi har noe mer håndfast om dato for skifte.

Vedlagt følger det koder som kan benyttes til "å lade" Charge my Hyundai (CMH) kortet, det foreløpige beløpet er angitt her (kr 1500) og kan bestå av flere koder som må legges inn. Du vil kunne motta flere koder avhengig av når din bil vil få time til batteriskift.

Basert på din postadresse har vi angitt en eller flere forhandler som kan utføre skifte. Hvis du har et kundeforhold hos en annen forhandler eller ønsker en annen forhandler til å utføre jobben står du fritt til å oppgi denne slik at vi kan registrere ditt ønske.

Klikk her for å bekrefte foretrukket forhandler og motta "ladekoder": (link fjernet)

Med vennlig hilsen
Hyundai Kundeservice
Telefon: 22 70 60 10
kundeservice@hyundai.no

Ved å gå videre til linken kan en finne kodene. De er løst inn på https://chargemyhyundai.com/ som vist under:
Poppet inn samme melding her, så nå fikk jeg og toppet opp med 1500,-totalt.

Den koden som ga 1000,- ville først ikke virke, så jeg måtte inn og klikke linken igjen, og kopiere kun den første på nytt. Da funket det.

Mulig det kom med et tegn for mye eller for lite, da jeg prøvde å kopiere begge samtidig, og så heller viske ut den siste koden ved første forsøk, og så motsatt. K
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vidar_S

Hmm.. Det er ut til at de rundet kraftig ned på de "ca 500 kr/mnd" som @Limodriver hadde halt utav dem. Det kommer riktignok ikke klart frem hvilken periode disse første 1500,- er for, men det er jo ca 6 mnd siden de sendte ut første brev om å sette ned ladegrense på bilen nå.

Ellers registrerer jeg at samme sms virker å være sendt til alle uavhengig av når man har fått estimert bytte av batteri. Med estimert batteribytte i uke 35 2022 og utsagn fra dem selv som sier de allerede regner med forsinkelse hadde jeg kanskje valgt noen andre ord enn "Det er snart din tur til å motta batteri" ;)

Men vi får vel være fornøyd med at de bare brukte et halvt år på å komme frem til at rundt 250 kr/mnd var en passende kompensasjon (med forbehold om at dette gjaldt perioden april til oktober).

RJK

Sitat fra: Vidar_S på fredag 08. oktober 2021, klokken 12:37
Hmm.. Det er ut til at de rundet kraftig ned på de "ca 500 kr/mnd" som @Limodriver hadde halt utav dem. Det kommer riktignok ikke klart frem hvilken periode disse første 1500,- er for, men det er jo ca 6 mnd siden de sendte ut første brev om å sette ned ladegrense på bilen nå.

Ellers registrerer jeg at samme sms virker å være sendt til alle uavhengig av når man har fått estimert bytte av batteri. Med estimert batteribytte i uke 35 2022 og utsagn fra dem selv som sier de allerede regner med forsinkelse hadde jeg kanskje valgt noen andre ord enn "Det er snart din tur til å motta batteri" ;)

Men vi får vel være fornøyd med at de bare brukte et halvt år på å komme frem til at rundt 250 kr/mnd var en passende kompensasjon (med forbehold om at dette gjaldt perioden april til oktober).
Nå står det og i meldingen at man kan få flere koder, avhengig av hvor lang tid til batteribytte faktisk skjer.

SitatVedlagt følger det koder som kan benyttes til "å lade" Charge my Hyundai (CMH) kortet, det foreløpige beløpet er angitt her (kr 1500) og kan bestå av flere koder som må legges inn. Du vil kunne motta flere koder avhengig av når din bil vil få time til batteriskift.
Nå kom jo begrensningene i årsskiftet, og vi er nå i måned 10 av dette året. Så da virker det nesten som de har satt månedsbeløpet til 150,- og ikke 500,-.

Om jeg skulle velge å inngå Ionity-avtale for de neste 12 månedene, så spørs det da om de vil trekkes fra CMH-kontoen og derved disse midlene, eller om det vil måtte trekkes fra eget kort for avtalen. Jeg tror jeg logger inn og får chattet med en kundekonsulent som kan svare meg på dette...

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

Så da kan vi få fyllt på "tanken" ca 2 ganger hos Ionity (fikk bare kr 1000). Forstår det slik at prisen vil være 8,40 for kWh. Eller er det mulig for å få den ned?

Eller hvilken avtale lønner det seg å velge om en ønsker bare å bruke fra denne potten fra Hyundai?

Vidar_S

Sitat fra: HelEl på fredag 08. oktober 2021, klokken 12:57
Så da kan vi få fyllt på "tanken" ca 2 ganger hos Ionity (fikk bare kr 1000). Forstår det slik at prisen vil være 8,40 for kWh. Eller er det mulig for å få den ned?

Om du velger ionity-pakke med bindingstid på 12 mnd får du prisen ned. https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-no/tariffs   Ikke akkurat gibort-pris, men lader du mye lønner det seg jo. Gitt dagens strømpriser kan man jo spekulere i å bruke kompensasjonen til ionity-pakken og ta daglig lading på ionity til 1,65/kWh. Batteriet skal jo byttes uansett, så ikke så nøye om det slites ut

RJK

Sitat fra: HelEl på fredag 08. oktober 2021, klokken 12:57
Så da kan vi få fyllt på "tanken" ca 2 ganger hos Ionity (fikk bare kr 1000). Forstår det slik at prisen vil være 8,40 for kWh. Eller er det mulig for å få den ned?
Fikk du bare en kode? Sjekk en gang til for sikkerhetsskyld.

Er det lenge siden du bekreftet ladegrensene? Tror et av vilkårene var at man måtte bekrefte at man har redusert til 90 % ladegrense, og at beløpene gjaldt fra man bekreftet dette.

Så om du bekreftet i april f.eks. så "mister" du godtgjøring for desember til og med mars. Om jeg har tolket dette riktig.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: Vidar_S på fredag 08. oktober 2021, klokken 13:02
Sitat fra: HelEl på fredag 08. oktober 2021, klokken 12:57
Så da kan vi få fyllt på "tanken" ca 2 ganger hos Ionity (fikk bare kr 1000). Forstår det slik at prisen vil være 8,40 for kWh. Eller er det mulig for å få den ned?

Om du velger ionity-pakke med bindingstid på 12 mnd får du prisen ned. https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-no/tariffs   Ikke akkurat gibort-pris, men lader du mye lønner det seg jo. Gitt dagens strømpriser kan man jo spekulere i å bruke kompensasjonen til ionity-pakken og ta daglig lading på ionity til 1,65/kWh. Batteriet skal jo byttes uansett, så ikke så nøye om det slites ut
Godt poeng.

Nå betaler jeg 2,50 per kWh hjemme i borettslaget, så dette er jo fort billigere, da kompensasjonen sånn sett ikke regnes inn.. ;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Da har jeg snakkket med ChargeMyHyundai, og de hadde da ikke fått noe info om kompensasjon ennå. Flott, akkurat som i egen jobb, får nyhetene først fra kundene... :D

Men hun kunne ihvertfall bekrefte at betaling for Ionity-avtalen behandles av dem, så da er denne herved bestilt.

Ser i vilkårene at denne begrenser til å lade Hyundaibiler med CMH-kort/konto, så om man har flere biler i husstanden, så bryter man egentlig vilkårene om man lader en ikke-Hyundai med dette kortet.

Men dette tviler jeg på at de har mulighet til å sjekke, ei heller om de egentlig bryr seg om det, så lenge man er eier av en Hyundai elbil.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

Sitat fra: RJK på fredag 08. oktober 2021, klokken 13:03
Sitat fra: HelEl på fredag 08. oktober 2021, klokken 12:57
Så da kan vi få fyllt på "tanken" ca 2 ganger hos Ionity (fikk bare kr 1000). Forstår det slik at prisen vil være 8,40 for kWh. Eller er det mulig for å få den ned?
Fikk du bare en kode? Sjekk en gang til for sikkerhetsskyld.

Er det lenge siden du bekreftet ladegrensene? Tror et av vilkårene var at man måtte bekrefte at man har redusert til 90 % ladegrense, og at beløpene gjaldt fra man bekreftet dette.

Så om du bekreftet i april f.eks. så "mister" du godtgjøring for desember til og med mars. Om jeg har tolket dette riktig.

Fant koden. Bekreftet ladegrensen i vår. Var litt treg der.

Vidar_S

Sitat fra: RJK på fredag 08. oktober 2021, klokken 12:48

Nå kom jo begrensningene i årsskiftet, og vi er nå i måned 10 av dette året. Så da virker det nesten som de har satt månedsbeløpet til 150,- og ikke 500,-.

Fikk du brevet fra Hyundai Norge så tidlig? Jeg fikk med meg at det var snakk om begrensninger i USA og sånt allerede rundt årsskiftet, men offisielt brev fra Hyundai Norge med beskjed/anmodning/anbefaling om å sette ladegrense til 90% mottok jeg rundt 20 april 2021 og selve brevet er datert 14.04.2021 fra Hyundai sin side.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA