Elbilforum.no

Bilmerker => Volkswagen VW => ID.4 => Emne startet av: Gnist på torsdag 24. september 2020, klokken 14:09

Tittel: ID.4 priser
Skrevet av: Gnisttorsdag 24. september 2020, klokken 14:09
E-post fra Møller:

Nå kan du bestille ID.4!

ID.4 1ST: pris fra kr 426 900,-*

ID.4 1ST Max: pris fra kr 509 500,-*

* Prisen er veildendende inklusive frakt- og leveringsomkostninger til Oslo.

Priser for hjulpakker og noen andre opsjoner: https://www.volkswagen.no/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/no/priser-og-brosjyrer/id-4/Prisliste_ID4.pdf
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Tafserntorsdag 24. september 2020, klokken 14:13
537k for Max med 20" vinterhjulpakke.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Dieselgubbentorsdag 24. september 2020, klokken 18:11
Noen som vet om man får Akademikerne rabatt hos VW og hvor mye rabatten er på?
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: golotorsdag 24. september 2020, klokken 18:19
Sitat fra: Dieselgubben på torsdag 24. september 2020, klokken 18:11
Noen som vet om man får Akademikerne rabatt hos VW og hvor mye rabatten er på?
Dessverre,  Akademikerne har kun avtale med BOS
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Dieselgubbentorsdag 24. september 2020, klokken 18:32
Ok, takk for svar  :+1:
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: batterimannentorsdag 24. september 2020, klokken 18:34
Sitat fra: Tafsern på torsdag 24. september 2020, klokken 14:13
537k for Max med 20" vinterhjulpakke.

Billigere enn Enyaq iV80 med alt utstyr.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Trond.mtorsdag 24. september 2020, klokken 19:17
id.4 1st er faktisk billigere enn Skoda iV 60 når man legger til utstyr som er standard på id.4 som sensorer foran + ryggekamera, hengerfeste, metallic, 20  tom hjul, mørke ruter bak etc.  Det synes jeg er en positiv overraskelse. Prisen ligger også under tysk pris eks. mva.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: tornaldotorsdag 24. september 2020, klokken 19:19
ID4 Max koster omtrent 50000 euro + 16% VAT i Tyskland, dvs 58400 euro. 50k euro er ca 550000 kr. I Norge koster den fra 510000. Dvs 40000 billigere enn i Tyskland. Vet ikke om de er 100% like mtp utstyr.

Spørsmålet er hvordan det har gått til? Er VW/Møller villig til å selge med omtrent tap for å ta markedsandeler? Tydeligvis ikke samme strategi for Skoda, der prisene i Tyskland og Norge er mye likere.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Trond.mtorsdag 24. september 2020, klokken 19:24
Det kalles konkurranse 😊 Men litt rart at Møller gjør VW rimeligere enn Skoda Enyak. Det normale ville vært at VW som også kommer først på markedet lå noe over i pris. Bare å vente på Audi Q4 e-tron...den blir vel grisebillig nå i bakvendtland 😉
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Øyvind.htorsdag 24. september 2020, klokken 20:03
Slang inn bestilling på en ID4 4wd. Vil en kunne få 4wd id4 1st max, eller kommer den for sent?
Spørs om jeg vil ha bilen, men lenge siden jeg har satt meg i kø på noe annerledes.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Magnus Hansentorsdag 24. september 2020, klokken 20:19
Hvem vet. Kanskje dette er den gangen det lønner seg på hoppe på med en gang. De har et visst antall First, og så går prisene opp etter det..
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Tafserntorsdag 24. september 2020, klokken 20:31
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 24. september 2020, klokken 20:19
Hvem vet. Kanskje dette er den gangen det lønner seg på hoppe på med en gang. De har et visst antall First, og så går prisene opp etter det..

Kilde på at prisene går opp etter 1st?
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Øyvind.htorsdag 24. september 2020, klokken 20:43
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 24. september 2020, klokken 20:19
Hvem vet. Kanskje dette er den gangen det lønner seg på hoppe på med en gang.
I så fall må jeg jo bare kansellere. Hjelper ikke at jeg kan få en god deal om det kun gjelder 2wd. Det skal jeg ikke ha uansett.
Maxen virker brukbart utstyrt, men kan jo hende en egenkkonfigurert senere bil ender likt Prismessig.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Magnus Hansentorsdag 24. september 2020, klokken 20:47
Sitat fra: Tafsern på torsdag 24. september 2020, klokken 20:31
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 24. september 2020, klokken 20:19
Hvem vet. Kanskje dette er den gangen det lønner seg på hoppe på med en gang. De har et visst antall First, og så går prisene opp etter det..

Kilde på at prisene går opp etter 1st?

Hmm? Jeg trodde det gikk klart frem at dette var spekulasjon fra min side. Jeg er i alle fall veldig overrasket over prisene. Sammenlignet med Enyaq, id.3 og tyske id.4 priser. Men la oss håpe de kan følge opp med tilsvarende priser i fortsettelsen. Og også tilsvarende god pris på AWD. Da blir det en skikkelig storselger
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: biggerntorsdag 24. september 2020, klokken 21:23
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 24. september 2020, klokken 20:47
Sitat fra: Tafsern på torsdag 24. september 2020, klokken 20:31
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 24. september 2020, klokken 20:19
Hvem vet. Kanskje dette er den gangen det lønner seg på hoppe på med en gang. De har et visst antall First, og så går prisene opp etter det..

Kilde på at prisene går opp etter 1st?

Hmm? Jeg trodde det gikk klart frem at dette var spekulasjon fra min side. Jeg er i alle fall veldig overrasket over prisene. Sammenlignet med Enyaq, id.3 og tyske id.4 priser. Men la oss håpe de kan følge opp med tilsvarende priser i fortsettelsen. Og også tilsvarende god pris på AWD. Da blir det en skikkelig storselger

Blir det med 4x4 med et tillegg på denne på 20-25k (som Skoda) er jeg ikke i tvil.
ID.4 1ST Max: pris fra kr 509 500,-

Bestiller på dagen.. Time Will show.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Trond.mfredag 25. september 2020, klokken 09:08
Det er overraskende liten forskjell på RWD of AWD på Skodaen. Tror de har feilberegnet markedet så jeg vil tippe at differansen vil bli større, kanskje 50K ?
Det er også vesentlig dyrere å produsere AWD. Hver motor på e-tron koster så vidt jeg husker ca 160.000 som reservedel, og selv om marginene er enorme vil jeg tro den kan koster 1/10. Hvis det stemmer at det i Europa visstnok bare vil være ca 30 % som ønsker AWD på kompaktSUV, så vil de nok heller prise RWD modellen aggressivt for å få volum. Eller kanskje de tar en Audi og bygger alle som AWD og lar brukeren leie det som «Functions on demand» 😉
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: hELgenenfredag 25. september 2020, klokken 10:07
Jeg har ikke nistirret på prislisten - men hvilken versjon fremstår som mest for pengene mener dere?
Ser forskjellen er 79.600 - og det jeg umiddelbart tenker er bedre på Max er jo panorama, Led Matrix og så liker jeg elektriske seter.


Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Daniel_0007fredag 25. september 2020, klokken 10:11
Sitat fra: hELgenen på fredag 25. september 2020, klokken 10:07
Jeg har ikke nistirret på prislisten - men hvilken versjon fremstår som mest for pengene mener dere?
Ser forskjellen er 79.600 - og det jeg umiddelbart tenker er bedre på Max er jo panorama, Led Matrix og så liker jeg elektriske seter.

Er nok max hvis man har råd, hvis ikke så kanskje bedre å vente på non 1st versjonene hvis man har lyst på noe av det som er i max men ikke alt
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: hELgenenfredag 25. september 2020, klokken 10:33
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 25. september 2020, klokken 10:11
Sitat fra: hELgenen på fredag 25. september 2020, klokken 10:07
Jeg har ikke nistirret på prislisten - men hvilken versjon fremstår som mest for pengene mener dere?
Ser forskjellen er 79.600 - og det jeg umiddelbart tenker er bedre på Max er jo panorama, Led Matrix og så liker jeg elektriske seter.

Er nok max hvis man har råd, hvis ikke så kanskje bedre å vente på non 1st versjonene hvis man har lyst på noe av det som er i max men ikke alt

Det er ikke "har råd" som er problemet - men å finne ut hva som er mest bil for pengene med tanke på verditap.
Får man 80k igjen for max sett opp mot 1.st når man skal selge den?
Jeg tenker kanskje at man får igjen 30-40k, men ikke hele differansen...
Synd en ikke kan spesifisere selv - panorama,matrix led og el-seter er vel det jeg ser er verdt mer.
21" dekk er verdt å kvitte seg med (i mine øyne ). AWD er jo også noe jeg definitivt ønsker, men når prisen ender syd for 450k for en rwd, med ok rekkevidde og ok bagasjeplass - så kanskje...........
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Dieselgubbenfredag 25. september 2020, klokken 10:43
En selger fortalte meg at han tippet 4wd kom til å bli 60k dyrere enn 2wd da sistnevnte var veldig aggressivt priset for å få opp volum.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: espenrifredag 25. september 2020, klokken 10:56
Hehe... dette møller-sirkuset er en berg-og-dalbane altså. Første tanke var at Enyaq var passe priset, og at ID.4 kom til å bli priset høyere. Så slår VW til med overraskende priser, også begynner man å sammenligne priser på ID.4 og Enyaq med et 4wd påslag ut fra tilsvarende påslag på Enyaq, da står de relativt likt. Men så kommer denne meldingen om vesentlig høyere påslag for 4wd, så er man tilbake til at Enyaq igjen er fordelaktig på pris.

De gjør det neimen ikke enkelt å bestemme seg.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: hELgenenfredag 25. september 2020, klokken 11:03
Veldig irriterende greier disse "pakkene".
Nettingvegg er ikke mulig på 1st? Synes det høres ekstremt merkelig ut - er ikke dette noe en kan kjøpe separat og feste i B stolpe/gulv da? Det burde være standard på alle familiebiler - vil nesten si at å ikke ha det nærmer seg som å kjøre rundt med familien på trekasser på lasteplanet - vw burde være forbi det stadiet nå
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: turfsurffredag 25. september 2020, klokken 11:19
Sitat fra: TM på fredag 25. september 2020, klokken 09:08
Hver motor på e-tron koster så vidt jeg husker ca 160.000 som reservedel, og selv om marginene er enorme vil jeg tro den kan koster 1/10.
160k høres ut som enorme marginer ja. Elmotorer er enkle greier. Fordelen med to motorer er og at da kan den enkelte motor være mindre men gi samme ytelse totalt (ref Tesla da de gikk fra 85 til 85d).
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Trond.mfredag 25. september 2020, klokken 22:36
e-tron motorene er ikke akkurat enkle greier. Men prisen er likevel drøy:

https://youtu.be/uWBEPEspbWI

50-60K ekstra for 4x4 høres ikke urimelig ut. Det må vi jo håpe på, vi som har valgt å kjøre RWD utgaven 😏
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: ProsjektXlørdag 26. september 2020, klokken 07:27
I USA prises awd som tillegg med 3680 USD, så bør forvente under 35.000kr som awd tillegg her da
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: turfsurflørdag 26. september 2020, klokken 08:27
Sitat fra: TM på fredag 25. september 2020, klokken 22:36
e-tron motorene er ikke akkurat enkle greier.
Sammenlignet med en forbrenningsmotor er den rimelig enkel jo.

Det som er mest fordyrende er vel at de ikke har klart å automatisere hele prosessen. Resten er jo bare noen få metall deler, magneter og viklinger.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: manchesterfanlørdag 26. september 2020, klokken 08:56
Sitat fra: hELgenen på fredag 25. september 2020, klokken 10:33
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 25. september 2020, klokken 10:11
Sitat fra: hELgenen på fredag 25. september 2020, klokken 10:07
Jeg har ikke nistirret på prislisten - men hvilken versjon fremstår som mest for pengene mener dere?
Ser forskjellen er 79.600 - og det jeg umiddelbart tenker er bedre på Max er jo panorama, Led Matrix og så liker jeg elektriske seter.

Er nok max hvis man har råd, hvis ikke så kanskje bedre å vente på non 1st versjonene hvis man har lyst på noe av det som er i max men ikke alt

Det er ikke "har råd" som er problemet - men å finne ut hva som er mest bil for pengene med tanke på verditap.
Får man 80k igjen for max sett opp mot 1.st når man skal selge den?
Jeg tenker kanskje at man får igjen 30-40k, men ikke hele differansen...
Synd en ikke kan spesifisere selv - panorama,matrix led og el-seter er vel det jeg ser er verdt mer.
21" dekk er verdt å kvitte seg med (i mine øyne ). AWD er jo også noe jeg definitivt ønsker, men når prisen ender syd for 450k for en rwd, med ok rekkevidde og ok bagasjeplass - så kanskje...........

Jo mindre utstyr, jo mindre verditap er hovedregelen. 1.st er godt utstyrt med det viktigste, så om du tenker mest for pengene ville jeg definitivt gått for den. MÅ du ha det og det utstyret så velg Max. Jeg hadde speca enyaq til 100 000 mer enn id4 1st. Så droppet den og gikk for id4 1st når det gode tilbudet kom.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Elektro12lørdag 26. september 2020, klokken 10:58
Er jo mye penger uansett. 1st har i følge forhandler ikke keyless heller og det er jo et must.

Tar du bort hengerfestet (som har for liten kapasitet) og ikke har behov for lang rekkevidde gjør jo en Leaf til 100 lapper samme jobb.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Magnus Hansenlørdag 26. september 2020, klokken 11:29
Sitat fra: Elektro12 på lørdag 26. september 2020, klokken 10:58
Er jo mye penger uansett. 1st har i følge forhandler ikke keyless heller og det er jo et must.

Tar du bort hengerfestet (som har for liten kapasitet) og ikke har behov for lang rekkevidde gjør jo en Leaf til 100 lapper samme jobb.

Hvis du ikke har behov for plass, hengerfeste eller rekkevidden, så kan du kjøpe noe annet, ja. Var det poenget ditt? 
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: elektrolørdag 26. september 2020, klokken 13:19
Sitat fra: Elektro12 på lørdag 26. september 2020, klokken 10:58
Er jo mye penger uansett. 1st har i følge forhandler ikke keyless heller og det er jo et must.

Tar du bort hengerfestet (som har for liten kapasitet) og ikke har behov for lang rekkevidde gjør jo en Leaf til 100 lapper samme jobb.

Hei, Copy Cat!  ;) Sånn kan man jo alltid si da, det er jo bare tøv. Du kan jo heller kjøpe en Kia Santa Fe i stedet for en BMW X5 da, den gjør jo akkurat samme nytte til myye lavere pris. Det er litt dette som er problemet med mange diskusjoner om elbil. Folk bedømmer bilene ut fra hvordan de er på papiret i stedet for hvordan de oppleves og fungerer i praksis.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Trond.mlørdag 26. september 2020, klokken 16:42
Sitat fra: Elektro12 på lørdag 26. september 2020, klokken 10:58
1st har i følge forhandler ikke keyless heller og det er jo et must.
For deg kanskje, men for 90+ % er det helt uproblematisk å trykke på en knapp på nøkkelfob'en. e-tron Advanced Business selger i bøtter og spann uten advanced key. id.4 trenger naturligvis ikke nøkkel, så den er jo keyless (Nøkkelfri start)
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: manchesterfanlørdag 26. september 2020, klokken 20:59
Sitat fra: TM på lørdag 26. september 2020, klokken 16:42
Sitat fra: Elektro12 på lørdag 26. september 2020, klokken 10:58
1st har i følge forhandler ikke keyless heller og det er jo et must.
For deg kanskje, men for 90+ % er det helt uproblematisk å trykke på en knapp på nøkkelfob'en. e-tron Advanced Business selger i bøtter og spann uten advanced key. id.4 trenger naturligvis ikke nøkkel, så den er jo keyless (Nøkkelfri start)

Keyless(åpne dør uten nøkkel) har ikke bare fordeler. Tapper batteriet i nøkkelen fortere.
1st er meget gunstig utstyrt med hengerfeste, gode seter, plass og varmepumpe. Et kupp til den prisen og alt jeg trenger. Jeg kunne fint ha kjøpt max mtp økonomien, men klarer meg fint med 1st og mener den har best value!
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Trond.mlørdag 26. september 2020, klokken 21:08
Keyless er fint når du kommer fra tur med nøkkelen i sekken. Åpner bagasjerommet og hiver inn sekken. Gjør du det med e-golf har du låst deg ute, selv om de fleste biler detekterer nøkkelen og åpner bagasjerommet igjen. Synes id.4 1st har alt jeg trenger og prisen er utrolig bra 👍
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: J@xsøndag 27. september 2020, klokken 01:13
Sitat fra: TM på lørdag 26. september 2020, klokken 21:08
Keyless er fint når du kommer fra tur med nøkkelen i sekken. Åpner bagasjerommet og hiver inn sekken. Gjør du det med e-golf har du låst deg ute, selv om de fleste biler detekterer nøkkelen og åpner bagasjerommet igjen. Synes id.4 1st har alt jeg trenger og prisen er utrolig bra 👍

Nope, stemmer ikke, på min i alle fall 😂. Jeg gjorde akkurat som du beskriver for en mnd siden med eGolfen (jeg kjøpte av deg 😉), slengte inn sekken med nøkkelen i, og lukket bakluken i det jeg tenkte «shit». Hadde ikke låst opp resten av bilen og her stod jeg på fjellet, med nøkkelen i sekken i bagasjerommet. Heldigvis låste ikke bakluken seg igjen, så jeg bare åpnet den igjen, veldig letta 😂
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Trond.msøndag 27. september 2020, klokken 07:21
Ja sånn bør det være. Men jeg har hørt om en annen som låste seg ut på den måten. Tror det kommer an på hvor nøkkelen ligger i sekken. Det har skjedd meg en gang med BMW også, selv om den normalt åpner seg igjen. Sto langt fra folk og ble litt lang i maska inntil jeg kom på at mobilen lå i jakka og jeg fikk låst opp bilen via app. Det kan man vel ikke på e-Golf, men jeg håper det blir mulig med id.4. Men det forutsetter at appen virker. Får man meldingen «det oppnås ingen kontakt med bilen» så er man like langt 😉
En annen ulempe med advanced key i kombinasjon med sensoråpning er ufrivillig åpning av bagasjerom. Naboen sin e-tron åpnet seg i en vaskehall. Pris 38.000. Jeg ble duttet utfor en steinmur da jeg sto for tett bak bilen og luken gikk opp... det var med BMW. Så jeg synes faktisk advanced key gir flere ulemper enn fordeler.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: elektrosøndag 27. september 2020, klokken 13:44
Sitat fra: J@x på søndag 27. september 2020, klokken 01:13
Sitat fra: TM på lørdag 26. september 2020, klokken 21:08
Keyless er fint når du kommer fra tur med nøkkelen i sekken. Åpner bagasjerommet og hiver inn sekken. Gjør du det med e-golf har du låst deg ute, selv om de fleste biler detekterer nøkkelen og åpner bagasjerommet igjen. Synes id.4 1st har alt jeg trenger og prisen er utrolig bra 👍

Nope, stemmer ikke, på min i alle fall 😂. Jeg gjorde akkurat som du beskriver for en mnd siden med eGolfen (jeg kjøpte av deg 😉), slengte inn sekken med nøkkelen i, og lukket bakluken i det jeg tenkte «shit». Hadde ikke låst opp resten av bilen og her stod jeg på fjellet, med nøkkelen i sekken i bagasjerommet. Heldigvis låste ikke bakluken seg igjen, så jeg bare åpnet den igjen, veldig letta 😂

Klarte å låse nøkkelen inne i bagasjen på en 2016 Passat GTE med komfortnøkkel og el. bakluke, sent på ettermiddagen på 17. mai et år. ::) Bilen pep og nektet å lukke luka. Jeg trodde det var fordi bagasjen var ganske full, og presset den igjen for å hente det siste, som heldigvis var ungene. Da blinket den fem ganger eller noe. Jeg hadde selvfølgelig ikke lest bruksanvisningen, men fant ut senere at bilen låste seg noen minutter senere. Dette kan man teste med to nøkler tilgjengelig hjemme.

Tror jeg holdt på å gjøre det store med nøkkelen i frunken på e-tron forleden. Men den kan jo låses opp fra app, så lenge den funker, og du har mobilen på deg- og dekning.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: elektrosøndag 27. september 2020, klokken 13:53
Sitat fra: hELgenen på fredag 25. september 2020, klokken 10:07
Jeg har ikke nistirret på prislisten - men hvilken versjon fremstår som mest for pengene mener dere?
Ser forskjellen er 79.600 - og det jeg umiddelbart tenker er bedre på Max er jo panorama, Led Matrix og så liker jeg elektriske seter.

Etter mine beregninger er det 82.600 i diff, men man får faktisk ganske mye ekstra. Jeg laget en egen tråd på det. https://elbilforum.no/index.php?topic=53175.0 Kanskje noen kan gjøre den sticky? Sikkert mange som lurer på dette..
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Trond.msøndag 27. september 2020, klokken 14:41
Salget viser at det er solid overvekt av 1St. For de fleste har 1St mer enn nok utstyr, og da er 82.000 ganske mye penger for folk flest. Det er også en opplagt ulempe med Max og det er 21 tom felger. Det betyr dårligere komfort.

En ting jeg lurer på angående kollisjonsputer. Det står at id.4 har kollisjonspute mellom forsetene. Er det da 3 front kollisjonsputer ? Men kollisjonsputer i dørene bak har den vel ikke ?
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Pilotsøndag 27. september 2020, klokken 16:02
Sitat fra: TM på søndag 27. september 2020, klokken 14:41
Salget viser at det er solid overvekt av 1St. For de fleste har 1St mer enn nok utstyr, og da er 82.000 ganske mye penger for folk flest. Det er også en opplagt ulempe med Max og det er 21 tom felger. Det betyr dårligere komfort.

Skal ikke adaptiv understell (DCC) kompensere for dette?
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Stikkkontaktsøndag 27. september 2020, klokken 16:05
Sitat fra: TM på søndag 27. september 2020, klokken 14:41
Salget viser at det er solid overvekt av 1St. For de fleste har 1St mer enn nok utstyr, og da er 82.000 ganske mye penger for folk flest. Det er også en opplagt ulempe med Max og det er 21 tom felger. Det betyr dårligere komfort.

Man utligner vel den bakdelen med justerbart understell? Uansett er det voldsomme hjul på denne bilen. Og at det er standard med blandingsdimensjon fremstår unødvendig. Det kompliserer dekkvalg/kjøp/bytte uten at jeg kan forestille meg at det bidrar positivt på noen som helst måte. Jeg ville valgt 225/235 19-tommere på en slik bil. Det er en sedat SUV som skal gå lengst mulig pr kWh. Ingen GTI whatsoever.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: hELgenensøndag 27. september 2020, klokken 16:39
Det at bilbransjen ennå sverger til større tommer på dyrere utstyrsgrader er noe som henger igjen fra fossildagene. Det har blitt så mye fokus og spørsmål rundt dette på elbiler de siste årene at det vil forundre meg mye om dette ikke endres slik at dekkdimensjon blir 100% valgfritt på utstyrsgrad
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: jkirkebosøndag 27. september 2020, klokken 17:13
Sitat fra: Pilot på søndag 27. september 2020, klokken 16:02
Sitat fra: TM på søndag 27. september 2020, klokken 14:41
Salget viser at det er solid overvekt av 1St. For de fleste har 1St mer enn nok utstyr, og da er 82.000 ganske mye penger for folk flest. Det er også en opplagt ulempe med Max og det er 21 tom felger. Det betyr dårligere komfort.

Skal ikke adaptiv understell (DCC) kompensere for dette?

Adaptivt understell kan neppe kompensere for høyere støynivå og mer sporing?
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Øyvind.hsøndag 27. september 2020, klokken 17:42
Adaptivt understell bør gi mulighet for å velge mellom mer komfort eller mer sportslig følelse enn standard understell.
Sporing trenger ikke være noe problem eller merkbar forskjell så lenge understellet er bra. Og støy trenger heller ikke være merkbart forskjellig. Det kommer an på type dekk og hvor godt bilen er støydempet.
Eksempelvis viste støymåling på en fersk modell nå at performance med 20" støyet mindre enn standard hjul (antakelig forskjellige dekk).
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Pilotsøndag 27. september 2020, klokken 22:02
Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. september 2020, klokken 17:13
Sitat fra: Pilot på søndag 27. september 2020, klokken 16:02
Sitat fra: TM på søndag 27. september 2020, klokken 14:41
Salget viser at det er solid overvekt av 1St. For de fleste har 1St mer enn nok utstyr, og da er 82.000 ganske mye penger for folk flest. Det er også en opplagt ulempe med Max og det er 21 tom felger. Det betyr dårligere komfort.

Skal ikke adaptiv understell (DCC) kompensere for dette?

Adaptivt understell kan neppe kompensere for høyere støynivå og mer sporing?

Kan vel kompensere for noen hardere demping grunnet større hjul.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Stiponsdag 30. september 2020, klokken 09:15
I mitt prisoverslag låg understellsbehandling og skvettlapper inne (totalt ca. kr 6-7.000). Har aldri kjøpt ny bil før, men er dette normalt å legge inn i tilbud uten vidare informasjon? Bør ein takke ja?
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: unik42onsdag 30. september 2020, klokken 10:18
Noen som ikke skal handle vinterdekkpakke? Hva gjør dere?

Kjøper dere felger og dekk andre steder og leverer til Møller slik at de kan settes på? Eller kjører dere hjem på sommerhjul?
Når finner man ut hvilke felger som passer?

Kjenner jeg har litt lyst å spare litt på vinterhjul, ville jo tro at du kan få felger og dekk til halve prisen. Men spørsmålet da blir jo om det er verdt det.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: ID4onsdag 30. september 2020, klokken 10:27
Sitat fra: unik42 på onsdag 30. september 2020, klokken 10:18
Noen som ikke skal handle vinterdekkpakke? Hva gjør dere?

Kjøper dere felger og dekk andre steder og leverer til Møller slik at de kan settes på? Eller kjører dere hjem på sommerhjul?
Når finner man ut hvilke felger som passer?

Kjenner jeg har litt lyst å spare litt på vinterhjul, ville jo tro at du kan få felger og dekk til halve prisen. Men spørsmålet da blir jo om det er verdt det.

Jobber for å få det med i prisen eller sterkt redusert i forhold til oppgitt pris. Praktisk å ha med vinterhjul siden bilen blir levert i vinter.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: unik42onsdag 30. september 2020, klokken 12:15
Prøvde meg på det etter å ha fått storkunderabatt, men han var ikke helt tilbøyelig. Mulig jeg kan prøve på nytt når det nærmer seg levering.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Trond.monsdag 30. september 2020, klokken 17:13
Hører at salget av id.4 går så det suser. Snakket med en selger jeg kjenner, og det var veldig mye å gjøre. Tipper det er solgt over 1000 hittil, for han hadde personlig solgt over 40. Og det er rimelig mange VW selgere, så det er tydelig at Møller har en attraktiv pris på id.4 😉
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Svolaronsdag 30. september 2020, klokken 19:05
Ifølge den amerikanske configuratoren får en awd for 3680 usd, med tanke på påslaget vi har her hjemme blir ca 40000, så 460-470 for en awd 1st.
Som en pussig sak får den inkludert oppvarmet frontrute inkl. 302 hester! Hvis det er tilfellet, vil jo max bilen med rwd (og mindre trekk på kroken?) fremstå som noe dyr.
awd har 695 nm mot rwd sine 402 nm. AWD kommer til å være mye kraft/penger!
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: ID4onsdag 30. september 2020, klokken 19:11
Sitat fra: TM på onsdag 30. september 2020, klokken 17:13
Hører at salget av id.4 går så det suser. Snakket med en selger jeg kjenner, og det var veldig mye å gjøre. Tipper det er solgt over 1000 hittil, for han hadde personlig solgt over 40. Og det er rimelig mange VW selgere, så det er tydelig at Møller har en attraktiv pris på id.4 😉

Samme antallet hørte jeg fra en selger i dag. Den er lettsolgt, og derfor også lettsolgt uten rabatter. Men mulig med rabatter allikevel er min erfaring.

Er det ikke 27000 biler worldwide på 1.st? Hvor langt har de kommet opp på dette tallet? Og hva blir prisene etter 1.st editon er solgt ut? Regner med å få gode svare på disse spørsmålene.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Trond.monsdag 30. september 2020, klokken 19:14
Sitat fra: Svolar på onsdag 30. september 2020, klokken 19:05
Ifølge den amerikanske configuratoren får en awd for 3680 usd, med tanke på påslaget vi har her hjemme blir ca 40000, så 460-470 for en awd 1st.
Som en pussig sak får den inkludert oppvarmet frontrute inkl. 302 hester!
Oppvarmet og lyddempet frontrute er standard i Norge også.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Bjorisonsdag 30. september 2020, klokken 21:31
Mitt råtips er at det ikke kommer noe 1ST med AWD og dermed blir det dyrt å vente på AWD. Fordelen blir nok at en kan spece egen bil, men det er nettopp dette vi sparte mye penger på nå når vi signerte på 1ST uten MAX.

Det å kunne spekke selv er jo som å gå i gotteributikken, du kommer ut med mye mer enn du har råd til eller godt av evt begge deler:)

Det som er fint med ID4 er at du kan reservere enn AWD så ser du når det nærmer seg om det er verd prisen, Skodan må en jo bestille så da blir det vikelig risiko å kjøpe en RWD først.

OM 1ST blir ett lite kupp prismessig så går vi nok over på AWD og kanskje det ender med TMY også til slutt, hvem vet. Kanskje det blir Enyaq til slutt også, men egentlig tror jeg at så mye bil for pengene som dette er så kommer vi til å beholde den, men time will show
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: Tiger123torsdag 01. oktober 2020, klokken 18:20
Sitat fra: HelEl på onsdag 30. september 2020, klokken 19:11
Sitat fra: TM på onsdag 30. september 2020, klokken 17:13
Hører at salget av id.4 går så det suser. Snakket med en selger jeg kjenner, og det var veldig mye å gjøre. Tipper det er solgt over 1000 hittil, for han hadde personlig solgt over 40. Og det er rimelig mange VW selgere, så det er tydelig at Møller har en attraktiv pris på id.4 😉

Samme antallet hørte jeg fra en selger i dag. Den er lettsolgt, og derfor også lettsolgt uten rabatter. Men mulig med rabatter allikevel er min erfaring.

Er det ikke 27000 biler worldwide på 1.st? Hvor langt har de kommet opp på dette tallet? Og hva blir prisene etter 1.st editon er solgt ut? Regner med å få gode svare på disse spørsmålene.

Bilselgerne har ikke solgt ID4, eller ID3, men ekspedert.

Burde hete noe annet enn bilselgere, bilrådgiver f eks.
Tittel: Sv: ID.4 priser
Skrevet av: ID4torsdag 01. oktober 2020, klokken 22:53
Sitat fra: Tiger123 på torsdag 01. oktober 2020, klokken 18:20
Sitat fra: HelEl på onsdag 30. september 2020, klokken 19:11
Sitat fra: TM på onsdag 30. september 2020, klokken 17:13
Hører at salget av id.4 går så det suser. Snakket med en selger jeg kjenner, og det var veldig mye å gjøre. Tipper det er solgt over 1000 hittil, for han hadde personlig solgt over 40. Og det er rimelig mange VW selgere, så det er tydelig at Møller har en attraktiv pris på id.4 😉


Bilselgerne har ikke solgt ID4, eller ID3, men ekspedert.

Burde hete noe annet enn bilselgere, bilrådgiver f eks.

Da fjernes nok bilselgerne snart, og nettsalg overtar også hos vw. Trenger bare noen til å overlevere pluss mekanisk ansatte.