Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor god er Autopilot på ID4

Startet av ID4, onsdag 30. september 2020, klokken 19:14

« forrige - neste »

ID4

Hei.

Noen som har god info hvor god autopilot det er på Id4, hvis vi kan kalle det autopilot?

Og er det noe forskjell på autopilot på 1.st og Max utgaven?

Elkjell

Det er vel bare max som har Travel Assist , som er det som ligner mest
på Autopilot. Lane assist bare hindrer deg i å kjøre "utfor" , det er ikke en filholder.

unik42

Er jo ikke det som står på VW sine hjemmesider:
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/lane-keeping-assistant-lane-assist-3666

If lane markings are detected, this camera-based lane-keeping assistant ensures that the Volkswagen driver stays in lane. If the vehicle veers towards another lane although the direction indicators have not been operated by the driver, the system automatically intervenes by steering back into line. There is also an Adaptive Lane Guidance function (which can be activated and deactivated) that keeps the car within its own lane at all times on an ideal line preferred by the driver.

Men de av dere som har VW Lane Assist kjenner kanskje bedre til det?
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

thrain

Jeg synes Lane assist fungerer godt og er behagelig å bruke på min e-golf. (men er jo absolutt ingen autopilot)

Vil absolutt ha det på min neste VW

Elkjell

#4
Jeg trodde også at lane assist var som før , men nye id3 eiere rapporterer at den kun justerer deg inn igjen
i filen . Den holder deg ikke midt i kjørefeltet som før. Hvis du ikke styrer selv går den i ping pong mellom sidelinjene. Det står mye om dette i id3 forum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA