Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forvarming med Easee virker ikke

Startet av Prism, torsdag 16. desember 2021, klokken 09:53

« forrige - neste »

Prism

Jeg har fått installert Easee-ladeboks, og er godt fornøyd med den. Men jeg får ikke til å forvarme Konaen når jeg er plugget inn i Easee. Jeg har satt laderen til "Strøm alltid på", og programmert forvarming i bilen. Men ingenting har skjedd når jeg skal kjøre. Kaldt som fy, men det lyser oransje/gult rundt ladeporten som det skal.

Eneste jeg ikke har utelukket er at jeg har ukesplan på ladingen satt i Easee-app (hver natt mellom 01-04, hvis under 80 %). Kanskje dette burde settes i bilen kontra app for at forvarming skal virke? Noen med lignende erfaringer her?

Vidar_S

Om "Strøm alltid på" er de 6A som Easee kan settes opp til å tilby uten autentisering med RFID så er det for lite til at Konaen kan bruke det til oppvarming. Jeg antar da at du har en 2019-modell som kun forvarmer ved tilkoblet ladekabel.

Jeg testet dette selv en gang tidligere og bilen bruker tidvis opp mot 2-3 kW ved forvarming. De 6 A Easee tilbyr blir da noe knapt. For å få til forvarming må du åpne opp for lading i easee-appen også i perioden du tenker å forvarme.

Prism

Ja riktig - 2019 Kona. Nå fikk jeg testet å skru av all planlegging i Easee-appen, alltid strøm på, og planla samme ladevindu i bil som alternativ. Da var bilen varm i dag morges. Eneste som er dumt da er at jeg må velge bort mulighet til å styre lading med Easee-app (for oss som ikke har Bluelink) for å kunne komme til formvarmet bil. Men, det er et i-landsproblem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA