Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bytte av onboard lader.

Startet av offpist, lørdag 26. september 2020, klokken 08:28

« forrige - neste »

Johnny

I prinsippet har ikke Tesla noen åpenbar grunn for å nekte å gjøre denne jobben om jeg ønsker det. I alle fall mindre grunn enn å nekte å montere en lader fra "høggern".

Jeg forstod at EV services her i Bergen har forventninger om å få tilgang til denne toolboxen i nærmeste fremtid.
TMS og eGolf.

kjølholdt

Virker som min Onboard  lader er i ferd med å gi meg problemer . Har easee charge ladeboks bilen nekter å ta lading på denne med type 2 kabel . Kan derimot lade med type 2 kabel på danmarksplass og andre steder med type 2 kabel. Supercharging fungerer også. Prøvde i dag om det gikk å lade fra stikk kontakt men da nektet bilen å lade . Hva sier  dere bare sikring eller onboard laderen ?tesla teknikerxdriver  fjerndiagnostikk , men er ikke ferdig !
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

Etter et besøk på tesla kokstad, forøvrig utmerket service denne gangen. Viser det seg at slitasje på kontakten i bilen gjør at den ikke lader på min hjemmelader. Da må den byttes men det er vel en bedre deal enn å bytte ombordlader ;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

offpist

Ja, ny ladekontakt er ikke så dyrt.
Trolig får du også den nye modellen som har en liten elektrisk motor for å åpne og lukke luken.
Byttet hele ladekontakten selv på min bil, tok en times tid.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Ailo63

Jeg har samme problemene med ladingen av min 2013 model. 3-Phase lading fungerer, men ikke 2-Phase og lader veldig sakte. Er det mulig å finner ut hvilken lader som er defekt (slave eller master)?? Er det mulig å oppdatere en P85 2013 selv. Metoden med å trykk T i 5 sekunder fungerer ikke pga. det finnes ingen T på skjermen ;-) 

heimabrygg

Tror det er så enkelt som at dersom master er røket, så får du ikke ladet. Dersom slavelader er røket, får du ladet med master, men da bare halv effekt av hva du kan med begge laderene.

Jeg har samme problem på min 2013 Model S med dobbeltlader:
- ok på 400V (32A/22 kW)
- ok på 230V med blått adapter og UMC eller ladeboks type 2 tilkoblet 3-fas (testet Easee, 32A/7,4 kW)
- ikke ok på 230V type 2 tilkoblet 1-fas (får maks 16A/3,7 kW selv om 32A er tilgjengelig)

230V 1-fas type 2: ladingen starter normalt og stiger til 16A, så kommer feilmelding om at det ikke er mulig å lade. Lading fortsetter på 16A.

Er dette beskrivende for ditt problem også? Jeg er avhengig av offentlig lading og vurderer å bytte slavelader med brukt, mest fordi det er mye tidsbruk knyttet til lading når en må lade 2 økter for fullt batteri heller enn én.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA