Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID.4 priser

Startet av Gnist, torsdag 24. september 2020, klokken 14:09

« forrige - neste »

unik42

Noen som ikke skal handle vinterdekkpakke? Hva gjør dere?

Kjøper dere felger og dekk andre steder og leverer til Møller slik at de kan settes på? Eller kjører dere hjem på sommerhjul?
Når finner man ut hvilke felger som passer?

Kjenner jeg har litt lyst å spare litt på vinterhjul, ville jo tro at du kan få felger og dekk til halve prisen. Men spørsmålet da blir jo om det er verdt det.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ID4

Sitat fra: unik42 på onsdag 30. september 2020, klokken 10:18
Noen som ikke skal handle vinterdekkpakke? Hva gjør dere?

Kjøper dere felger og dekk andre steder og leverer til Møller slik at de kan settes på? Eller kjører dere hjem på sommerhjul?
Når finner man ut hvilke felger som passer?

Kjenner jeg har litt lyst å spare litt på vinterhjul, ville jo tro at du kan få felger og dekk til halve prisen. Men spørsmålet da blir jo om det er verdt det.

Jobber for å få det med i prisen eller sterkt redusert i forhold til oppgitt pris. Praktisk å ha med vinterhjul siden bilen blir levert i vinter.

unik42

Prøvde meg på det etter å ha fått storkunderabatt, men han var ikke helt tilbøyelig. Mulig jeg kan prøve på nytt når det nærmer seg levering.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Trond.m

#48
Hører at salget av id.4 går så det suser. Snakket med en selger jeg kjenner, og det var veldig mye å gjøre. Tipper det er solgt over 1000 hittil, for han hadde personlig solgt over 40. Og det er rimelig mange VW selgere, så det er tydelig at Møller har en attraktiv pris på id.4 😉

Svolar

#49
Ifølge den amerikanske configuratoren får en awd for 3680 usd, med tanke på påslaget vi har her hjemme blir ca 40000, så 460-470 for en awd 1st.
Som en pussig sak får den inkludert oppvarmet frontrute inkl. 302 hester! Hvis det er tilfellet, vil jo max bilen med rwd (og mindre trekk på kroken?) fremstå som noe dyr.
awd har 695 nm mot rwd sine 402 nm. AWD kommer til å være mye kraft/penger!

ID4

Sitat fra: TM på onsdag 30. september 2020, klokken 17:13
Hører at salget av id.4 går så det suser. Snakket med en selger jeg kjenner, og det var veldig mye å gjøre. Tipper det er solgt over 1000 hittil, for han hadde personlig solgt over 40. Og det er rimelig mange VW selgere, så det er tydelig at Møller har en attraktiv pris på id.4 😉

Samme antallet hørte jeg fra en selger i dag. Den er lettsolgt, og derfor også lettsolgt uten rabatter. Men mulig med rabatter allikevel er min erfaring.

Er det ikke 27000 biler worldwide på 1.st? Hvor langt har de kommet opp på dette tallet? Og hva blir prisene etter 1.st editon er solgt ut? Regner med å få gode svare på disse spørsmålene.

Trond.m

Sitat fra: Svolar på onsdag 30. september 2020, klokken 19:05
Ifølge den amerikanske configuratoren får en awd for 3680 usd, med tanke på påslaget vi har her hjemme blir ca 40000, så 460-470 for en awd 1st.
Som en pussig sak får den inkludert oppvarmet frontrute inkl. 302 hester!
Oppvarmet og lyddempet frontrute er standard i Norge også.

Bjoris

Mitt råtips er at det ikke kommer noe 1ST med AWD og dermed blir det dyrt å vente på AWD. Fordelen blir nok at en kan spece egen bil, men det er nettopp dette vi sparte mye penger på nå når vi signerte på 1ST uten MAX.

Det å kunne spekke selv er jo som å gå i gotteributikken, du kommer ut med mye mer enn du har råd til eller godt av evt begge deler:)

Det som er fint med ID4 er at du kan reservere enn AWD så ser du når det nærmer seg om det er verd prisen, Skodan må en jo bestille så da blir det vikelig risiko å kjøpe en RWD først.

OM 1ST blir ett lite kupp prismessig så går vi nok over på AWD og kanskje det ender med TMY også til slutt, hvem vet. Kanskje det blir Enyaq til slutt også, men egentlig tror jeg at så mye bil for pengene som dette er så kommer vi til å beholde den, men time will show

Tiger123

Sitat fra: HelEl på onsdag 30. september 2020, klokken 19:11
Sitat fra: TM på onsdag 30. september 2020, klokken 17:13
Hører at salget av id.4 går så det suser. Snakket med en selger jeg kjenner, og det var veldig mye å gjøre. Tipper det er solgt over 1000 hittil, for han hadde personlig solgt over 40. Og det er rimelig mange VW selgere, så det er tydelig at Møller har en attraktiv pris på id.4 😉

Samme antallet hørte jeg fra en selger i dag. Den er lettsolgt, og derfor også lettsolgt uten rabatter. Men mulig med rabatter allikevel er min erfaring.

Er det ikke 27000 biler worldwide på 1.st? Hvor langt har de kommet opp på dette tallet? Og hva blir prisene etter 1.st editon er solgt ut? Regner med å få gode svare på disse spørsmålene.

Bilselgerne har ikke solgt ID4, eller ID3, men ekspedert.

Burde hete noe annet enn bilselgere, bilrådgiver f eks.

ID4

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 01. oktober 2020, klokken 18:20
Sitat fra: HelEl på onsdag 30. september 2020, klokken 19:11
Sitat fra: TM på onsdag 30. september 2020, klokken 17:13
Hører at salget av id.4 går så det suser. Snakket med en selger jeg kjenner, og det var veldig mye å gjøre. Tipper det er solgt over 1000 hittil, for han hadde personlig solgt over 40. Og det er rimelig mange VW selgere, så det er tydelig at Møller har en attraktiv pris på id.4 😉


Bilselgerne har ikke solgt ID4, eller ID3, men ekspedert.

Burde hete noe annet enn bilselgere, bilrådgiver f eks.

Da fjernes nok bilselgerne snart, og nettsalg overtar også hos vw. Trenger bare noen til å overlevere pluss mekanisk ansatte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA