Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ë spacetourer

Startet av rødgrønn, tirsdag 08. september 2020, klokken 18:40

« forrige - neste »

kaiat

Jeg fikk høre dette fra en kar som hadde forespurt om personbilvarianten hos en Toyota-forhandler. Dessuten ser jeg at Toyota kun har varebilvarianten på sine nettsider. Det blir ikke referert til noe personbilversjon der, hverken nå eller senere. Pressemeldingen er fra mai, så her kan Toyota ha endret oppfatning. Møller har jo f.eks. besluttet å ikke ta inn elektrisk Transporter da den blir for dyr, selv om pipa hadde en annen lyd tidligere i år.

Det betyr jo ikke at det ikke vil komme på et senere tidspunkt, men jeg registrerer at Peugeot, Citroen og Opel er veldig frempå med personbilvarianten. At Toyota ikke er det, er noe underlig - spesielt med tanke på at Toyota har en del taxi-kunder som burde være interessert i denne bilen.

Men vi får se hva som skjer.

sjokomelk

Det kan jo også være at PSA ikke vil selge personbilutgaven til Toyota og beholde denne delen av markedet for seg selv.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Ebe

Citroën oppgir100kw Chademo, mens jeg ser Peugeot oppgir 100 kw CCS.

Er dette en feil i prislista for Citroën? Rart om de leveres med forskjellig ladekontskt? 100kw chademo må vel være dårlig deal?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Noen som har erfaring med disse bilene i fossilvarianten? Tenker på kjørekomfort, støy osv? Er det typiske ombygd varebile-standard? Dvs dårligere enn «vanlige» personbiler?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

Sitat fra: Ebe på tirsdag 29. september 2020, klokken 14:49
Citroën oppgir100kw Chademo, mens jeg ser Peugeot oppgir 100 kw CCS.

Er dette en feil i prislista for Citroën? Rart om de leveres med forskjellig ladekontskt? 100kw chademo må vel være dårlig deal?

Det er CCS. Jeg så også at det står Chademo i prislista, men leser du på de tekniske spesifikasjonene, er det derimot referert til "Combined Charging Standard" - altså CCS. Sannsynlig er ikke vedkommende som har skrevet prislista helt stø på diverse ladestandarder og C-Zero/Berlingo hadde Chademo.

GeirOlav

Jeg har meldt i fra om dette, og ser de nå har skrevet CCS i den interne kundeprislista, så det kommer nok en forandring i den offisielle prislisten.  :)
Sitat fra: kaiat på tirsdag 29. september 2020, klokken 15:27
Sitat fra: Ebe på tirsdag 29. september 2020, klokken 14:49
Citroën oppgir100kw Chademo, mens jeg ser Peugeot oppgir 100 kw CCS.

Er dette en feil i prislista for Citroën? Rart om de leveres med forskjellig ladekontskt? 100kw chademo må vel være dårlig deal?

Det er CCS. Jeg så også at det står Chademo i prislista, men leser du på de tekniske spesifikasjonene, er det derimot referert til "Combined Charging Standard" - altså CCS. Sannsynlig er ikke vedkommende som har skrevet prislista helt stø på diverse ladestandarder og C-Zero/Berlingo hadde Chademo.
2015 E-Golf *Solgt
2017 E-Golf Facelift
2021 Citroën ë-C4 Shine

suverin

#21
Sitat fra: Ebe på tirsdag 29. september 2020, klokken 14:57
Noen som har erfaring med disse bilene i fossilvarianten? Tenker på kjørekomfort, støy osv? Er det typiske ombygd varebile-standard? Dvs dårligere enn «vanlige» personbiler?

Jeg har Spacetourer i fossilvariant (2018 modell, 2.0 diesel, 8 seter).

Er superfornøgd med bilen. Komforten er upåklagelig, som en personbil, god støydemping, gode seter foran og bak. Veldig fleksibel seteløsning. Kjører den stort sett som fem-seter med stort bagasjerom, setter inn ekstra seter ved behov.

Må være en av de mest praktiske familiebilene som finnes og kunne gjerne tenkt meg den i elektrisk utgave :)
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

Ebe

Takk! 😊

Har bestilt en Maxus Euniq 5, men vurderer disse nye bilene også.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

GeirOlav

Sitat fra: Ebe på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 23:16
Takk! 😊

Har bestilt en Maxus Euniq 5, men vurderer disse nye bilene også.

Husk at Maxus oppgir WLTP rekkevidde for bykjøring, mens Citroën oppgir den mere realistiske WLTP for blandet kjøring! Mange kommer til å bli lurt av Maxus sin rekkevidde...
2015 E-Golf *Solgt
2017 E-Golf Facelift
2021 Citroën ë-C4 Shine

Ebe

Ja, har blitt oppmerksom på dette, så regner med 250 km på gode dager :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

RJK

#25
Om man synes bilen er for kjedelig, så har man nå fått en spennende løsning, som jeg ihvertfall finner grisekul ut:

https://motor.no/caselani-citron-type-h-jumpy/na-kan-du-frakte-familien-i-retro-stil/182905

https://youtu.be/PNKUE9SmXv0


Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Daniel_0007

#26
Test av tvilling broren traveller, virker som en knakende bil hvis man klarer seg med rekkevidden.
Litt rart den har gamle xenon lys og ikke moderne el lys men men er vel bare å montere en led bar hvis man ikke er fornøyd
https://dinside.dagbladet.no/motor/elbil-for-storfamilien/73286976
Model 3 2019 LR Rwd

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: kaiat på mandag 28. september 2020, klokken 15:48
Jeg fikk høre dette fra en kar som hadde forespurt om personbilvarianten hos en Toyota-forhandler. Dessuten ser jeg at Toyota kun har varebilvarianten på sine nettsider. Det blir ikke referert til noe personbilversjon der, hverken nå eller senere. Pressemeldingen er fra mai, så her kan Toyota ha endret oppfatning. Møller har jo f.eks. besluttet å ikke ta inn elektrisk Transporter da den blir for dyr, selv om pipa hadde en annen lyd tidligere i år.
...
Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 29. september 2020, klokken 08:48
Det kan jo også være at PSA ikke vil selge personbilutgaven til Toyota og beholde denne delen av markedet for seg selv.

Men nå er i alle fall Toyota offisiell med sin personbilvariant for de som fortsatt trodde den ikke kom:
https://www.toyota.no/world-of-toyota/articles-news-events/2021/proace-verso-electric.json

Ebe

Spennende! Håper vi  får se en ladetest med 75kwt-batteriet snart. Dessverre kan det se ut som forbruket er ekstremt høyt... :-/
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Daniel_0007

Ser ut som et ganske labert forsøk fra stelantis, undermotorisert samt tørst, man bør heller se på konkurrentene som eqv eller så kommer nå mercedes med et billigere alternativ eVito tourer.

https://motor.no/elbil/motor-tester-fem-elektriske-familiebiler-med-plass-til-sju/201302
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA